مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

پچ پنل چیست و چگونه کار می‌کند؟

پچ پنل چیست
  • پچ پنل چیست؟ قطعه‌ای که برای سازماندهی کابل‌های پیج‌درپیچ و نامنظم در شبکه یا محل‌کار به آن نیاز دارید، پچ پنل نام دارد. پچ پنل یک مجموعه سخت‌افزاری محسوب می‌شود که برای اتصال و مدیریت کابل‌های ورودی و خروجی LAN  یا شبکه محلی مورد ‌استفاده قرار می‌گیرد. در‌واقع پچ پنل که یکی از تجهیزات پسیو شبکه است؛ باعث منظم‌شدن تعداد زیادی کابل می‌شود. در این مقاله ابتدا پچ پنل را تعریف می‌کنیم، سپس انواع، کاربرد، مزایا، بهترین برندها، تفاوت آن با سوییچ و نحوه علامت‌گذاری اتصالات در پچ پنل را شرح می‌دهیم.

    پچ پنل چیست؟

    پچ پنل که آن را با نام‌های پچ بی (Patch Bay)، پچ فیلد و جک فیلد نیز می‌شناسند. باعث یک اتصال منعطف در مرکز داده یا سیم‌کشی می‌شود. متداول‌ترین نوع پچ پنلی که در سازمان‌ها مورد ‌استفاده قرار می‌گیرد، پچ پنل‌های LAN  نام دارد که پنل‌های آن را می‌توان در قفسه‌های استاندارد صنعتی 19 یا 23 اینچی نصب کرد.

    در‌واقع مجموعه سخت‌افزاری پچ پنل شامل پورت‌های خالی در یک طرف و نقطه پایان در طرفی دیگر می‌شود. به‌همین دلیل با استفاده از آن، می‌توان کابل‌هایی که در سرتاسر یک محوطه قرار می‌گیرند را  حذف یا برچسب‌گذاری کرد. سپس به سخت‌افزار شبکه یا AV متصل کرد.

    پورت‌های پچ پنل به ‌گونه‌ای پیکربندی می‌شوند که بتوان با استفاده از آن‌ها کابل فیبر نوری، کابل‌های مسی یا کابل‌های هم‌محور  یا کواکسیال را ساماندهی  کرد. درواقع در یک شبکه سازمانی پچ پنل مانند نوعی تابلوی برق ثابت عمل می‌کند که از کابل‌‌ها برای اتصال کامپیوترهای شبکه در LAN  و خطوط خارجی مانند اینترنت و سایر شبکه‌های گسترده استفاده می‌کند.

    پچ پنل و کابل های داخل آن

    کابل کشی مرتب داخل پچ پنل

    انواع پچ پنل

    حال که دانستید پچ پنل چیست، لازم است تا با انواع آن‌ها نیز آشنا شوید. پچ پنل‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربردهای مخصوص به‌خود را در موقعیت‌های مختلف دارند. به‌طور کلی سه نوع پچ پنل داریم:

    پچ پنل تلفنی؛ برای بهبود سیستم تلفنی شما

    پچ پنل تلفنی به شما یک راه کارآمد و مفید به‌منظور به‌روزرسانی و بهبود سیستم تلفن ارائه می‌دهد. از دیگر پچ پنل‌های مطرح بازار می‌توان به آمفانل، کت 3، تلکو  اشاره کرد. برای مثال  پچ پنل تلفنی دیناکوم کت 3 می‌تواند پایانه‌های صوتی شما را یکپارچه کند. علاوه‌بر این پچ تلفنی باعث می‌شود که بتوانید پورت‌های تلفن را در یک فضای رک قرار دهید. بنابراین، با قرار‌دادن پورت‌ها در فضای رک باعث صرفه‌جویی فضای دیوار در کمد شبکه می‌شوید.

    فیبری؛ انتقال پالس های نوری

    کانکتورهای پچ پنل فیبری منحصربه‌فرد هستند؛ زیرا می‌توانند پالس‌های نوری را به‌جای سیگنال‌های الکتریکی ارسال کنند. بنابراین، فیبرهای شیشه‌ای کانکتورهای پچ پنل فیبری باید در یک راستا قرار بگیرند تا بتوانند داده‌های ارتباطی را بهتر منتقل کنند.

    پچ پنل‌های فیبری از سه قسمت فرول، بدنه و مکانیسم کوپلینگ تشکیل می‌شوند. فرول از فلز یا سرامیکی ساخته می‌شود که الیاف شیشه‌ای را در خود نگه‌می‌دارد. بدنه از مکانیزم کوپلینگ محافظت می‌کند و مکانیزم کوپلینگ هم کانکتور سایر دستگاه‌ها را به هم متصل می‌کند.

