مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

بهترین روتر میکروتیک کدام است؟ معرفی بهترین روترهای میکروتیک

بهترین روتر میکروتیک
  • میکروتیک یکی از شرکت‌های معتبر و مطرح در زمینه تولید محصولات سخت افزاری و نرم افزاری برای شبکه‌های کامپیوتری است که در مقاله میکروتیک چیست به طور کامل با این شرکت آشنا شدیم. در این مقاله با بهترین روتر میکروتیک آشنا خواهیم شد. روتر وظیفه انتقال اطلاعات را در شبکه بر عهده دارد. این دستگاه اطلاعات را از دستگاه مبدا دریافت نموده و به دستگاه مرکز تحویل می‌دهد. عملا راه اندازی شبکه بدون روتر غیر ممکن خواهد بود. با توجه به این موضوع استفاده از یک روتر مناسب تضمین کننده ثبات شبکه شما خواهد بود.

    بهترین روتر میکروتیک

    روترهای میکروتیک برای انواع شرکت‌ها مناسب هستند. این روترها علاوه بر سرعت بالا، ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری بسیاری دارند و قابلیت نظارت و حفظ امنیت را به مدیران ارائه می دهد. روترهای میکروتیک به دلیل داشتن امکاناتی همچون علت کیفیت بالا، تنوع بالا، قابلیت اعمال تنظیمات گسترده، سازگاری بالا، ارائه پروتکل‌های مسیریابی، داشتن فایروال داخلی، پایداری و قیمت مناسب در بازار ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا پرطرفدار هستند. راه اندازی روتر میکروتیک به دلیل استفاده از سیستم عامل انعطاف پذیر و رابط گرافیکی بسیار آسان است. در ادامه به معرفی بهترین روتر میکروتیک می‌پردازیم.

    روتر دی لینک

    روتر از برند دی لینک

    روتر میکروتیک  hAP ac lite

    روتر hAP ac Lite قابلیت پشتیبانی از هر دو مدل شبکه سیمی و بی‌سیم را داشته و یک روتر سطح بالا به حساب می‌آید. این روتر به یک پردازنده تک هسته‌ای با توان کاری 650 مگاهرتز مجهز شده است و در کنار آن از 64 مگابایت حافظه اصلی بهره مند است. روتر hAP ac Lite از هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و استاندارد پرسرعت 802.11ac  برای شبکه‌های وایرلس پشتیبانی می‌کند. این روتر به چهار پورت شبکه با سرعت‌های 10 و 100 مگابیت بر ثانیه و یک پورت درگاه WAN صد مگابیتی با پشتیبانی از فناوری PoE تجهیز شده است. همچنین از یک پورت USB با قابلیت پشتیبانی از دانگل‌های G3 و G4  نیز بهره می‌برد تا کاربران بتوانند به روش‌های مختلف به شبکه‌های ارتباطی متصل شوند.

    این روتر از دو آنتن داخلی با توان 2 دسی بل بهره می‌برد که به صورت کامل می‌تواند محیط پیرامون خود را پوشش ‌دهد. روتر hAP ac Lite به نسخه چهارم سیستم عامل RouterOS نیز مجهز شده است. این روتر دارای 5 پورت شبکه است که در حالت پیش‌فرض، چهار پورت برای LAN و پورت شماره 5 برای WAN در نظر گرفته شده‌اند. تمامی این پورت‌ها دارای سرعت 100 مگابیت بر ثانیه هستند؛ اما تنها پورت WAN قابلیت پشتیبانی از فناوری PoE را دارد. این دلایل باعث شده روتر hAP ac Lite گزینه مناسبی جهت استفاده در محیط‌های تجاری یا خانگی باشد.

