مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

سرور مجازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سرور مجازی چیست
  • امروزه بسیاری از افراد کسب‌وکار خود را به محیط اینترنت انتقال داده‌اند. برای آنکه بتوانید در اینترنت یک سایت شخصی داشته باشید، به موارد مختلفی نیاز خواهید داشت. یکی از ضروری‌ترین پارامترها برای راه اندازی سایت، داشتن سرور است. امروزه سرورهای مختلفی برای افراد ارائه می‌شوند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها سرور مجازی است. در ادامه به طور کامل برای شما شرح داده‌ایم که سرور مجازی چیست و چه کاربردهایی دارد. پس با ما همراه باشید.

    سرور مجازی چیست؟

    سرور مجازی یا VPS به سروری گفته می‌شود که با استفاده از نرم افزار مجازی ساز ایجاد شده و  از سخت افزارهای یک سیستم مادر استفاده می‌کند.  در واقع یک سیستم مادر به طور هم زمان به چندین سرور مجازی خدمات می‌دهد. یعنی سرورهای مجازی، منابع لازم برای پیش برد اهداف خود را از سخت افزارهای (هارد، رم، cpu) سیستم مادر تامین می‌کنند. بر خلاف پلن‌های اشتراکی، سرور‌های مجازی کاملا مستقل هستند و هیچ ارتباطی بین کاربران یک سرور وجود ندارد. به بیان ساده‌تر، با کمک برنامه‌های مجازی ساز، یک سرور اختصاصی را به چندین سرور مجزا تحت عنوان سیستم مجازی تبدیل کرده‌اند. شایان ذکر است سرورهای مجازی از منابع و سیستم عامل منحصر به فرد و مستقل برخوردار هستند.

    به طور کلی می‌توان گفت استفاده از VPS، یک راه مقرون به صرفه و اقتصادی برای افراد است. این نوع سرورها بیشتر برای افرادی مناسب است که کسب و کارهای کوچک دارند. توجه داشته باشید که تمام خدمات سرورهای مجازی مانند یک سرور اختصاصی مستقل است و شما هیچ اشتراکی با سایر کاربران ندارید.

    اتاق سرور

    اتاق سرور

    آشنایی با مفهوم مجازی سازی

    قبل از ارائه توضیحات بیشتر در مورد سرور مجازی و کاربردهای آن، بهتر است، با مفهوم مجازی سازی آشنا شوید. در واقع مجازی سازی به یک بستر برای راه اندازی چندین سیستم عامل مختلف بر روی یک سیستم گفته می‌شود. بد نیست بدانید سیستمی که این خدمات را ارائه می‌دهد؛ به عنوان میزبان یا مادر شناخته می‌شود.

    در واقع مجازی سازی به یک سیستم عامل اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی خود را در یک محیط کاملا مستقل و با استفاده از سخت افزار سیستم مادر اجرا کند. سیستم‌های مادر، اغلب سخت افزارهای بسیار قدرتمندی دارند. از این رو سرورهایی که با مجازی سازی ساخته می‌شوند، می‌توانند تا حد زیادی به نیازهای کاربران پاسخ دهند.

    سرور مجازی چه کاربردهایی دارد؟

    بسیاری از افراد اطلاعاتی در مورد کاربردهای سرور مجازی ندارند و نمی‌دانند که با خرید VPS، چه کارهایی می‌توانند با آن انجام دهند. از این رو ما تصمیم گرفتیم تا به صورت کامل و جامع به بررسی کاربردهای VPS بپردازیم.

    ذخیره اطلاعات

    یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع سرور، ذخیره داده‌ها و اطلاعات است. در گذشته افراد از دیتابیس‌های مجازی برای انجام این کار بهره می‌بردند. اما به مرور زمان سرورهای مجازی خدمات بسیار بهتری را برای افراد به ارمغان آوردند. به همین دلیل امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد به جای استفاده از دیتابیس‌های سخت افزاری، اطلاعات خود را بر روی VPS‌ها ذخیره می‌کنند.