    به‌طور کلی پچ پنل‌های فیبری در آداپتورهای مختلفی مانند LC، SC، FC، ST، MTP/MPO موجود هستند. اما از محبوب‌ترین آداپتورهای پچ پنل فیبری می‌توان به LC، SC، MTP/MPO اشاره کرد که به‌طور معمول در اتصال انتهای فیبرها به‌کار می‌روند.

    پچ پنل RJ45؛ مخصوص کابل های مسی

    پچ پنل مسی RJ45 برای کابل‌های مسی غیر‌محافظ مانند Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 طراحی می‌شود. به‌طور معمول پچ پنل RJ45 در LAN در یک مجموعه سخت‌افزاری نصب می‌شود که  برای اتصال و مدیریت کابل‌های ورودی و خروجی ایترنت به‌کار می‌رود.

    به‌طور معمول پچ پنل مسی در پورت‌های مدولار 8 پین که در یک طرف و بلوک‌های کانکتور 110 عایق در طرف دیگر قرار دارند، ساخته می‌شود. کابل‌های پچ از پنل شروع می‌شوند و به کانکتور عایق می‌رسند. در طرف مقابل، کانکتور ماژولار 8 پین به درگاه سیم‌های انتهایی وصل می‌شود. درواقع در پچ پنل RJ45 هر جفت کابل یک پورت مستقل دارد. برای‌همین پچ پنل‌های مسی اتصال ساده و کارآمدی را در برنامه‌های ایترنت ایجاد می‌کنند.

    پچ پنل کواکسیال؛ نصب AV   

    کابل کواکسیال به‌طور معمول برای نصب AV مورد ‌استفاده قرار می‌گیرند. در‌واقع پچ پنل‌های کواکسیال دستگاه‌هایی مانند پخش‌کننده رسانه تلویزیونی و دوربین‌های ویدئویی را به سیستم‌های سوییچینگ و میکس AV متمرکز تبدیل می‌کنند. با‌ این وجود پچ پنل‌های AV در کمد سیم‌کشی یا مرکز داده‌ها قرار می‌گیرند.

    پچ پنل‌های کواکسیال به‌صورت فاکتورهای ثابت و مدولار ساخته می‌شوند. چنین پچ پنل‌هایی می‌توانند انواع کانکتورها را تعویض کنند و انعطاف‌پذیری بیشتری را در پایانه انواع مختلف کابل‌های مسی، فیبر نوری و کابل‌های کواکس مهیا کنند.

    نظم دادن به کابل کشی از طریق پچ پنل

    نظم دهی کابل ها با پچ پنل

    کاربرد پچ پنل چیست؟

    یک دفتر کار بزرگ چند طبقه با مجموعه‌ای از کامپیوترها و کارمندان را در ذهنتان تصور کنید. در چنین محیط‌های بزرگی اتصالات اینترنت بی‌سیم قابل اجرا نیست. به‌همین دلیل در چنین موقعیتی شما به کیلومترها کابل اینترنت بین هر قطعه از کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی نیاز دارید. با این حال پچ پنل‌ها باعث می‌شوند به این همه کابل نظم و ترتیب دهید.

    به‌همین خاطر پچ پنل‌ها کاربرد زیادی در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و استودیوهای ضبط صدا دارند؛ زیرا پچ پنل‌ها راهبردهای مفیدی را برای افزودن یا حذف کابل‌کشی کابل‌ها بدون به‌خطر انداختن یکپارچگی شبکه فراهم می‌کنند. به‌همین دلیل مهندسان و معماران شبکه برای برچسب‌گذاری و طبقه‌بندی کابل‌ها از پچ پنل استفاده می‌کنند. در حالت ایده‌آل پچ پنل‌ها به‌نحوی یک سازماندهی قوی را در محیط ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود صدها تا هزاران دستگاه در محیط قابل ‌استفاده و به‌هم وصل شوند.

