مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

چگونگی انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل
  • در دنیای امروزی از دوربین‌های امنیتی در تمام نقاط جهان استفاده می‌شود. افرادی که سعی در یافتن اشیای دزدیده شده از خانه خود دارند از تصاویر دوربین مداربسته استفاده می‌کنند. برخی از دوربین‌های مدارسته قابلیت‌هایی دارند که می‌توان تصاویر آن‌ها را روی موبایل انتقال داد. در این مقاله سعی داریم شما را در مورد نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل بیش‌تر راهنمای کنیم. پس، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

    مراحل انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

    در دنیای امروز تمام دوربین‌های مداربسته از ارزان قیمت گرفته تا خارجی‌ها دارای قابلیت اتصال به تلفن همراه هستند. راه اندازی دوربین مدار بسته و انتقال تصاویر برای بسیاری از افراد بسیار کارآمد است؛ زیرا برای برخی از افراد حضور دائمی پشت مانیتور و چک کردن تمام اتفاقات غیر ممکن است. در ادامه سعی داریم مراحل انتقال تصویر دوربین مداربسته را به طور کامل آموزش دهیم.

    انتقال تصویر دوربین مداربسته در سه مرحله انجام می‌شود:

    • انجام تنظیمات مربوط به دستگاه DVR
    • انجام تنظیمات مودم
    • انجام تنظیمات مربوط به نرم افزار

    قبل از شروع انجام تنظیمات لازم است دستگاه DVR را با کابل شبکه به مودم خود متصل کنید.

    یک دوربین مدار بسته و گوشی همراه با نرم افزار مربوط برای اتصال دوربین و موبایل

    نصب برنامه روی موبایل برای دریافت تصاویر دوربین مداربسته

    اولین مرحله راه‌اندازی تنظیمات آی پی دستگاه DVR است. برای این کار به منوی دستگاه، سپس به مسیر Configuration> Network> General بروید. در گزینه‌های ذکر شده شماره نوشته شده جلوی آن را اعمال کنید:

    • IPV4 ADDRESS: 192.168.1.100
    • IPV4 SUBNET MASK: 255.255.255.0
    • IPV4 DEFAULT GATEWAY: 192.168.1.1
    • PREFERRED DNS SERVER: 4.2.2.4
    • ALTERNATE DNS SERVER: 8.8.8.8

    پس‌ازآن، تیک گزینه enable DHCP را بردارید. دقت کنید که محل NAT در مودم‌ها متفاوت است. برای همین باید با جستجو محل دقیق آن را پیدا کنید. بعد این‌که وارد قسمت DMZ شدید، IP دستگاه را در آن وارد‌ کنید. IP مودم 192.168.1.1 و IP دستگاه‌‌ دی وی آر  192.168.1.100 است.

    انتخاب و دانلود نرم افزار دوربین مداربسته

    اکنون مرحله انتخاب نرم‌افزار دوربین مدار بسته است. برای اتصال تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل نرم‌افزارهای زیادی در بازار تکنولوژی موجود است. به‌طوری‌که شما ممکن است در هنگام نصب این نرم‌افزارها دچار گمراهی و سردرگم شوید. برای این‌که در داشتن تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل به نتیجه مطلوبی برسید، لازم است در مورد نرم‌ افزارهای کارآمد اطلاعات داشته باشید. در ادامه چند نرم‌افزار مناسب برای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل ذکر می‌کنیم.

    • NetCam Studio

    از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به متصل کردن این نرم‌افزار به انواع برندهای دوربین اشاره کرد. همچنین، داشتن به‌روزرسانی‌های مناسب باعث می‌شود تا با اکثر اشکالات سیستم مقابله کنید.

    • Security Eye

    با این برنامه می‌توانید یک تایمر برای تعیین زمان شروع فید ویدئو داشته باشید. همچنین، می‌‌توانید تصاویر را به صورت JPEG دریافت کنید. با این سیستم می‌توانید هشدار‌های مربوط را از طریق بلندگو تلفن همراه دریافت کنید.

    • Perfect

    آیکون‌های ساده و کاربردی از ویژگی‌های این نرم افزار است. شما با این برنامه می‌توانید تنظیم کنید که دوربین‌ها چه زمان فعالیت کنند. همچنین، دارای سیستم تشخیص حرکت است. علاوه‌براین، به شما کمک می‌کند تا بر ۶۴ دستگاه نظارت داشته باشید.

