مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

سرور اختصاصی چیست ؟ و چه کاربردهایی دارد؟

سرور اختصاصی چیست
  • سرورها در انواع مختلف مانند سرورهای مجازی، اشتراکی و اختصاصی طراحی شده‌اند. هر یک از آن‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. سرورهای اختصاصی در مقایسه با سایر سرورها عملکرد بهتر و کارایی بیشتری دارند. سرورهای اختصاصی، میزان امنیت بیشتری را جهت حفاظت از اطلاعات و داده‌ها فراهم می‌کنند. آیا می‌دانید سرور اختصاصی چیست و چه انواعی دارد؟ در این مطلب به بررسی اطلاعاتی درباره سرورهای اختصاصی، تفاوت‌های سرورها با یکدیگر و … می‌پردازیم.

    سرور چیست؟

    سرور چیست ؟ در واقع، سرور یک نوع دستگاه کامپیوتری می‌باشد که میزبانی برنامه‌ها و سایت‌ها را برعهده می‌گیرد. سرورها می‌توانند انواع برنامه‌ها و داده‌ها را در اختیار رایانه‌ها قرار دهند و ظرفیت‌های مختلفی دارند. راه اندازی سرور امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل راه اندازی و پشتیبانی از آن را باید به افراد متخصص بسپارید.

    برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

    برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

    سرور اختصاصی چیست؟

    احتمالا تاکنون نام سرورهای اختصاصی را شنیده‌اید و برایتان سوال شده که سرور اختصاصی چیست ؟ در پاسخ باید گفت که این نوع سرور به صورت کامل در اختیار یک فرد قرار خواهد گرفت. سرویس‌های اختصاصی مشابهت زیادی با کامپیوترهای خانگی دارند. این سرورها دارای هارد، حافظه و پردازنده هستند و در مقایسه با سایر سرورها قیمت و هزینه بیشتری دارند. امنیت بیشتر، عملکرد بهتر، قابلیت ارتقاء و امکانات سفارشی جزو ویژگی‌های سرورهای اختصاصی محسوب می‌شوند.

    در صورت استفاده از سرور اختصاصی، کنترل شما بر روی سیستم بیشتر است. به علاوه، روی سرور می‌توانید به ‏تعداد دلخواه پایگاه داده نصب کنید.  سرورهای اختصاصی روی سئو تاثیر زیادی می‌گذارند. سرعت بارگذاری برای رتبه ‏بندی صفحات جستجو بسیار مهم است. با استفاده از این نوع سرور می‌توانید رتبه سئو سایت خود را ‏ارتقاء دهید.‏‎

    اگر در مورد رشد تجارت آنلاین خود جدی هستید و می‌خواهید بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید، به راه اندازی سرور از نوع ‏اختصاصی نیاز دارید. همچنین، اگر محتوای گرافیکی و ویدیویی زیادی دارید، بهتر است سرور خود را ارتقا دهید ‏زیرا به پهنای باند و فضای دیسک بیشتری احتیاج خواهید داشت. ‏یک سرور اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد که وبسایت شما دارای امنیت مطلوبی برای محافظت از اطلاعات ذخیره شده مانند ایمیل‌های محرمانه، شماره کارت اعتباری یا اطلاعات مشتری باشد. شما کاملاً مسئول امنیت وب سایت خود هستید.

    بازدیدکنندگان و کاربران میزبانی شده با سرورهای اختصاصی، با سرعت بیشتری قادر به بارگذاری وبسایت‌ها هستند. به منظور انجام تراکنش‌های مالی با سرعت بیشتر و راه اندازی فروشگاه‌های آنلاین، سرعت و دسترسی سرورهای اختصاصی حائز اهمیت است. یکی از مزایای دیگر سرورهای اختصاصی، عملکرد مطلوب آن‌ها است. سرور اختصاصی برای کاربران، پهنا باند وسیع‌تری را فراهم می‌کند. بنابراین، در صورت استفاده از سرورهای اختصاصی، کنترل زیادتری روی اطلاعات ذخیره یا به اشتراک گذاشته شده خواهید داشت.