    روتر میکروتیک  RB941-2nD-TC

    روتر میکروتیک RB941-2nD-TC که یکی از بهترین روتر میکروتیک های بازار است؛ دارای چهار عدد پورت اترنت با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه و یک کارت وایرلس دو باند 2.4 است که از استاندارد پرسرعت 802.11 سری bgn بهره می‌برد. این روتر به آخرین نسخه از سیستم عامل روتربورد میکروتیک یا همان RouterOS و یک پردازنده قدرتمند مجهز شده است. روتر میکروتیک RB941-2nD-TC دارای فرکانس پردازنده 650 مگاهرتزی، یک هسته پردازشگر و 32 مگابایت حافظه رم داخلی است. همچنین طراحی این روتر بسیار زیبا بوده و برای استفاده در دفاتر و یا حتی منازل مناسب است.

    روتر میکروتیک  LHG 5

    روتر میکروتیک LHG 5 طراحی بسیار خلاقانه و مدرنی دارد و یک نوآوری در روترهای Outdoor  به حساب می‌آید. این روتر کیفیت سیگنال بسیار بالایی داشته و در عین حال قیمت به نسبت پایینی دارد. این دستگاه، یک نوع روتر Point To Point بوده و برای اتصال به اکسس پوینت‌ها کاربرد دارد. همچنین سبک و کم جا بوده و دارای یک آنتن مشبک 24.5dBi  است. از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این روتر می‌توان به مقاومت بالا و حفاظت از دستگاه در برابر باد و طوفان اشاره نمود. این دستگاه هیچ نیازی به کابل برای اتصال ندارد و روتر دقیقا روی آنتن نصب می‌شود. روتر میکروتیک LHG 5 به پردازنده 600 مگاهرتزی، حافظه اصلی 64 مگابایتی، فضای ذخیر سازی 16 مگابایتی و لایسنس سطح 3 مجهز است. همچنین قابلیت پشتیانی از 5 باند، استاندارد 802.11n  و 802.11a  را داشته و از یک پورت fast نیز بهره می‌برد.

    نمونه ای از روترهای میکروتیک

    روتر میکروتیک

    روتر میکروتیک  mAP Lite

    روتر میکروتیک mAP Lite یکی از کوچکترین روترهای ساخته شده و یکی از بهترین روتر میکروتیک است. ارتفاع این روتر برابر با ارتفاع یک باتری قلمی و به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند به راحتی داخل جیب شما جا شود. یکی از کاربردهای آن، استفاده به عنوان تقویت کننده سیگنال کارت وایرلس لپتاپ است؛ برای این کار نیاز است روتر میکروتیک mAP Lite را روی لپ تاپ نصبش نموده و از طریق این روتر، اینترنت لپتاپ رو با سایرین به اشتراک گذاشته و پهنای باند رو مدیریت نمایید. این روتر یک پورت اترنت نیز دارد که از استاندارد 802.11bgn پشتیبانی می‌کند و در باند 2 کار می‌کند. همچنین از یک پردازنده 680 مگاهرتزی، حافظه رم 64 مگابایتی و حافظه ذخیره سازی 16 مگابایتی بهره می‌برد. برق روتر میکروتیک mAP Lite از طریق کابل به صورت PoE تامین شده و نیازی به آداپتور ندارد.

    روتر میکروتیک CCR1072 1G 8S plus

    روتر CCR1072 1G 8S plus میکروتیک یکی از قوی‌ترین و بهترین روترها برای راه اندازی شبکه در مقیاس‌های بزرگ است. این روتر دارای پورت Gigabit Ethernet است و قابلیت پشتیبانی از 8 پورتSFP Plus  را نیز دارد. این روتر تا سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. روتر CCR1072 1G 8S plus hc از یک پردازنده بسیار قوی با 72 هسته 1 گیگاهرتزی و 16 گیگابایت رم تشکیل شده است.