    دوربین مداربسته در خانه و مشاهده تصاویر آن از طریق موبایل

    مشاهده فیلم های دوربین مداربسته از طریق موبایل

    • iVideon

    برخی از نرم‌افزارهای رایگان به سادگی کار خود را به نحو احسنت درست انجام می‌دهند تا شکایتی ثبت نشود. یکی از این نرم‌افزارها iVideon است. یکی دیگر از ویژگی‌های تبلیغاتی این برنامه تشخیص چهره است. این امکان موجب می‌شود شما استفاده بسیار خوبی از گوشی موبایل داشته باشید. با این برنامه می‌توانید فیلم و ضبط زنده را از روی دسکتاپ یا تلفن همراهتان به خوبی مشاهده کنید.

    • Genius Vision

    این نرم‌افزار نسبتاً پیشرفته است که بهترین استفاده را برای مشاغل متفاوت خواهد داشت. از ویژگی‌های بارز این برنامه مجموعه‌ای وسیع از تنظیمات برای متناسب کردن با انواع دوربین‌هایی است که می‌توان از این برنامه استفاده کرد. از مزیت‌های دیگر این برنامه می‌توان به عمیق کار کردن با بسیاری از انواع دوربین‌ها اشاره کرد. علاوه‌براین، این نرم افزار دارای ابزارهای بسیار پیچیده و دقیقی است که به صورت متفکرانه برنامه‌ریزی شده است. نکته مهم این است که برای راه‌اندازی دوربین‌های مختلف باید روش‌های هر یک از دوربین‌ها را در این برنامه یاد بگیرید.

    • Deskshare IP Camera Viewer

    از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ضبط زنده پخش و تقسیم صفحه در همه جهات اشاره کرد. علاوه‌براین، شما می‌توانید همزمان از چهار دوربین استفاده کنید و با ۲۲۰۰ مدل دوربین می‌توانید با این بر نرم‌افزار کار کنید. اگر سخت افزار شما پیشرفته باشد می‌توانید دوربین خود را حرکت داده و کج کرده و بزرگ کنید.

    • Anycam

    این نرم‌افزار سیستم متوسطی دارد؛ اما می‌تواند با اکثر دوربین‌ها کار کند. کار با برنامه anycam آسان است. این برنامه با هر نوع دوربینی کار می‌کند. پس، شما می‌توانید برای کار با هر نوع دوربینی از این نرم‌افزار استفاده کنید.

    انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل و چک کردن درب ورودی منزل

    بررسی تصاویر دوربین مداربسته توسط موبایل

    نصب نرم افزار اتصال دوربین به گوشی

    شما می‌توانید با توجه به نیاز‌های خود هریک از برنامه‌های نام‌برده شده را روی موبایل خود نصب کنید. این برنامه‌ها مختص استفاده در اندروید هستند. اگر گوشی ios استفاده می‌کنید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا برای گوشی شما نیز راه‌کار‌ها و برنامه‌های مناسبی ارائه دهیم.

    اتصال نرم افزار و موبایل

    پس از آن‌که برنامه مدنظر را برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی تلفن همراه نصب کردید، از قسمت LoginFree وارد Main Menu شده و گزینه Device manager را انتخاب کنید. پس از آن، در قسمت پایین صفحه Add Device را انتخاب کنید. در قسمت  Alias برای خود یک نام دل‌خواه انتخاب کنید. پس از آن، گزینه Link Mode روی P2P قرار دهید. در قسمت DVR و Cloud ID بارکد کنار دو QR CODE را اسکن کنید؛ سپس آن را روی بارکد S/N در قسمت DVR قرار دهید. پس از آن، Cloud ID به صورت خودکار پر خواهد شد. در User ID باید نام کاربری DVR را وارد نمایید. در بخش password رمز ورود DVR را وارد کنید. در گزینه Max Channel باید تعداد دوربین‌های ساپورت شده توسط DVR را بنویسید. فرم Stream Type را روی گزینه Sub قرار دهید. سپس برای ثبت اطلاعات روی (+) کلیک کنید.

    برای مشاهده محصولات و خرید دوربین مدار بسته کلیک کنید.

    مشاهده تصاویر دوربین روی موبایل

    پس از کامل کردن این موارد به منوی اصلی رفته و در قسمت Real time monitoring نام کاربری در نظر گرفته شده را انتخاب کنید. پس از آن انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل به خوبی انجام شده است.