    اتاق سرور با تمام امکانات

    ویژگی سرورهای اختصاصی

    ویژگی‌های سرور اختصاصی

    سرور اختصاصی دارای ویژگی‌های مختلفی است. به همین دلیل از آن‌ها بیشتر از سایر سرورها استفاده می‌شود. در این بخش، انواع ویژگی‌های این نوع سرور را به شما معرفی می‌کنیم. از ویژگی‌های سرورهای اختصاصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • امنیت و ایمنی بیشتر

    سرورهای اختصاصی در مقایسه با سرورهای دیگر، میزان امنیت زیادتری را فراهم می‌کنند. با استفاده از سرورهای اختصاصی، قابلیت مدیریت و کنترل نرم افزار و سخت افزارها را دارید. به همین دلیل، شما می‌توانید به خوبی با سرور اختصاصی از امنیت سایت خود محافظت کنید. کاربران با سرورهای اختصاصی می‌توانند مشکلات امنیتی را رفع کنند و در محیطی امن جستجوهای اینترنتی خود را انجام دهند.

    • عملکرد و کارایی بهتر

    سرور اختصاصی دارای پردازنده‌های قوی است. این سرورها به دلیل داشتن سخت افزارهای حرفه‌ای، عملکرد بهتری دارند. سرورهای اختصاصی برای کاربران وبسایت، امکان جستجو بدون وقفه و سریعتر را فراهم می‌کنند. با استفاده از سرورهای اختصاصی قادر به تنظیم بهینه نرم افزارها خواهید بود. در این نوع سرورها، کاربران قادر به کنترل سرور هستند و می‌توانید تنظیمات لازم را به راحتی انجام دهید.

    • قابلیت ارتقاء و به روزرسانی

    قابلیت ارتقاء جزو ویژگی‌های مهم دیگر سرورهای اختصاصی است. در صورت داشتن سرورهای اختصاصی می‌توانید سخت افزارهای سرور را به روزرسانی و ارتقاء دهید. این کار باعث رشد کسب و کار شما می‌شود. بنابراین، هنگام انتخاب سرورهای اختصاصی و … به ویژگی آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

    • امکانات سفارشی

    با استفاده از این سرویس می‌توانید امکانات سفارشی برای کاربران ایجاد کنید. سفارشی کردن نرم افزارها، ارتقاء امنیت و سفارشی سازی سیستم عامل جزو امکانات سفارشی سرور اختصاصی است. از طریق این سرویس، می‌توانید روی سرور مورد نظر خود، نرم افزارهای سفارشی را نصب کنید. در این صورت، به شکل بهینه می‌توانید سراغ استفاده از نرم افزارها بروید.

    در صورت داشتن سرور به صورت اختصاصی، کاربران می‌توانند به آسانی نرم افزارهای سفارشی را در سرور خود نصب و مورد استفاده قرار دهند. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به صورت بهینه از نرم افزارهای خود استفاده کنید و به نتیجه بهتری برسید. بنابراین، این ویژگی را هنگام انتخاب سرورهای اختصاصی در نظر بگیرید.

    مزایای ابرکامپیوترها

    مزایای server اختصاصی

    مزایای سرور اختصاصی چیست؟

    سرور اختصاصی دارای مزایا و معایبی است. در این بخش به بررسی مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.

    • سرورهای اختصاصی قابلیت این را دارند که برای کاربران امکان کنترل سرور را فراهم کنند.
    • سرورهای اختصاصی در عملکرد بهتر و بدون اختلال سایت‌ها نقش مهمی دارند.
    • استفاده از سرورهای اختصاصی می‌تواند بدون هیچ نوع اختلالی، تعداد کاربران سایت را افزایش دهد.
    • سرورهای اختصاصی دارای قابلیت پیکربندی هستند. استفاده و نصب اپلیکیشن‌ها در سرورهای اختصاصی کاربردی‌تر است. کاربران می‌توانند نرم افزارها و برنامه‌های خود را روی سرورهای اختصاصی نصب کنند.
    •  سرورهای اختصاصی می‌تواند عملکرد و سرعت سایت را بهبود ببخشند.
    • به دلیل امنیت بیشتر سرورهای اختصاصی امکان کنترل کامل سرور توسط مشتری وجود دارد.
    • به دلیل اینکه فضای دیسک، حافظه و پردازنده در سرورهای اختصاصی قابل به اشتراک گذاری نیست، حجم بالایی از ترافیک توسط سرور مدیریت می‌شود. در این صورت، سرور دارای سرعت پایین نخواهد بود.