    استفاده به عنوان سرور بازی

    امروزه داشتن یک سرور مناسب برای بازی با دیگران و برخورداری از تمام امکاناتی که گیم در اختیار افراد قرار می‌دهد، ضروری است. از آن گذشته بسیاری از افراد هستند که به عنوان استریمر فعالیت می‌کنند، یعنی از طریق بازی کردن و پخش ویدئو بازی خود، کسب درآمد دارند. این افراد نیز برای این که بتوانند اهداف خود را پیش ببرند به یک سرور نیاز دارند. پس یکی از اصلی ترین کاربردهای VPS را می‌توان استفاده برای سرورهای بازی دانست.

    تست نرم افزارها و سیستم عامل‌ها

    اگر برنامه نویس هستید و به ساخت نرم افزارهای مختلف علاقه دارید؛ با بهره گیری از یک سرور مجازی می‌توانید برنامه‌هایی که نوشتید را تست کنید. همچنین شما می‌توانید قبل از نصب و اجرای یک برنامه جدید یا سیستم عامل، آن را بر روی VPS تست کنید تا در صورت وجود باگ یا بدافزار، سیستم اصلی شما هیچ آسیبی نبیند. امروزه استفاده از سرور VPS برای تست نرم افزارها و سیستم عامل‌ها برای جلوگیری از آسیب دیدن سیستم اصلی بسیار رایج است.

    سرور و تجهیزات آن

    اتاق سرور و تجهیزات آن

    استفاده از نرم افزارهای منسوخ شده

    برای بسیاری از افراد این مشکل پیش آمده است که بعد از بروزرسانی یک نرم افزار با نسخه‌ای برخورد کنند که امکان دارد، مثل نسخه قبلی نباشد. در هنگام مواجه با چنین مشکلی می‌توان از سرور مجازی برای بکارگیری قابلیت‌های نسخه قدیمی استفاده کرد.

    وب سایت‌ها

    امروزه بسیاری از وب سایت‌ها برای پشتیبانی از کاربران خود مجبور هستند که از سرورهای مجازی استفاده کنند. این سرورها قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعددی را برای مدیران سایت‌ها به ارمغان می‌آورند و هزینه خرید و استفاده از آن‌ها نیز بسیار مقرون به صرفه‌تر از سرورهای اختصاصی است.

    برگزاری کلاس

    اگر به کار تدریس مشغول هستید؛ با خرید و استفاده از یک سرور مجازی می‌توانید با سرعت بالا، بدون قطعی و به تعداد دلخواهی از شاگردهای خود دسترسی داشته باشید و کلاس‌های متعددی را در بستر سرور برای آن‌ها برگذار کنید.

    توجه داشته باشید که کاربردهای این نوع سرور، به مواردی که در این بخش توضیح دادیم خلاصه نمی‌شود و بسیاری از افراد از این سرورها برای پیش برد اهداف دیگری استفاده می‌کنند. ما در این بخش تنها به بررسی و توضیح مهم‌ترین و رایج‌ترین کاربردهای این سرور پرداختیم.

    نحوه آماده سازی سرور مجازی

    برای آماده سازی و ورود به یک سرور مجازی بایستی چند مرحله را طی کنید. در قدم اول لازم است تا از طریق پوسته امن یا SSH به سرور وصل شوید. سپس لازم است  ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، میزبان اطلاعات تکمیلی نظیر  آدرس IP سرور شما، نام کاربری و یک رمز عبور را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    در مرحله بعدی لازم است تا با توجه به سیستم عامل خود وارد سرور شوید. توجه داشته باشید که هر کدام از سیستم عامل‌ها به نحوه متفاوتی از یکدیگر به سیستم وصل می‌شوند. پس از وارد شدن به سرور کافی است تا رابط کاربری خود را انتخاب کرده و اطلاعات تکمیلی را در اختیار سرور قرار دهید. پس از انجام تمام این مراحل سرور مجازی شما آماده استفاده خواهد بود.

    سرورهای مجازی چگونه کار می‌کنند؟

    در واقع نحوه عملکرد یک سرور مجازی بسیار مشابه با عملکرد سرور فیزیکی است. اما در سرور VPS برنامه‌های مجازی ‌سازی باعث می‌شوند تا منابع VPS از سیستم فیزیکی انتزاع شود. یعنی هر سرور مجازی به تنهایی دارای سیستم عامل منحصر به فرد و برنامه‌‌های شخصی خود است و هیچ ارتباطی با سایر منابع سیستم مادر ندارد. با استفاده از مجازی ‌سازی قادر خواهید بود که از ظرفیت سرور با نرخ بالاتر و کارایی بیشتری بهره مند شوید.