    طرز کار پچ پنل

    در یک شبکه سازمانی، پچ پنل به‌عنوان یک جعبه تقسیم ایستا عمل می‌کند چون از کابل‌ها برای اتصال کامپیوترهای شبکه به اینترنت یا سایر شبکه‌های خارج از LAN  استفاده می‌کند. یک پچ پنل از پچ‌کورد که نوعی کابل جامپر محسوب می‌شود، برای ایجاد اتصال متقابل بین پچ پنل و سایر اجزای شبکه مانند سوییچ اترنت، روتر یا فایروال استفاده می‌کند. در‌واقع پچ پنل با جابه‌جا کردن کابل‌های پچ بین دستگاه‌های شبکه باعث آسانتر شدن تنظیم مجدد مدارها و دستگاه‌ها می‌شود. به‌همین دلیل شرکت‌ها و سازمان‌ها بیشتر اوقات پچ پنل‌ها را درون کمدهای سیم‌کشی قرار می‌دهند.

    پچ پنل‌ها به‌طور معمول در بالا یا پایین سوییچ‌های شبکه نصب می‌شوند. همچنین از 1U تا 2U از فضای قفسه را اشغال می‌کند. 1U معادل 4.445 سانتی‌متر فضای عمودی روی قفسه محسوب می‌شود. در‌واقع پچ‌کوردها، پورت‌های پچ پنل را به پورت‌های سوییچ یا میکسرهای دیجیتال AV وصل می‌کند که نوعی اتصال پورت دائمی را در سوییچ ایجاد می‌کند که باعث می‌شود حین جابه‌جا‌کردن، قطع‌کردن، افزودن یا حذف‌کردن MAC قطع نشود.

    اتصال دستگاه ها به پچ پنل

    اتصال پچ پنل به دستگاه ها

    مزایای استفاده از پچ پنل چیست؟

    پچ پنل‌ها از معدود تجهیزاتی محسوب می‌شوند که هم در کابل‌های مسی و هم فیبرهای نوری استفاده می‌شوند. به‌همین دلیل مزایای زیادی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

    منظم کردن؛ پیشگیری از یک محیط آشفته 

    اگر عکس‌های قبل از سیم‌کشی کابل‌ها را قبل از این‌که توسط پچ پنل‌ها سازماندهی می‌شوند ببینید، متوجه می‌شوید که اگر پچ پنل‌ها نبودند، چه‌قدر یک محیط کاری  نامرتب، شلخته، نامنظم و آشفته می‌شد. به‌طوری که این همه سیم جلوی دست و پای شما را می‌گرفت و نمی‌گذاشت درست کار کنید. بنابراین، پچ پنل‌ها  شما را از چنین محیط کلافه‌کننده‌ای نجات می‌دهند و یک محیط منظم و کارآمد را برای شما ایجاد می‌کنند.

    ایجاد انعطاف پذیری بیشتر؛ جلوگیری از آسیب کابل ها

    پچ پنل‌ها محیط منعطفی را در کار ایجاد می‌کنند؛ زیرا، اگر حین کار سیم یا کابلی آسیب دید، شما دیگر نیازی به اجرای مجدد کابل‌ها یا تعویض‌کردن تجهیزات نخواهید داشت؛ برای مثال سوراخ‌کردن کابل‌ها با استفاده از پچ پنل به‌طور نسبی می‌تواند برای بهبود پورت‌های سوییچ شما مفید واقع شود. چون اگر یک کابل از سقف یا دیوار به‌طور مستقیم به  پورت سوییچ وصل شود، ممکن است پورت در معرض فشار و کشش قرار بگیرد.

    برای مشاهده محصولات و خرید سوییچ شبکه کلیک کنید.

    مدیریت آسان کابل؛ مناسب برای هر محیط کاری

    برخی از ارگان‌ها از کابل‌کشی سازمان ‌یافته برای تلفن‌های خود استفاده می‌کنند یا برخی از آن‌ها به‌گونه‌ای هستند که چندین فضای اداری را با هم به‌اشتراک می‌گذارند، در چنین شرایطی، یک پچ پنل می‌تواند چندین تجهیزات مختلف را با پریز به‌هم وصل کند.

    کابل‌های پشت پچ پنل با محل جک‌های دائمی فضای سیستم‌ها تطابق دارند. به‌همین دلیل می‌تواند سیم‌کشی دقیق و منظمی را برای مبتدیان شبکه به‌وجود آورد. همچنین برچسب‌زدن کابل‌های مجزا در یک پچ پنل، شناسایی جریان سیگنال را آسانتر می‌کند و دیگر عیب‌یابی مشکلات فنی کار ‌چنان سختی به‌نظر نمی‌رسد.