    نمونه ای از دوربین مداربسته و تلفن همراه متصل به آن

    تلفن همراه متصل به دوربین

    انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل ios

    سیستم ios با اندروید متفاوت است. پس نمی‌توان برنامه‌های قابل قبول در اندروید را روی IOS نصب کرد. در ادامه به نحوه انتقال تصاویر و معرفی چند برنامه مناسب برای IOS اشاره می‌کنیم.

    متصل کردن DVR

    انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل ios با انتقال تصویر دوربین مداربسته روی گوشی اندروید متفاوت خواهد بود. در مرحله اول با استفاده از کابل‌های HDMI و VGA دستگاه DVR را به مانیتور متصل کنید. توجه کنید که کابل‌های مورد استفاده سالم باشند.

    تنظیمات DVR

    پس از متصل کردن به تنظیمات آن رفته و روی گزینه NETWORK کلیک کنید. گزینه ADDRESS AUTOMATICALLY OBTAIN AN ip را غیرفعال کرده و در قسمت‌های ذکر شده اطلاعات خواسته شده را قرار دهید.

    subnet mask255.255.255.000
    ip address192.168.1
    gateway192.168.1.1
    http port80

    فراموش نکنید که تمام گزینه‌های گفته شده را به درستی با اطلاعات مناسب پر کنید. پس از ثبت اطلاعات، دستگاه را یکبار خاموش کرده و مجددا راه اندازی کنید.

    تنظیمات مربوط به روتر

    پس از روشن شدن سیستم، باید LAN یا WIFI را متصل کنید. در مرورگر اینترنت اعداد 192.168.11 و 192.168.01 را وارد کنید. اطلاعات و رمز عبور نام کاربری روتر را وارد کنید‌. در قسمت forwarding port نوشته add new را ثبت کنید. توجه کنید که در بخش‌های مربوط به put عدد ۸۰ را وارد کنید‌. عدد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۷ را نیز در بخش آدرس آی‌پی به ثبت برسانید. پس از کامل کردن این مراحل وای‌فای را مجددا راه اندازی کنید.

    متصل کردن dvr به اینترنت

    در مرورگر کامپیوتر کد 192.168.1.7:80 را وارد کنید‌. نام کاربری و رمز عبور خود را طبق دفترچه راهنمای dvr ثبت کنید. پس از آن، تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده خواهید کرد.

    کنترل فضای کاری از طریق گوشی همراهی که به دوربین متصل شده است

    مشاهده محیط کاری در موبایل خود

    متصل کردن تلفن همراه به دوربین مداربسته

    پس از این مراحل نوبت به معرفی و نصب نرم افزارهای مناسب می‌رسد. در ادامه چند نرم افزار را معرفی می‌کنیم. پس از نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم اطلاعاتی از شما درخواست می‌شود. شما باید در کادر network کلمه WIFI وارد کنید. در ادامه در بخش ip & port کد 192.168.1.7:80 را ثبت کنید. با مراجعه به دفترچه راهنما کادرهای مربوط به نام کاربری و رمز عبور اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. گذراندن این مراحل نصب گوشی آیفون و اتصال کردن تلفن همراه به دوربین مداربسته با موفقیت به آن سرانجام می‌رسد. سه روش مختلف بدون آی پی استاتیک، آی پی استاتیک و با اینترنت برای نصب گوشی آیفون به دوربین مداربسته وجود دارد. توجه کنید که در حین متصل کردن گوشی همراه به دوربین مداربسته باید حتماً اینترنتتان روشن باشد.

    بهترین نرم افزارهای دوربین مداربسته برای ios

    برای اینکه سیستم به تلفن همراه‌های آیفون با تلفن‌های اندروید متفاوت است نرم‌افزارهای متفاوتی نیز در هر یک از گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای همین، ما در ادامه نرم‌افزارهای دوربین مدار بسته برای سیستم ios را برای شما بازگو می‌کنیم تا انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل به خوبی انجام شود.

    • IVMS 4500

    این برنامه برای دوربین مداربسته هایک ویژن مناسب است بنابراین اگر از این شرکت دوربین مداربسته تهیه کردید می‌توانید به راحتی با این نرم‌افزار کار کنید. با IVMS 4500 می‌توان کنترل محل، پخش از دستگاه‌های dvr و nvr، کنترل دوربین، پخش تصاویر، ادیت ویدیو، مدیریت زنگ هشدار و کنترل دوربین‌های گردان را انجام داد. البته، نکته قابل توجه در مورد این برنامه این است که می‌توانید آن را روی اندروید نیز نصب کنید.