    کاربرد سرورها در سراسر جهان

    استفاده فراگیر از سرور در جهان

    آشنایی با دیتاسنتر

    شاید برای شما نیز سوال شده که دیتاسنتر چیست ؟ دیتاسنتر محلی است که در آن تعداد بسیار زیادی از کامپیوترهای قدرتمند و تجهیزات شبکه‌ وجود دارد. این سرورها و تجهیزات از امکانات زیرساختی و ارتباطی مناسبی برای رایانش و میزبانی مجموعه‌ بزرگی از داده‌ها برخوردار هستند. در واقع تجهیزاتی که در دیتاسنترها مستقر شده‌اند وظیفه ارائه، نگهداری و پشتیبانی از انواع سرورهای تحت شبکه را بر عهده دارند.

    انواع سرور مجازی بر اساس سیستم عامل

    در واقع منظور از سیستم عامل در سرورهای مجازی همان نرم ‌افزاری است که در محیط مجازی سازی بر روی سرورهای فیزیکی نصب و اجرا می‌شود. مدیریت و میزبانی از ماشین‌های مجازی، کنترل و نظارت بر منابع سخت ‌افزاری و اجرای برنامه‌ها بر عهده سیستم عامل است. بسته به نیاز افراد و اهدافی که دارند، از سیستم عامل‌های مختلفی می‌توان در سرور مجازی استفاده کرد. در ادامه هر یک از این سیستم عامل‌ها را به طور کامل‌تری برای شما شرح داده‌ایم.

    سرور مجازی لینوکس

    سیستم عامل لینوکس پر طرفدارترین سیستم عامل سیستم مجازی شناخته می‌شود و کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. در واقع لینوکس با بهره گرفتن از سیستم‌ عامل خود بازدهی بالاتری را در استفاده از منابع سخت‌افزاری برای کاربران فراهم می‌کند. مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های سیستم عامل لینوکس عبارت‌اند از:

    • پشتیبانی گسترده
    • پایداری و امنیت
    • قدرت و کنترل
    • بهینه‌سازی منابع

    سرور مجازی ویندوز

    سرور مجازی ویندوز توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته است و افراد می‌توانند، در برنامه‌ها و سرویس‌‌های سروری از آن استفاده کنند. شایان ذکر است که سرور مجازی ویندوز قابلیت‌های گسترده‌‌ای در زمینه مدیریت، امنیت، شبکه و ذخیره‌ سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شایان ذکر است که سرور مجازی ویندوز یک سیستم عامل متن ‌باز نیست. اما شما قادر به نصب آن بر روی سرورهای مجازی هستید. استفاده از سرور مجازی ویندوز برای شرکت‌ها و سازمان‌ها با سیستم عامل مبتنی بر ویندوز، یک گزینه بسیار مناسب است. سرور مجازی ویندوز از مزایا و قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار است. از جمله مزایای آن عبارت‌اند از:

    • پشتیبانی گسترده
    • محیط کاربری آشنا
    • پشتیبانی از برنامه‌های ویندوز
    • پشتیبانی از سرویس‌های ویندوز
    • امنیت و حفاظت
    • قابلیت مدیریت مرکزی
    • پشتیبانی از اپلیکیشن‌های تجاری
    • پشتیبانی از محیط‌های ابری
    • امکانات متنوع شبکه‌بندی

    همان طور که مشاهده می‌کنید استفاده از سرور مجازی ویندوز می‌تواند، ویژگی‌های بسیار زیادی را برای کاربران به همراه داشته باشد. از این رو امروزه ویندوز به عنوان یک سیستم عامل بسیار محبوب و پر طرفدار برای سرورهای مجازی دانسته می‌شود.