    روتر میکروتیک SXT Lite 5 AC

    روتر SXT Lite 5 AC نمونه‌ای از بهترین روتر میکروتیک با کیفیت بسیار بالا است و اندازه آن بسیار کوچک است؛ به طوری که کاملا در کف دست شما جای می‌گیرد و یکی از روترهای به صرفه به حساب می‌آید. این روتر قابلیت پشتیبانی از فناوری 802.11ac  fi را داشته و همچنین به یک پردازنده 650 مگاهرتزی و رم 64 مگابایتی مجهز شده است. روتر SXT Lite 5 AC دارای یک پورت RJ45 می‌باشد و در همه پورت‌ها سرعت 100 مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. روتر فوق در باند 5 کار می‌کند و از یک آنتن با قدرت db16  برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این روتر می‌توان به پشتیبانی از چیپ صنعتی QCA-9892 و عرض کانال 5 و 10 مگاهرتزی برای استاندارد 802.11an  و داشتن لایسنس سطح 3 اشاره نمود.

    نمونه ای از بهترین روترهای میکروتیک و پورت های آن

    پورت های روتر میکروتیک

    روتر میکروتیک hEX PoE lite

    روتر hEX PoE lite نیز در لیست بهترین روتر میکروتیک قرار می‌گیرد. این روتر در بازار محبوبیت بالایی دارد؛ بدنه آن یک قاب پلاستیکی است و از 5 پورت اترنت و یک پورت USB 2.0  برخوردار است. مهم‌ترین مزیت این روتر کارکردن 4 پورت اترنت آن به صورت PoE می‌باشد که قابلیت انتقال برق برای روشن کردن 4 روتر دیگر را به شما می‌دهند. بدین‌ترتیب با استفاده از روتر hEX PoE lite این امکان را دارید که از این روتر به عنوان یک روتر مرکزی و برای استفاده از CAPsMAN استفاده نمایید. 2 عدد از پورت‌های این روتر به صورت PoE Oit  کار می‌کنند و 4 پورت ولتاژ خروجی یکپارچه 1 آمپر دارند. این روتر از یک پردازنده با قدرت 650 مگاهرتزی و 64 مگابایت رم و لایسنس سطح 4 برخوردار است.

    RB3011UiAS-RM

    روتر RB3011UiAS-RM میکروتیک بی‌شک یکی از بهترین روترهای ساخته شده توسط شرکت میکروتیک است. این روتر با بهره‌مندی از پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، داشتن یک گیگابایت حافظه و همچنین داشتن یک پورت USB 3.0 یکی از قدرتمندترین روترهای بازار است. روتر RB3011UiAS-RM از لایسنس سطح 5 برخوردار است. همچنین این روتر دارای یک پورت SFP برای فیبر نوری نیز هست؛ بنابراین اگر بخواهید شبکه‌ای براساس فیبرنوری راه اندازی کنید، بهترین انتخاب روتر RB3011UiAS-RM خواهد بود.

    Metal 52 ac

    روتر Metal 52 ac را نیز می‌توان بهترین روتر میکروتیک معرفی نمود. این روتر برای اشتراک گذاری اینترنت در مکان‌های عمومی و فضاهای نیمه باز بسیار مناسب است. روتر Metal 52 ac در دو باند 2 و 5 گیگاهرتز کار می‎‌کند و همچنین قابلیت پشتیبانی از استاندارد 802.11ac  را نیز دارد. سرعت سیگنال وایرلس این روتر حدودا 1.6 گیگابیت بر ثانیه می‌باشد. از قابلیت‌های روتر Metal 52 ac می‌توان به وجود پورت اترنت گیگابایت، داشتن یک آنتن Omni 6db برای اتصال به روتر و همچنین تبدیل PoE اشاره نمود. این روتر قابلیت توسعه و افزایش قدرت آنتن را نیز دارد. همچنین از یک پردازنده 720 مگاهرتزی و همچنین حافظه رم 64 مگابایتی و در نهایت لایسنس سطح 4 نیز بهره می‌برد.

    RB4011iGS+RM

    روتر RB4011iGS+RM دارای پردازنده‌ای از نوع AL21400 می‌باشد که از 4 هسته برخوردار است. همچنین حافظه رم یک گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 512 مگابایتی برای این روتر در نظر گرفته شده است. روتر RB4011iGS+RM از 10 پورت اترنت با قابلیت PoE برخوردار است که سرعت بالایی را برای همه پورت‌ها به ارمغان می‎‌آورد. همچنین قابلیت نمایش دمای CPU و مانیتور ولتاژ را نیز دارد.