    ●      Hik Connect

    با این نرم افزار می‌توانید تصاویر را در هر زمان و مکانی مشاهده کنید. همچنین، این نرم افزار‌ها هشدارهای سیستم را برای شما ارسال خواهد کرد. از قابلیت‌های دیگر این برنامه امکان مانیتورینگ، شنیدن صدای دو طرفه، اعلام هشدار و ورود به برنامه با اثر انگشت را نام برد. دارا بودن این ویژگی‌های منحصر به فرد این نرم‌افزار را، بین نرم‌افزارهای دیگر متمایز می‌سازد. نکته قابل توجه این است که این نرم‌افزار مناسب انتقال تصاویر دوربین هایک ویژن است.

    • Smart PSS

    با این نرم افزار شما می‌توانید به‌راحتی تصویرهای دوربین مداربسته شرکت داهوا را به صورت آنلاین روی تلفن همراه خود داشته باشید. همچنین، با این برنامه شما به پشتیبانی از تصاویر در ابعاد مختلف، کنترل دوربین‌های گنبدی، امکان شمارش افراد دست خواهید یافت. این برنامه با پشتیبانی تصاویر در ابعادهای مختلف دست شما را در مورد کنترل مداربسته باز نگه می‌دارد.

    • iViewer

    Vivotek یکی از شرکت‌های موفق در تولید دوربین‌های مداربسته است. این شرکت برای مدیریت تصاویر دوربین خود روی موبایل نرم‌افزار مناسبی برای دو سیستم اندروید و ios ابداع کرده است. کاربری آسان این برنامه موجب می‌شود تصاویر بیش‌از ۱۰۰ دوربین را روی گوشی خود داشته باشید‌. همچنین، می‌توانید عکس برداری و پخش تصاویر زنده را انجام دهید.

    • EZVIZ

    اگر می‌خواهید نرم‌افزاری مناسب برای کنترل کامل دوربین داشته باشید، این نرم‌افزار بهترین انتخاب است. امکان پخش زنده تصاویر دوربین، سیستم هشدار حرکت و ارسال نوتیفیکیشن به گوشی از ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار فوق‌العاده است.

    انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل و چک کردن همزمان 4 منطقه از خانه توسط موبایل

    مشاهده همزمان چند نقطه از خانه از طریق موبایل و دوربین مداربسته

    • Eye 4

    اگر می‌خواهید با نصب یک نرم‌افزار، شبکه‌های دوربین مختلفی را کنترل کنید، این گزینه بهترین انتخاب است. شما با نصب این نرم‌افزار می‌توانید تصاویر را از طریق اینترنت مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید شبکه دوربین را کنترل کرده و بر آن نظارت داشته باشید.

    • Reolink

    گاهی‌اوقات شما موظف هستید تصاویر تعداد زیاد دوربین را در یک زمان مشاهده کنید. نرم افزار reolink به کمک شما می‌آید. با این نرم‌افزار شما می‌توانید ۱۶ دوربین را مدیریت کنید. همچنین، می‌توانید دوربین‌های گنبدی شکل کنترل کرده تصاویر روی کارت حافظه و موبایل خود دریافت کنید.

    • Xmeye

    نرم افزارهای زیادی برای کنترل دوربین‌های گنبدی شکل وجود دارد. Xmeye یکی از برنامه‌های مناسب کنترل دوربین گنبدی شکل است. همچنین، با این نرم‌افزار بازیابی تصاویر از دستگاه دی وی آر امکان‌پذیر است.

    • Net cam Studio

    با نسخه رایگان این نرم‌افزار شما می‌توانید تا ۶۴ دوربین را راه اندازی کنید. با به روزرسانی به‌موقع هر نرم افزار بسیاری از مشکلات آن را می‌توانید حل کرده و تصاویر زنده را مشاهده کنید.

    • Security Eye

    با این نرم‌افزار شما می‌توانید تصاویر را با فرمت JPEG به ثبت برسانید. این نرم‌افزار نوتیفیکیشن‌ها را به صورت پیامک و ایمیل برای شما ارسال می‌کند‌ با این نرم‌افزار می‌توانید بر اساس برنامه‌ریزی در تاریخ و ساعت مشخص تصاویر دلخواه را ضبط کنید.