    سرور مجازی میکروتیک

    سرور مجازی میکروتیک از سیستم عامل MikroTik RouterOS استفاده می‌کند. این سرورها به دلیل برخورداری از سرعت و پایداری بسیار بالا به عنوان یکی از سرورهای مجازی محبوب و پرکاربرد شناخته می‌شوند. همچنین هزینه‌های لازم برای تامین سرور مجازی میکروتیک کمتر بوده و افرادی که به دنبال دستیابی به کیفیت بالا به همراه قیمت پایین هستند، می‌توانند از سرور مجازی میکروتیک استفاده کنند.

    شما می‌توانید از این سرور برای روتینگ یا مسیریابی، دیوار آتشین، راه اندازی شبکه خصوصی یا VPN، مدیریت و نظارت بر بسته­‌های ارسالی و دریافتی استفاده کنید. از مهم‌ترین مزایا سرور مجازی میکروتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • سرعت بالا
    • مصرف کم منابع
    • پایداری و ثبات در فعالیت
    • هزینه پایین تمدید و نگهداری
    • نصب و راه اندازی آسان
    انواع سرورهای مجازی و مزایای آن ها

    VPS یکی از انواع سرور

    مزایای سرور مجازی چیست؟

    قبل از تصمیم به خرید و استفاده از این سرورها باید بدانید که مزایای سرور مجازی چیست ؟ و این سرور چه ویژگی و قابلیت‌هایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به طور کلی مزایا سرور مجازی را در بخش‌های جداگانه‌ای برای شما بررسی کرده‌ایم.

    کاهش هزینه‌ها

    تهیه VPS و استفاده از آن بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. چرا که در این نوع از سرورها، منابع سخت افزاری به طور مشترک تهیه می‌شوند. همچنین هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن‌ها نیز تقسیم بر تعداد کاربران می‌شود.

    اطمینان بیشتر

    سرور های مجازی از قدرت و استقامت بسیار بالایی برخوردار هستند و در اغلب مواقع هیچ مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید. حتی در صورت وجود مشکل، اغلب سیستم می‌تواند به طور خودکار آن را حل کند. همچنین با ارائه قابلیت بک آپ گیری، حتی اگر سیستم دچار اختلال شود، تمام اطلاعات سایت شما در دسترستان خواهد بود.

    بهبود عملکرد

    شما می‌توانید در هر زمان دلخواهی نسبت به ارتقا سرور خود اقدام کنید. در صورت ارتقا سرور، قدرت پردازش آن نیز سریع و بهتر خواهد شد. یعنی هر چقدر که سایتتان مشتری بیشتری داشته باشد به همان میزان قادر خواهید بوده که عملکرد آن را بهبود بخشید.

    امنیت بیشتر

    در سرور مجازی، حساب شما از سایر کاربران جداست و عملکرد سایر سرورها هیچ ارتباطی با شما ندارد. از این رو حتی اگر سرورهای دیگر دچار اختلال شوند، هیچ خطری سایت شما را تهدید نخواهد کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا افراد با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به خرید و استفاده از سرورهای VPS اقدام کنند.

    انعطاف پذیری

    VPSها از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید در صورت نیاز نسبت به ارتقا آن‌ها اقدام کنید. همچنین شما قادر خواهید بود که با کاهش منابع، باعث کاهش VPS خود شوید. در واقع این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بسته به شرایط خود، منابع لازم برای استفاده از کامپیوتر مادر را تعیین کنند.

    کنترل بیشتر

    شما با تهیه VPS قادر خواهید بود تا بدون هیچ مشکلی به محیط روت دسترسی داشته باشید. از این رو شما در هر زمانی که بخواهید می‌توانید هر تغییری را روی نرم افزار مدنظر خود اعمال کند. این ویژگی برای افرادی که کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اند بسیار کاربردی است.

    نصب یک سیستم عامل خاص

    در استفاده از VPS می‌توانید از بین سیستم عامل‌های مختلف، سیستم عامل مدنظر خود را انتخاب کنید. در ضمن برخی از پلن‌های سرور مجازی از قابلیت آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها نیز برخوردار هستند. با استفاده از این سرورها شما به نصب و مدیریت امور دسترسی خواهید داشت.

