مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

بهترین روش تست هارد دوربین مداربسته

تست هارد دوربین مداربسته
  • هارد دیسک یکی از اجزاء اصلی سیستم دوربین مداربسته است. تمامی تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها و اطلاعات مرتبط با آن‌ها روی هارد ذخیره می‌شوند. در صورت خرابی یا سوختن هارد، تمامی اطلاعات موجود در آن از بین رفته و دیگر قابل دسترسی نخواهد بود. به همین دلیل تست هارد دوربین مداربسته را باید به صورت دوره‌ای انجام دهید تا از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید.  همچنین یکی از علت سوختن دوربین مداربسته، سوختن هارد دوربین است. به همین دلیل باید دائما این هارد را بررسی نموده و از آن بکاپ بگیرید.

     

    هارد دوربین مداربسته

    هارد مخصوص دوربین مداربسته

    تست هارد دوربین مداربسته به صورت دستی

    پس از راه اندازی دوربین مدار بسته، یکی از رایج‌ترین روش‌های بررسی و تست هارد دوربین مداربسته، به صورت دستی است. برای این کار تنها نیاز به نرم افزار دستگاه DVR است. به دلیل اهمیت بالای فایل‌های ذخیره شده در هارد دیسک، باید دائما آن را تست کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، از آن آگاه شوید. برای تست هارد دوربین به صورت دستی مراحل زیر را طی نمایید:

    1. ابتدا در برنامه دستگاه DVR وارد منو شده و روی قسمت Maintenance کلیک کنید.
    2. سپس زیر منوی Detect HDD را انتخاب کنید.
    3. برای شروع تست هارد دیسک، روی Bad Sector Detection کلیک نمایید.
    4. سپس در بخش Key Area Detection حالت Full Detection را فعال نموده و سپس روی دکمه Detect کلیک نمایید.
    5. در این قسمت وضعیت بخش‌های مختلف هارد دیسک نمایش داده می‌شود. اگر بخشی با رنگ قرمز نشان داده شده باشد، نشانه وجود مشکل در آن بخش است. همچنین اگر بخشی با رنگ سبز نمایش داده شده باشد، به معنی سالم بودن آن بخش هارد است.
    6. در نهایت زمانی که قسمت status به complete تغییر پیدا کرد، تست هارد دیسک تکمیل شده است.

    علائم سوختن هارد دوربین مداربسته

    به دلیل اهمیت بالای اطلاعاتی که در هارد دوربین مداربسته ذخیره می‌شود، مهم است که از هاردهای باکیفیت استفاده نماییم. یکی از رایج‌ترین دلایل سوختن هارد دوربین مداربسته استفاده از هارد بی‌کیفیت است. در ادامه به علائم سوختن هارد دوربین مداربسته را می‌پردازیم. اگر هرکدام از این علائم را دیدید یعنی هارد شما دیگر قابل استفاده نیست و باید یک هارد جدید تهیه نمایید.

    • دوربین هیچ تصویری را ضبط نمی‌کند یا هیچ تصویری نشان نمی‌دهد.
    • امکان مشاهده محتویات هارد روی سیستم را ندارید.
    • روی صفحه ارورهای مختلفی نمایش داده می‌شود.

    نکات مهم برای تست هارد دیسک دوربین مداربسته

    در هنگام تست هارد دوربین مداربسته چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. اول از همه باید پیش از تست هارد، تمامی اطلاعات آن را در یک هارد اکسترنال یا یک حافظه دیگر پشتیبان‌گیری کنید. ضمنا تست هارد دیسک با توجه به میزان ظرفیت آن می‌تواند زمانبر باشد؛ برای اینکه تست به درستی انجام شود، باید صبور باشید. در قسمت Status روند پیشرفت تست را می‌توانید مشاهده نمایید. وقتی تست تمام شد، عبارت Complete را در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید. درصورتی که رنگ نمایش داده شده در این بخش قرمز باشد، یعنی هارد دچار ایراد شده است.