    تماشای فیلم های ضبط شده از ورود افراد به خانه از طریق موبایل

    تماشای فیلم از ورود افراد به خانه از طریق گوشی

    استانداردهای تصویر دوربین

    برای این‌که بتوانید انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل را با کیفیتی بالا در تلفن همراه خود داشته باشید، مهم است که دوربین مداربسته شما یک سری استانداردهای مناسب را دارا باشد. در ادامه به معرفی برخی از رزولوشن‌های دوربین‌های مداربسته می‌پردازیم.

    تصاویر 4k

    دو بعد پیکسلی (۳۸۴۰×۲۱۶۰) یا (۴۰۹۶×۲۱۶۰) برای استاندارد تصاویر 4K وجود دارد. دوربین‌‌هایی که کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل دارند، تصویر ۲ مگاپیکسلی ارائه می‌دهند. پس، دوربین‌هایی با وضوح 4k دارای ۸ مگاپیکسل هستند.

    استاندارد sd

    دوربین‌های مداربسته با رزولوشن پایین از استاندارد sd استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها جزئیات کمتر و کیفیت ضعیف‌تری دارند. برای همین، ممکن است در شناسایی چهره کافی نباشند. به‌همین‌علت از این نوع دوربین‌ها در محیط‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    وضوح تصویر cif

    CIF مخفف کلمه Common Intermediate Format بوده و به معنای فرمت متوسط معمولی است. این وضوح تصویر دارای سایز ۲۴۰×۳۵۲ پیکسل است. این فرمت، فرمتی استاندارد برای وضوح تصویر دوربین‌های مدار بسته است. یعنی حداقل فرمتی که یک دستگاه دی وی آر باید از آن برخوردار باشد، این سایز است.

    وضوح تصویر QCIF

    QCIF مخفف کوچک‌ترین تفکیک پذیری رایج در ضبط دوربین‌های مدار بسته است. اندازه مناسبی که QCIF باید داشته باشد، 176*120 است.

    وضوح تصویر D1

    این رزولوشن در کیفیت DVD به‌کار می‌رود و از سایز ۷۲۰*۵۷۶ پیکسل برخوردار است.

    وضوح تصویر 960H

    H906 یک استاندارد مناسب برای دوربین‌های مداربسته و دستگاه DVR است. سیستم‌های دارای این رزولیشن تصویر با کیفیت ۹۶۰ دارند که در بین دیگر دوربین‌ها متمایز می‌شوند.

    تلاش برای تنظیم و اتصال موبایل به دوربین مداربسته

    اتصال دوربین به موبایل همراه

    سخن پایانی

    برای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل نیازمند آگاهی از نرم‌افزارها و انواع دوربین مداربسته است. نرم‌افزاری که برای نصب روی تلفن همراه خود انتخاب می‌کنید باید با دوربین مداربسته شما سازگار باشد. می‌توان گفت تمامی نرم‌افزارها نام دوربین‌هایی که می‌توانند آن‌ها را پشتیبانی کنند را در راهنمای خود به‌کار می‌برند. بنابراین، تنها کافیست با مراجعه به راهنمای هر یک از نرم‌افزارها، گزینه متناسب با دوربین مداربسته خود را به‌راحتی انتخاب کنید.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • آیا از یک نرم‌افزار می‌توان برای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبابل در هر دو سیستم اندروید و ios استفاده کرد ؟

    برخی از نرم‌افزارهای دوربین مدار بسته قابلیت پشتیبانی از هر دو سیستم اندروید و ios را دارند. شما می‌توانید با مطالعه هر یک از نرم‌افزارهای گفته شده به سیستم عامل پشتیبان کننده آن دست یابید. البته، برخی از این نرم‌افزارها نیز می‌تواند هر دو سیستم را پشتیبانی کنند.

    • آیا باید برای استفاده از نرم‌افزارها پول پرداخت کنم ؟

    برخی از نرم‌افزارهایی که نام برده‌ایم نسخه رایگان بسیار مناسبی دارند. شما می‌توانید با نسخه رایگان هر یک از نرم‌افزارها نیز کارهای خود را راه بیندازید. بنابراین، برای برخی از نرم‌افزارها لازم نیست که هزینه زیادی پرداخت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.