    معایب سرور مجازی چیست؟

    حال که با مزایای این نوع سرور آشنا شدید لازم است تا معایب آن را نیز بدانید. یکی از اصلی‌ترین معایب سرور مجازی آن است که قدرت کم‌تری نسبت به سرور اختصاصی دارد. از این رو استفاده از آن بیشتر برای وب سایت‌های شخصی با ترافیک معمولی مناسب است. از دیگر معایب سرور VPS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • گران‌تر از سرور های اشتراکی هستند. البته با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند، قیمت بیشتر آن‌ها کاملا منطقی است.
    • برای مدریت سرور به دانش فنی بالایی نیاز است.
    • در صورت کانفینگ نشدن سرور، از لحاظ امنیتی آسیب پذیرتر است.

    مهم ترین معیارها برای انتخاب سرور مجازی چیست؟

    در هنگام انتخاب یک سرور مجازی باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و انتخاب خود را سنجیده و مطابق با منطق انجام دهید تا علاوه بر تهیه یک سرور VPS برای پاسخ دهی به نیاز هایتان، هزینه‌های معقولی نیز برای آن بپردازید. در ادامه هر یک از این عوامل را به طور کامل برایتان بررسی کرده‌ایم.

    رم و Cpu

    اطلاعات از طریق رم به سی پی یو منتقل شده و پردازش می‌شود.  بنابراین برای آنکه  پردازش عملکرد شما در سرور رضایت بخش باشد، لازم است تا آن سرور، رم و cpu کافی برای انجام درخواست‌های شما را داشته باشد. به عنوان  مثال اگر سایت شما صرفا از محتوا متنی تشکیل شده باشد؛ به رم و سی پی یو قوی نیاز نخواهید داشت. اما اگر بخواهید سایت خود را به کارهای سنگین‌تری مانند آپلود و دانلود فیلم‌های سینمایی و سریال اختصاص دهید، حتما از یک سرور مجازی با رم و سی پی یو قوی استفاده کنید.

    رم

    RAM

    دیتاسنتر

    دیتاسنتر یا موقعیت مکانی که سرور در آن قرار دارد، تأثیر بسیار زیادی بر خدمات قابل‌ دسترسی کاربران دارد. به عنوان مثال در کشوری مانند ایران که بسیاری از سایت‌های خارجی فیلتر هستند، استفاده از یک سرور خارجی می‌تواند امکانات و قابلیت‌های بسیار بیشتری را برای کاربران ایجاد کند. البته همیشه استفاده از سرور خارجی، گزینه بهتری نیست و برای برخی از کاربری‌ها بهتر است که دیتاسنتر در کشور خود کاربر قرار داشته باشد. در واقع انتخاب VPS بایستی با در نظر گرفتن اهداف کاربر، وضعیت دسترسی به درگاه‌های بانکی، منافع تجاری و… انجام شود.

    هارد

    هارد سرور، یکی دیگر از مشخصه ‌های بسیار مهم است که در هنگام انتخاب سرور باید مورد توجه قرار بگیرد. ‌هارد برای ذخیره اطلاعات و پردازش آن‌ها بسیار مهم است. طبیعتا هر چقدر ‌هارد، قوی‌تر باشد، شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را در آن ذخیره کنید. از طرفی دیگر سرعت پردازش داده‌ها نیز بیشتر می‌شود. از آن جایی که هارد سرور یکی از عوامل تعیین کننده در هنگام خرید سرور است. به شما توصیه می‌کنیم که مطابق با نیازی که دارید، بررسی‌های لازم را انجام دهید؛ سپس برای خرید هارد سرور اقدام نمایید تا از پرداخت هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود.

    به عنوان مثال یک کاربر، سروری با هارد پرظرفیت خریداری می‌کند و برای تهیه آن نیز قیمت بیشتری می‌پردازد. در حالی که هیچ نیازی به تمام حافظه هارد نخواهد داشت و با سرورهایی با هارد ضعیف‌تر نیز می‌تواند، کارهای خود را به خوبی پیش برد. این شخص تنها هزینه‌های اضافی بر خود تحمیل می‌کند. از طرفی اگر سرعت پردازش داده برایتان بسیار مهم است خرید یک سرور با هارد ضعیف می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. پس در انتخاب خود، دقت کافی داشته باشید.