    معایب سرور اختصاصی چیست؟

    • سرور اختصاصی در مقایسه با دیگر سرورها دارای هزینه بیشتری هستند. قیمت بالای سرورها را می‌توان جزو معایب آن در نظر گرفت.
    • مدیریت سایت‌های دارای سرورهای اختصاصی سخت‌تر و نیازمند آموزش بیشتری است.

    کاربرد سرور اختصاصی چیست؟

    میزبانی سرور اختصاصی به این معنی است که سایت شما دارای سرور مخصوص به خود می‌باشد. این مدل سرورها، دارای قدرت و انعطاف پذیری زیادی هستند، اما معمولاً قیمت بالایی دارند. به این ترتیب، مهم است که قبل از خرید این نوع سرور، تحقیقات لازم را انجام دهید.

    سرورهای اختصاصی دارای کاربردهای مختلفی هستند. افرادی که وبسایت‌هایی با قابلیت ترافیک بالا دارند، با استفاده از این نوع سرویس می‌توانند وبسایت خود را فعال و در دسترس نگه دارند. یکی از کاربردهای دیگر آن‌ها، استفاده در وبسایت‌های نیازمند ایمنی و امنیت بیشتر است. این سرور میزان امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند.
    اگر یک وب‌ سایتی را راه اندازی کرده‌اید که بازدیدکنندگان زیادی دارد، به سرور اختصاصی نیاز دارید. به عنوان مثال، یک وبلاگ می‌تواند دارای عکس‌ها و فیلم‌ها، قالب زیبا و پلاگین‌های معمولی باشد و به سرور اختصاصی نیز احتیاج داشته باشد. خرید این نوع سرور برای افرادی که عاشق کامپیوتر هستند نیز کاملاً منطقی است. گیمرها نیز به سرورهای اختصاصی نیاز دارند.

    تفاوت سرور اختصاصی و مجازی

    سرورهای مجازی و اختصاصی هر دو جزو بهترین انواع سرورها محسوب می‌شوند. این سرورها به منظور میزبانی از اپلیکیشن و سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. منابع سرور به شکل کامل در نوع اختصاصی به یک نوع وبسایت اختصاص داده می‌شوند. اما در سرورهای مجازی، منابع سرور بین چند سایت، تقسیم بندی می‌شوند. در سرورهای اختصاصی، کنترل کامل روی سرور صورت می‌گیرد و می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید. اما در سرورهای مجازی، کاربران در زمینه کنترل سرور دارای محدودیت‌هایی هستند.

    سرویس‌های اختصاصی و مجازی تفاوت‌های دیگری نیز با هم دارند. سرورهای اختصاصی دارای میزان امنیت بیشتری هستند. اما سرورهای مجازی میزان امنیت کمتری دارند. اگر میزان عملکرد سرور برای شما حائز اهمیت است، انتخاب سرور اختصاصی بهترین گزینه است. به علاوه در صورتی که امنیت سرور برای شما دارای اهمیت بیشتری است، خرید سرورهای اختصاصی انتخاب مناسبی است.

    در کل، سرورهای مجازی و اختصاصی در موارد مهمی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در سرورهای اختصاصی، تمام ظرفیت سرور به یک نفر اختصاص پیدا می‌کند. اما در سرورهای مجازی، تخصیص به چند نفر نیز امکان پذیر است. مشترکان سرورهای اختصاصی به صورت کامل پروسه دسترسی روت سرور را برعهده دارند. اما کاربران سرورهای مجازی، به منظور پیکربندی نرم افزارها به پشتیبان هاست احتیاج دارند. سرورهای اختصاصی در مقایسه با سرورهای مجازی، قیمت کمتری نیز دارند.