    تفاوت پچ پنل و سوییچ

    پچ پنل و سوییچ

    تفاوت سوییچ و پچ پنل چیست؟

    پچ پنل‌ها دستگاه‌های غیر‌فعالی محسوب می‌شوند که از آن‌ها برای سازماندهی کابل‌های شبکه استفاده می‌کنند. اما سوییچ‌ها دستگاه‌های فعالی محسوب می‌شوند که داده‌ها را در یک شبکه فیلتر و مسیریابی می‌کنند. برای این که درک بهتری از سوییچ و پچ پنل پیدا کنیم، بهتر است کمی مسئله را بیشتر بررسی کنیم.

    وظیفه سوییچ

    سوییچ در یک شبکه دستگاه‌های موجود را به‌هم وصل می‌کند، به‌طوری که باعث توانایی ارتباط و مکالمه بین کاربران در محیط کار می‌شود. با‌ این وجود سوییچ‌ها یک سخت‌افزار محسوب می‌شوند که شبکه‌های فیزیکی و مجازی مبتنی بر نرم‌افزار را مدیریت می‌کنند.

    در‌واقع سوییچ‌ها به‌طور فعال داده‌ها را فیلتر و مسیریابی می‌کنند؛ یعنی داده‌ها را دریافت و سپس تعیین می‌کنند که به کجا ارسال شوند و در نهایت داده‌ها را برای گیرندگان می‌فرستند. با‌ این حال بیشتر سوییچ‌های فیبر‌نوری این کار را با استفاده از سیستم میکروالکترومکانیکی یا (MEMS) انجام می‌دهند که  شامل دستکاری آیینه‌های کوچک برای هدایت پرتوهای نوری از ورودی به خروجی می‌شود.

    فرق وظیفه پچ پنل و سوییچ

    در مقابل پچ پنل‌های فیبری داده‌ها را مسیریابی نمی‌کنند، بلکه  نقش نقاط اتصال فیبر را برای اتصال به شبکه مهیا می‌کنند. به‌صورت تئوری شما می‌توانید کابل‌های فیبر‌نوری را به‌طور مستقیم از یک سوییچ فیبر‌نوری تا نقطه پایانی سیستم کاربر وصل کنید. اما در یک شبکه پیچیده مدیریت چنین مداری سخت می‌شود؛ زیرا، ردیابی و جابه‌جایی کابل‌ها در حین مدیریت را دشوارتر می‌کند.

    برای مثال اگر یک سرور نیاز داشت روی یک زیرشبکه دیگر قرار بگیرد، به‌صورت احتمالی شما باید کمی ساخت‌وساز انجام دهید تا بتوانید این حجم از کابل را مرتب کنید. حتی شاید لازم شود، کف یا دیوار را هم خراب کنید؛ فقط برای این که کابل به محل مورد‌نظر برسد. به‌همین دلیل استفاده از پچ پنل فیبری کار را آسان‌تر می‌کند؛ زیرا اگر اتصالی نیاز به تغییر داشت، می‌توان به‌جای تغییر مسیر از طریق سوییچ، از پچ پنل برای تغییر مسیر استفاده کرد. علاوه‌بر این دیگر لازم نیست کف یا دیوار را خراب کنید.

    چرا اکثر اوقات پچ پنل را با سوییچ اشتباه می گیرند؟

    با‌ وجود این‌که این دو تجهیزات اهداف متفاوتی را در یک سیستم یا شبکه ایفا می‌کنند، ولی از نظر ظاهری خیلی شبیه به یکدیگر هستند. چون پچ پنل‌ها و سوییچ‌های فیبری به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که فریم‌هایی با ردیف‌هایی از پورت را در خود داشته باشند. ولی یک راه آسان برای تشخیص پچ پنل و سوییچ وجود دارد و آن این است که سوییچ‌ها به برق نیاز دارند، ولی پچ پنل‌ها نیاز ندارند.

    پچ پنل و اتصالات داخل آن

    سیم کشی ها و اتصالات پچ پنل

    بهترین برندهای پچ پنل

    در این بخش بهترین برندهای پچ پنل در بازار جهان را معرفی می‌کنیم و کمی ‌به بررسی تاریخچه هر کدام از این برندها می‌پردازیم.

    PCB Piezotronics  (پی سی بی پیزونترونیک)؛ اولین در دنیا

    پی‌سی‌بی‌ پیزونترونیک در سال 1967 در آمریکا تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در کارولینای شمالی قرار دارد. این شرکت سنسورهای مختلفی مانند سنسورهای میکروفون، لرزش فشار، نیرو و گشتاور را طراحی و تولید می‌کند. محصولات آن‌ها برای آزمایش، اندازه‌گیری، کنترل و نظارت صنایع نظامی، خودروسازی، هوافضا و سایر صنایع استفاده می‌شود.

