مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

بهترین یو پی اس خانگی چگونه انتخاب می‌شود؟

بهترین یو پی اس خانگی چگونه انتخاب می‌شود؟
  • دستگاه‌های UPS برای ارائه برق اضطراری به سیستم‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی که نیاز به برق مداوم دارند، استفاده می‌شود. آن‌ها را می‌توان در خانه‌ها، بیمارستان‌ها مراکز داده و هر جایی که تجهیزات برقی نیاز به حفاظت در برابر قطعی سراسری، کاهش و افزایش نوسانات ولتاژ دارند، مورد استفاده قرار داد. قبلا در مقاله‌ای جداگانه درباره اینکه ups چیست، به طور مفصل صحبت کردیم. به همین دلیل هدف ما در این مقاله بررسی بهترین یو پی اس خانگی است. علاوه بر این با انواع usp خانگی، کاربرد، نحوه عملکرد آن‌ها و… آشنا خواهید شد.

    یو پی اس خانگی چیست؟

    منبع تغذیه بدون وقفه یا یو پی اس که یکی از تجهیزات شبکه است، دستگاهی است که برق اضطراری یک سیستم الکترونیکی را در صورت قطع برق تامین می‌کند. دستگاه‌های یو پی اس نه تنها در خانه‌ها، بلکه در بیمارستان‌ها و کارخانه‌ها و… کاربرد دارند. آن‌ها وسایل الکترونیکی را در برابر جرقه‌ها و نوسانات ولتاژ و همچنین قطعی سراسری برق محافظت می‌کنند. یو پی اس‌های خانگی برای مدت زمان مشخصی در هنگام قطعی برق، دستگاه‌های مختلف الکترونیکی خانه را شامل: یخچال، تلویزیون، لباسشویی، مودم و… روشن نگه می‌دارند.

    مطالعه بیشتر: منظور از تجهیزات شبکه چیست و چه انواعی دارد؟

    4 یو پی اس در توان و سایزهای مختلف

    انواع مختلف یو پی اس

    چه نوع یو پی اسی برای مصرف خانگی مناسب است؟

    یو پی اس آفلاین، آنلاین و اینتراکتیو، هر کدام می‌توانند بهترین یو پی اس خانگی برای شما باشند، اما تصمیم نهایی باید بر اساس نیازها و شرایط خاص شما گرفته شود. اگر نیاز به یک سیستم با زمان اجرای طولانی‌تر و پایدارتر دارید، یو پی اس آنلاین ممکن است بهترین گزینه باشد. این نوع یو پی اس، برق را به صورت مداوم از باتری تامین می‌کند و در صورت قطعی برق بلافاصله به جریان می‌افتد. بنابراین تجهیزات شما در صورت قطع برق بدون هیچ توقفی به باتری متصل می‌شوند.

    در صورتی که برای استفاده‌های معمولی خانگی به یو پی اس نیاز دارید، یو پی اس آفلاین می‌تواند مناسب‌تر باشد. این نوع یو پی اس در زمان قطع برق به طور خودکار از باتری تغذیه می‌کند و برای حفاظت از تجهیزات الکترونیکی خانگی کافی است. یو پی اس آفلاین قیمت ارزان‌تری هم دارد.

    در کل، قبل از خرید ups، می‌بایست میزان توان مصرفی تجهیزات خانگی خود را ارزیابی کرده و نیازهای خود را به دقت بسنجید تا بهترین گزینه را برای خانه‌تان انتخاب نمایید.

    توان یو پی اس برای استفاده خانگی چقدر باید باشد؟

    توان یو پی اس برای استفاده خانگی بایستی بر اساس نیازهای برق مصرفی دستگاه‌های خانگی تعیین شود. برای محاسبه توان مورد نیاز، ابتدا باید مجموع توان مصرفی تمام دستگاه‌هایی که قرار است به یو پی اس وصل شوند را محاسبه نمایید. توان مصرفی دستگاه‌ها به وات اندازه‌گیری می‌شوند (می‌توانید این اطلاعات را از برچسب‌ روی دستگاه‌ها یا دفترچه راهنمای آن‌ها بدست آورید).