    سرور اشتراکی

    سرور اشتراکی

    تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی

    سرورهای اشتراکی و اختصاصی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. نوع ذخیره سازی داده ها و اطلاعات سایت ها روی سرور جزو تفاوت های سرورهای اشتراکی و اختصاصی محسوب می شود. در سرورهای اشتراکی، سرور به بخش های مجزا طبقه بندی می شوند و هر قسمت نیز پروسه میزبانی از وبسایت مجزا را برعهده دارد.

    سرورهای اشتراکی به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرند. افراد بیشتری می توانند از سرور مورد نظر استفاده کنند. یکی از تفاوت های سرورهای اشتراکی و اختصاصی، تفاوت در قیمت آنها است. هزینه سرورهای اشتراکی کمتر از سرورهای اختصاصی است. به علاوه، در صورتی که یکی از سرورهای اشتراکی ویروسی یا مخرب باشند، احتمال خطر ویروس بقیه سرورها وجود دارد. اما این در مورد سرورهای اختصاصی صدق نمی کند.

    سرورهای اختصاصی برای چه سایت‌هایی مناسب است؟

    سرویس اختصاصی برای سایت‌هایی مناسب است که نیاز به رشد و پیشرفت دارند. در صورتی که وبسایت شما ترافیک زیادی دارد، نیاز به استفاده از سرور اختصاصی دارید. استفاده از میزبان اشتراکی و افزایش ترافیک سایت می‌تواند منجر به افزایش نرخ بازگشت شود. به همین منظور سرور اختصاصی نیاز است.

     وب سایت شما احتمالاً در حال رشد است و باید بتوانید ترافیک را مدیریت کنید. اگر پیش بینی می‌کنید که وب سایت شما به سرعت رشد می‌کند، ممکن است انتخاب سرور از نوع اختصاصی بهترین ایده باشد. به عنوان مثال، اگر سایت شما هنوز از هاست اشتراکی استفاده می‌کند، عملکرد سایت مختلف می‌شود. در نتیجه، در صورت استفاده از هاست اشتراکی، درآمد خود را از دست خواهید داد. بنابراین، مهم است که قبل از بروز هرگونه مشکل احتمالی به خودتان زمان بدهید و از سرورهای اختصاصی استفاده کنید.

    امنیت برای هر وب سایتی مهم است. محافظت از اطلاعات و وبسایت شما در برابر ویروس‌ها، هک‌ها و سایر خطرات بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به خصوص اگر در وبسایت مورد نظر، اطلاعات محرمانه از قبیل شماره کارت اعتباری، ایمیل محرمانه یا … وجود دارد. با داشتن سرور اختصاصی، شما کاملاً مسئول امنیت سایت خود هستید.

    انعطاف پذیری در سرور اختصاصی به چه معناست؟

    سرورهای اختصاصی دارای میزان انعطاف پذیری زیادی هستند. این سرورها می‌توانند به گونه‌ای تنظیم شوند که نیازهای کسب و کار شما را برآورده کنند. کاربران می‌توانند با در نظر گرفتن احتیاجات خود، نرم افزار یا سخت افزار سرورها را تغییر دهند. سرورهای اختصاصی را می‌‌توان با توجه به نیاز مشتریان، سفارشی سازی کرد.

    جاسازی و ارتقا سرور

    ارتقا سرورها

    چه زمانی باید به فکر ارتقاء سرور خود باشیم؟

    در صورت رشد وبسایت شما و افزایش تعداد بازدید کننده‌های سایت، باید به فکر ارتقاء سرور خود باشید. ارتقاء سرور مهم ترین کاری است که برای فروش بیشتر محصولات وبسایت خود نیاز دارید. گاهی اوقات، سایت دچار از کارافتادگی می‌شود. در این صورت، سرور سایت باید ارتقاء پیدا کند. اگر بازدید کننده سایت موقع بازدید متوجه خرابی وبسایت شود، خوشایند به نظر نمی‌رسد. اگر وبسایت شما نیازمند امنیت بیشتری است ، نیاز به ارتقاء سرور دارید. ارتقاء سرور می‌تواند از حمله هکرها به وبسایت شما جلوگیری کند.