    لگراند؛ متخصص زیرساخت های برقی و دیجیتال

    لگراند در سال 1865 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در وست هارتفورد کانکتیکات آمریکا قرار دارد. این شرکت در ساخت زیرساخت‌های برقی و دیجیتال تخصص دارد. همچنین به صنایع مختلفی از جمله مسکونی، تجاری و صنعتی خدمات می‌دهد. شعبه آمریکای شمالی و مرکزی لگراند از بزرگترین بخش ارگان به‌شمار می‌رود که بیش از 6700 کارمند دارد. طیف جامع محصولات این شرکت شامل زیرساخت‌های برقی، کلیدهای برق، سیستم‌های روشنایی، شبکه‌های AV و مدیریت کابل می‌شود.

    HUBER+SUHNER؛ متخصص بازارهای ارتباطات

    این شرکت در سال 1864 در سوئیس تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در هیسائو سوئیس قرار دارد. این شرکت تولید‌کننده و تامین‌کننده تجهیزات الکترونیکی محسوب می‌شود و تخصص آن در بازارهای ارتباطات و حمل‌ونقل است. HUBER+SUHNER  دامنه وسیعی از محصولاتی مانند فیبرهای نوری، فرکانس‌های رادیویی، کابل ها، کانکتورها و آنتن‌های فرکانس پایین را دارد. علاوه‌بر این محصولات آن‌ها در مخابرات، مراکز داده، سیستم‌های حمل‌ونقل،هوافضا و صنایع دفاعی استفاده می‌شوند.

    نکسانز؛ سومین تولیدکننده سیستم های برقی در جهان

    نکسانز یک شرکت فرانسوی است که در سال 2000 در پاریس تاسیس شد. علاوه‌بر این نکسانز رتبه سوم بزرگترین تولیدکننده کابل‌ها وسیستم‌های برقی در جهان را پس از پیرلی ایتالیا و سومیتومو ژاپن در اختیار دارد. علاوه‌بر این نکسانز در سه زمینه اصلی مخابرات، انرژی و انتقال برق فعالیت می‌کند.

    PHOENIX CONTACT؛ تخصص در ساخت سوییچ و پچ پنل

    فنیکس کانتکت یک شرکت آلمانی است که در سال 1923 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در بلومبرگ قرار دارد. این شرکت در زمینه زیرساخت‌های برقی و صنعتی فعالیت می‌کند. فنیکس کانتکت در چند زمینه‌ مانند محاسبات ابری، اتصال بلوک‌های PCB، علامت‌گذاری، سرهم‌کردن و نصب قطعات الکترونیکی تخصص دارد. همچنین از تولید‌کننده‌های بزرگ پچ پنل، سوییچ، رله‌ها و اپتوکوپلرها محسوب می‌شود.

    وایدمولر

    وایدمولر در سال 1964 در والدس هوت آلمان تاسیس شد. طیف محصولات وایدمولر شامل سوییچ‌ها، ماژول‌‌ها، حسگرها و کانکتورها می‌شود؛ کانکتورهایی مانند کانکتورهای صنعتی، نصب پنل و کانکتورهای ریلی DIN علاوه‌بر این وایدمولر به صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ماشین‌آلات اتوماتیک و نیروگاه‌های انرژی خدمات ارائه می‌دهد. وایدمولر در جهان به‌دلیل ساخت قطعات اتوماسیون باکیفیت،  از شهرت خاصی برخوردار است. همچنین گواهینامه ایزو 9001: 2015 را نیز دارد.

    اتصالات کابل ها به پورت های مربوطه

    اتصال و قرارگیری کابل ها در جای خود

    نحوه علامت گذاری اتصالات در پچ پنل

    سیم‌کشی اینترنت حجم زیادی از کابل و سیم را در محیط پخش می‌کند. ولی پچ پنل‌ها با جمع‌کردن سیم‌ها در یک محل به ادمین‌ها کمک می‌کنند که  بتوانند به‌راحتی معماری یک شبکه را جابه‌جا، تغییر یا اضافه کنند. برای این که بهتر متوجه شوید، چگونه باید با استفاده از پچ پنل سیم‌ها در یک محل جمع می‌شوند، برای نمونه نحوه سیم‌کشی پچ پنل مسی Cat5e را به ترتیب زیر شرح داده‌ایم.