    فایروال

    یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام انتخاب سرور باید در نظر بگیرید امنیت سرور است. به خصوص اگر جز افرادی هستید که یک کسب و کار پر رونق دارید، امنیت سرور دو چندان می‌شود. فایروال به‌عنوان یک سیستم پشتیبان، قادر است که شبکه یا کامپیوتر شما را در برابر حمله هکرها و نفوذ آن‌ها حافظت کند.

    خدمات پشتیبانی

    اگر یک سرور از خدمات پشتیبانی مطلوبی برخوردار باشد، ارزش خرید آن بسیار بیشتر می‌شود. در واقع دانش و تخصص تیم پشتیبانی سرور مجازی تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت خدمات سرور دارد. سعی کنید سروری را خریداری کنید که از خدمات پشتیبانی مطلوبی برخوردار باشد.

    پشتیبانی و بررسی سرور و شبکه

    بررسی سرورها

    پورت سرور مجازی و آپ لینک شبکه

    در واقع شما از طریق پورت یک سرور به آن متصل می‌شوید. هر چقدر که تعداد پورت‌های یک سرور بیشتر باشد، افراد بیشتری می‌توانند به آن وصل شوند و سخت افزار سیستم مادر بین تعداد بیشتری از افراد تقسیم بندی می‌شود. هر چقدر که تعداد پورت‌های یک سرور کم‌تر باشد، شما سهم بیشتری از قدرت سخت افزاری سیستم میزبان خواهید داشت. از این رو در هنگام انتخاب یک سرور مناسب حتما تعداد پورت‌های آن را بررسی کنید.

    تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی

    افراد سوالات بسیاری زیادی در مورد تفاوت سرور اختصاصی و سرور مجازی دارند. از این رو ما تصمیم گرفته‌ایم این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم تا درک درستی از تفاوت‌های بین این دو سرور داشته باشید. اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی عبارت‌اند از:

    • هزینه‌های لازم برای خرید سرور مجازی بسیار ارزان‌تر از سرور اختصاصی است.
    • انتقال سرور در سرور مجازی آسان‌تر از سرور اختصاصی است.
    • سرور اختصاصی منابع بسیار بیشتری دارد.
    • در سرورهای اختصاصی امکان نصب و استفاده از تمام سیستم عامل‌ها وجود دارد.
    • سرور اختصاصی از قابلیت تقسیم به ماشین‌های مجازی کوچک‌تر برخوردار است.
    • سرور اختصاصی از لحاظ سخت افزاری قدرت بیشتری دارد.

    در واقع می‌توان چنین عنوان کرد که برای سایت‌های معمولی با ترافیک متوسط، استفاده از سرور مجازی منطقی‌تر است. چرا که سرورهای مجازی از قابلیت‌های لازم برای پاسخ‌دهی به نیاز افراد برخوردارند. همچنین قیمت‌های ارزان‌تری دارند. اما برای سایت‌هایی که کاربران بسیار زیادی دارند و ترافیک بالایی مصرف می‌کنند، حتما باید از یک سرور اختصاصی استفاده کرد.

    تفاوت سرورهای اختصاصی و مجازی

    تفاوت سرورهای اختصاصی و مجازی

    سخن پایانی

    در این مقاله بررسی کردیم که سرور مجازی چیست و چه مزایایی دارد. دانستید که برای ساخت سرور مجازی یا  VPS، منابع سخت افزاری را در سرورهای فیزیکی به کمک نرم افزارهای مجازی‌ ساز تفکیک می‌کنند. این سرورها از مزایا زیاد و قابلیت‌های خوبی برخوردار هستند. از سوی دیگر هزینه خرید و استفاده از آن‌ها نیز مقرون به صرفه است. به همین دلیل در چند سال اخیر تعداد طرفداران آن‌ها بسیار بیشتر شده است.

    سرورهای مجازی قابلیت‌های مختلفی را برای کاربران ارائه می‌دهند؛ از این رو برای پیش برد اهداف متنوع می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. قبل از خرید VPS بهتر است، در ابتدا هدف خود و کاربردی که از سرور انتظار دارید را مشخص کرده و مطابق با این پارامترها یک سرور مجازی تهیه کنید.

     

    فناوران آتیه گئومات

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.