    روتر RB4011iGS+RM

    روتر RB4011iGS+RM

    CCR1036 12G-4S-EM

    روتر CCR1036-12G-4S نیز در لیست بهترین روتر میکروتیک قرار می‌گیرد. این روتر 12 پورت گیگابیتی، 4 کیج SFP، پردازنده قدرتمند 36 هسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز و 4 گیگابایت رم، قدرت بسیار بالایی را همراه با عملکردی فوق العاده ارائه می‌دهد. روتر CCR1036-12G-4S  نسبت به مدل قبلی خود 20 برابر سریعتر شده است. این روتر دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگی بوده که وضعیت دستگاه، نمودارهای ترافیک شبکه و همچنین گزینه‌های پیکربندی را نمایش می دهد. این روتر از دو اسلات SODIMM بهره برده و به سیستم عامل RouterOS نیز تجهیز شده است. روتر CCR1036-12G-4S به طور معمول با رم 4 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما قابلیت افزایش رم تا 16 گیگابایت یا بیشتر را دارد.

    راهنمای خرید روتر میکروتیک

    مدل‌های فوق، همگی جزو بهترین روترهای میکروتیک هستند. شما باید بسته به نوع استفاده، محیط و تعداد دستگاه‌هایی که می‌خواهید به روتر متصل نمایید، یکی از مدل‌های بالا را خریداری نمایید. مهم‌ترین موضوع پیش از خرید روتر این است که نیاز سنجی درستی انجام دهید تا بتوانید بهترین روتر میکروتیک را با توجه به نیاز و کاربرد مورد نظر خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید جهت آشنایی با نکات مهم قبل از خرید روتر مقاله راهنمای خرید روتر میکروتیک را مطالعه نمایید.

    یکی از بهترین روترهای میکروتیک

    روترهای میکروتیک

    سخن پایانی

    شرکت میکروتیک تولید کننده انواع تجهیزات شبکه می‌باشد؛ تنوع روترهای تولید شده توسط این شرکت بسیار بالا بوده و اکثر این مدل‌ها، جزو با کیفیت‌ترین و برترین روترهای بازار هستند. در این مقاله با بهترین روتر میکروتیک آشنا شدیم و انواع مدل‌های محبوب و پرفروش آن را بررسی نمودیم. حال شما می‌دانید کدام یک از این روترها برای استفاده در چه محیطی مناسب هستند و می‌توانید براساس نیاز خودتان بهترین روترهای میکروتیک را انتخاب نمایید.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • میکروتیک چیست؟

    میکروتیک چیست؟ میکروتیک یکی از معتبرترین و معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات شبکه است که تولیدات آن شامل انواع محصولات نرم افزاری و سخت افزاری می‌باشد. اولین و مهم‌ترین محصول این شرکت، سیستم عامل اختصاصی میکروتیک است که با نام RouterOS نیز شناخته می‌شود. شرکت میکروتیک همچنین تولید کننده باکیفیت‌ترین و محبوب‌ترین روترها می‌باشد.

    • روتر چیست؟

    روتر دستگاهی است که در شبکه قرار می‌گیرد و وظیفه دریافت داده‌ها از دستگاه فرستنده و تحویل آن‌ها به دستگاه گیرنده را دارد. روتر با استفاده از آدرسی به نام  IP Address، برای تمامی دستگاه‌های داخل شبکه یک آدرس در نظر می‌گیرد. بدین‌ترتیب می‌تواند بسته داده ارسالی را دقیقا به همان دستگاه مورد نظر تحویل دهد. این دستگاه اصلی‌ترین قسمت شبکه‌های امروزی است و راه اندازی شبکه‌ های کامپیوتری بدون روتر، غیر ممکن است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.