    قدم اول؛ بررسی کانکتورهای پانچ پایین

    ابتدا کانکتورهای پانچ پایین استایل-110 در پشت پچ پنل Cat5e را بررسی کنید. پچ پنل Cat5e باید 110 کانکتور عایق جایگزین داشته باشند. اگر این‌طور نبود باید کانکتورهای پچ کافی بر پچ پنل‌ را طوری بدست آورید تا تمام کابل‌های اترنت ورودی در آن، جا شود.

    قدم دوم؛ لخت کردن سیم ها

    شما باید از سیم‌لخت‌کن‌ها برای جدا‌کردن 25 میلی‌متر از روپوش سیم استفاده کنید. اگر بیشتر از این مقدار جدا کنید، ممکن است به کابل آسیب بزند. با لخت‌کردن سیم، کابل بهتر و تمیزتر در پچ پنل جا می‌افتد.

    قدم سوم؛ باز کردن سیم های کابل

    پس از لخت‌کردن سیم، 4 جفت سیم پیچ‌خورده را در داخل کابل اترنت مشاهده خواهید کرد. این سیم‌ها 4 کد‌رنگی با 4 رنگ ثابت و 4 نوار سفید در اطراف خود دارند. به ‌دلیل این که کابل‌ها بتوانند به پچ پنل کشیده شوند، باید کابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را باز کنید تا بتوان با 8 سیم به‌طور جداگانه کار کرد.

    قدم چهارم؛ قراردادن سیم ها در کانکتورهای پچ پنل

    همه 8 سیم را در کانکتور استایل 110 در خروجی پچ پنل که برای دریافت کابل‌های ورودی استفاده می‌شود، قرار دهید. برای جلوگیری از خطا به برچسب‌های کد رنگی روی پچ پنل دقت کنید، این کدهای رنگی نشان می‌دهند که کدام یک سیم را در کدام یک از کانکتورها قرار دهید.

    قدم پنجم؛ پایان دادن سیم ها

    از پانچ 110 برای پایان‌دادن سیم‌ها استفاده کنید. پانچ 110 را محکم روی هر سیم فشار دهید تا هر دو قسمت سیم توسط پانچ 110 سوراخ شود. علاوه‌بر این از پانچ 110 هم می‌توانید برای برش سیم‌های اضافی اترنت استفاده کنید.

    قدم ششم؛ علامت گذاری کابل های پایان یافته

    این مرحله اختیاری است. ولی با‌این وجود پیشنهاد می‌شود.  کابل‌های ورودی قطع‌ شده را با برچسبی که نشان می‌دهد، از کجا آمده‌اند، علامت‌گذاری کنید. چون این کار باعث می‌شود بعدها مشکلات سیستم را به‌طور دقیق پیدا کنید.

    قدم هفتم؛ استفاده از تستر کابل

    با استفاده از تستر کابل مطمئن شوید همه سیم‌ها به‌درستی قطع شده‌اند. پس از اطمینان حالا شما می‌توانید یک کابل پچ‌کوتاه را از پورت به هاب یا سوییچ وصل کنید.

    کابل های شبکه

    کابل کشی شبکه

    سخن پایانی

    در این مقاله از سایت به صورت کامل بررسی کردیم که پچ پنل چیست و چگونه کار می‌کند. پچ پنل‌ها قطعات سخت‌افزاری هستند، که باعث می‌شوند کابل‌ها به‌جای این که در یک محیط پخش شوند و جلوی دست‌وپا را بگیرند، در یک محل با نظم درست، قرار بگیرند. پچ پنل‌ها به سه نوع مختلف مسی، فیبری و تلفنی تقسیم می‌شوند. به‌طور معمول پچ پنل‌ها به‌دلیل شباهت فیزیکی با سوییچ‌ها ممکن است اشتباه گرفته شوند. ولی پچ پنل‌ها از برق استفاده نمی‌کنند، در حالی که سوییچ‌ها از برق استفاده می‌کنند.

    منبع: techtarget

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • هدف اصلی یک پچ پنل چیست؟

    پچ پنل‌‌ها برای مدیریت و منظم‌کردن کابل‌های شبکه استفاده می‌شوند.

    • آیا پچ پنل‌ها باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شوند؟

    برخی اعتقاد دارند اتصالات زیاد پچ پنل‌ها یا سوییچ‌ها ممکن است بر‌روی سرعت اینترنت شبکه تاثیر بگذارند. ولی یک پچ پنل باکیفیت هرگز باعث افت سرعت اینترنت شبکه شما نمی‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.