    فاکتورهای مهم هنگام خرید سرور اختصاصی

    هنگام خرید سرور اختصاصی باید مواردی را در نظر بگیرید. سرعت سرور، نحوه مدیریت سرور، پردازنده، پهنای باند، حافظه، سیستم عامل و … را باید هنگام انتخاب سرورها مد نظر قرار دهید. به علاوه، سرویس‌ها باید دارای قابلیت ارتقاء نیز باشند. قابلیت پشتیبانی فنی و هزینه سرویس نیز می‌تواند جزو فاکتورهای دیگری باشد که هنگام خرید سرور باید در نظر داشته باشید. نوع سیستم عامل و اپلیکیشن‌هایی که روی سرور باید نصب شوند نیز در انتخاب بهترین سرور اختصاصی موثر می‌باشند.

    در کل، بر اساس نیاز سازمان و کسب و کار خود باید سراغ خرید و انتخاب سرورهای اختصاصی بروید. باید این موضوع با دقت مورد بررسی قرار بگیرد که نیاز سیستم شما چیست و کدام سرور برای سیستم شما مورد نیاز است. تمام فاکتورهای ذکر شده را برای خرید سرور در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شما می‌توانید هنگام انتخاب و خرید سرورهای اختصاصی از کارشناسان اطلاعات لازم را دریافت کنید. همچنین می‌توانید از طریق شرکت فناوران آتیه گئومات درباره راه اندازی و پشتیبانی سرورها، خرید لوازم جانبی سرور و خرید سرور استوک یا سرور hp اقدام نمایید.

    برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

    برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

    سخن پایانی

    سرورهای اختصاصی به صورت منحصراً به یک نفر اختصاص داده می‌شود. این نوع سرورها جهت میزبانی سایت‌های پر ترافیک و بزرگ به کار می‌روند. از مزیت‌های سرورهای اختصاصی می‌توان به قابلیت ارتقاء، عملکرد بهتر، امنیت بیشتر و … اشاره کرد. شما می‌توانید سرورها را با توجه به نیاز خود ارتقاء دهید. هنگام خرید سرورهای اختصاصی باید عواملی را در نظر بگیرید. به طور کلی، هنگام انتخاب و خرید سرورهای اختصاصی باید نیازها و میزان ترافیک را بررسی کنید.

     بررسی حافظه، فضای دیسک، ترافیک ماهیانه و … برای انتخاب بهترین نوع سرور اختصاصی لازم و ضروری است. ایمنی سرورهای اختصاصی دارای اهمیت زیای است. بنابراین، هنگام خرید سرور باید امنیت آن را نیز در نظر بگیرید. پشتیبانی فنی نیز جزو دیگر فاکتورهایی است که هنگام انتخاب سرور باید در نظر بگیرید. سرورهای اختصاصی باید دارای قابلیت پشتیبانی 24 ساعته باشند. به علاوه، این نوع سرورها باید قابلیت ارتقاء و به روزرسانی را نیز داشته باشند.

    در صورتی که سرور به موقع به روزسانی و ارتقاء داده شود، کارایی و عملکرد بهتری خواهد داشت. قیمت سرور نیز جزو دیگر فاکتورهایی است که باید هنگام خرید سرور اختصاصی مد نظر قرار دهید. سروری را انتخاب کنید که مطابق با بودجه و نیازهای شما است. البته، علاوه بر قیمت باید کیفیت سرور اختصاصی را نیز در نظر داشته باشید. شما می‌توانید انواع سرور مورد نیاز خود را از طریق شرکت فناوران آتیه گئومات خریداری کنید. جهت دریافت راهنمایی درباره هر یک از سرورها و نحوه خرید می‌توانید با کارشناسان شرکت فناوران آتیه گئومات ارتباط برقرار کنید.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • سرور اختصاصی چیست؟

    سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی است که به صورت کاملا اختصاصی برای یک کاربر یا یک سازمان اجاره داده می‌شود.

    • آیا پشتیبانی فنی در سرورهای اختصاصی نیز وجود دارد؟

    بله زمانی که سرور از نوع اختصاصی را انتخاب می کنید. اغلب شرکت میزبان، پشتیبانی فنی نیز ارائه می دهد. یکی از بهترین شرکت ها برای پشتیبانی سرور و پشتیبانی شبکه، شرکت فناوران آتیه گئومات است که سال ها است در این حوزه فعالیت می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.