    بررسی اتصالات هارد دوربین

    بررسی و چک کردن هارد

    علت صدای هارد دوربین مداربسته چیست؟

    یکی از مواردی که خبر از مشکل در هارد می‌دهد، صدای آن است. از صدای هارد می‌توانید برای تست هارد دوربین مداربسته استفاده کنید. در زمان روشن شدن دستگاه DVR، هارد نیز روشن شده و یک صدای آرام از خود تولید می‌کند. اگر این صدا به صورت غیر طبیعی بود، این موضوع می‌تواند نشان از وجود مشکل در هارد باشد. اگر هارد مشکل داشته باشد، صدای تولید شده در زمان روشن شدن آن، به یک صدای ناهنجار تبدیل خواهد شد. موارد زیر می‎‌توانند علت صدای هارد دوربین مداربسته باشند:

    1. ضربه خوردن، افتادن یا آسیب دیدن فیزیکی هارد ممکن است یکی از دلایل صدای غیر عادی در هارد دوربین مداربسته باشد.
    2. نوسان برق باعث می‌شود هارد دائما در حال متوقف شدن و راه اندازی دوباره باشد. این موضوع باعث ایجاد صدای ناهنجار توسط هارد می‌شود. ادامه داشتن این موضوع باعث خرابی هارد و سوختن آن می‌شود.
    3. خراب شدن برد هارد نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث ایجاد صدای غیر طبیعی در هارد می‌شود.

    فرمت کردن هارد دوربین مداربسته

    اگر در تست هارد دوربین مداربسته مشخص شد قطعات هارد سالم هستند، اما هارد دچار کندی و یا ارور شده باشد، می‌توانید با فرمت کردن هارد دوربین و بازگردانی آن به تنظیمات کارخانه این مشکلات را رفع نمایید. البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که با فرمت کردن هارد دیسک، تمامی اطلاعات ذخیره شده روی آن از بین می‌روند. پس باید پیش از فرمت کردن از اطلاعات آن پشتیبان گیری کرده و سپس هارد را فرمت کنید. برای فرمت کردن هارد دوربین مداربسته ابتدا وارد نرم افزار دستگاه DVR شوید. سپس وارد منو شده و قسمت HDD را انتخاب نمایید. در لیست نمایش داده شده، هارد دیسک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس روی گزینه Init کلیک کنید تا هارد دوربین فرمت شود.

    تعمیر هارد دوربین مداربسته

    جهت تعمیر هارد دوربین مداربسته باید در وحله اول اتصالات دستگاه و آداپتور آن را بررسی نمایید. اگر آداپتور دستگاه سالم باشد و اتصالات به درستی انجام شده باشند، هارد را از محل نصب جدا کرده و سپس دستگاه را Restart نمایید. سپس هارد را به دستگاه متصل نمایید و منتظر بمانید که دستگاه هارد را شناسایی کند. روش دیگری که برای تعمیر هارد دوربین مداربسته وجود دارد فرمت کردن هارد دیسک است که در قسمت قبلی مراحل آن را به صورت کامل توضیح دادیم.

    قرار دادن هارد مخصوص در جای خود برای سیستم دوربین مداربسته

    قرارگیری هارد در سیستم دوربین مداربسته

    سخن پایانی

    تست هارد دوربین مداربسته یکی از روش‌های اطمینان از عملکرد صحیح هارد دیسک و سلامت آن است. تمامی اطلاعات دوربین‌ها و فیلم‌های ضبط شده توسط آن‌ها روی هارد دیسک ذخیره می‌شوند. به همین جهت سلامت هارد دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این هارد به هر دلیلی خراب شده یا بسوزد، تمامی اطلاعات و فیلم‌هایی که روی آن ذخیره شده بودند از بین می‌روند.

    در نتیجه شما باید هارد دوربین مداربسته را به صورت دوره‌ای تست نمایید تا از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید. در این مقاله به صورت کامل مراحل تست هارد دوربین مداربسته و تعمیر آن را توضیح دادیم.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • چگونه هارد دیسک را تعمیر کنیم؟

    برای تعمیر هارد دیسک باید در ابتدا تمامی اتصالات و آداپتور دستگاه را بررسی نموده و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل نمایید؛ چرا که خرابی در اتصالات و آداپتور می‌تواند یکی از دلایل اصلی خرابی هارد باشد. همچنین یک بار هارد را جدا کرده، دستگاه را ری استارت نموده و هارد را مجددا نصب کنید. اگر دستگاه هارد را شناخت یعنی همه چیز درست است. یکی دیگر از راه‌های تعمیر هارد دیسک، فرمت کردن آن است.

    • علت صدای هارد دوربین مداربسته چیست؟

    هارد دوربین مداربسته در حالت عادی یک صدای بسیار آرام در هنگام روشن شدن تولید می‌کند. اگر این صدای آرام به یک صدای ناهنجار تبدیل شد، یعنی یکی از بخش‌های هارد دچار مشکل شده است. نوسان برق، سوختن یا خرابی برد هارد و هرگونه ضربه و آسیب فیزیکی می‌تواند دلیل صدای ناهنجار هارد دیسک باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.