    پس از به دست آوردن مقدار برق مصرفی هر دستگاه و جمع کردن همه آن‌ها باهم، می‌توانید مجموع توان مورد نیاز یو پی اس را محاسبه کنید. همچنین باید توجه داشت که بعضی از دستگاه‌ها ممکن است در زمان روشن یا خاموش شدن، برق بیشتری مصرف کنند. بنابراین، انتخاب پو پی اسی که توان آن کمی بیشتر از مقدار محاسباتی شماست، گزینه بهتری خواهد بود.

    بهترین یو پی اس خانگی چیست؟

    بهترین یو پی اس خانگی، بدون شک دستگاهی است که می‌تواند تمامی نیازهای برقی خانه شما را در صورت قطعی برق تامین کند و از تجهیزات خانگی شما محافظت نماید. همچنین بایستی چند ویژگی زیر را داشته باشد:

    • ظرفیت مناسب
    • زمان برق دهی مناسب
    • کیفیت باتری
    • حفاظت در برابر نوسانات و افزایش ولتاژ
    • سازگاری با لوازم خانگی
    • ساختار و طراحی مناسب
    • گارانتی و خدمات پس از فروش
    4 یو پی اس مختلف از برندهای متفاوت

    انواع یو پی اس‌ها با ویژگی‌های منحصربه‌فرد

    انواع یو پی اس خانگی

    سه دسته بندی مختلف برای upsها وجود دارد که در ادامه هر یک را شرح خواهیم داد. هر کدام از انواع زیر می‌توانند بسته به نیاز خاص شما بهترین یو پی اس خانگی باشند.

    آنلاین

    یو پی اس آنلاین (online UPS) ، برای تامین برق پایدار و بدون اعوجاج به تجهیزات متصل به آن استفاده می‌شود. وظیفه اصلی یو پی اس آنلاین این است که با تصحیح ولتاژ ورودی یا تثبیت آن از نویز، خروجی برق مناسب را به تجهیزات متصل به آن ارائه دهد. این ups به طور مداوم جریان برق را از باتری‌هایش تامین می‌کند. بنابراین در حین قطعی برق شهری، بدون حتی لحظه‌ای توقف، کار خود را ادامه می‌دهد.

    هنگامی که ولتاژ برق شهری کاهش یا افزایش می‌یابد، یو پی اس آنلاین به صورت دقیق و با استفاده از اینورتر و باتری‌هایش، ولتاژ ورودی را تصحیح کرده و خروجی مطلوب را تامین می‌کند. این به تجهیزات متصل به یو پی اس اجازه می‌دهد که به طور پایدار و بدون اختلال از برق تغذیه شوند، حتی در شرایط نامناسب شبکه برق شهری.

    ups آنلاین نسبت به انواع دیگر، تکنولوژی به روزتری دارد. همچنین به دلیل پایداری و قابلیت اعتماد بالا، برای محافظت از تجهیزات حساس و ارزشمندی همچون سرورها، تجهیزات شبکه، رایانه‌ها و دستگاه‌های پزشکی استفاده می‌شود.

    یو پی اس آنلاین سری EH5500 (1-3KVA) با فرکانس بالا

    نوعی یو پس اس آنلاین

    آفلاین

    یو پی اس آفلاین، که ups، استندبای نیز شناخته می‌شود معمولاً هنگامی که برق شهری قطع شود، برای تامین برق به دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌گردد. این نوع از یو پی اس‌ها، دارای یک باتری پشتیبان هستند که توسط ولتاژ برق شهری شارژ شده و در زمان قطعی برق، انرژی لازم را تامین می‌کنند تا دستگاه‌های الکترونیکی روشن بمانند و از اختلالات ناشی از قطعی برق جلوگیری شود.

    در صورتی که برق شهری مجدد فعال شود یا ولتاژ به حد مورد نیاز برگردد، ups آفلاین، به حالت عادی برگشته و برق را مستقیماً از خط اصلی تامین می‌کند. آن‌ها نسبت به سایر انواع ups، ساده‌تر و ارزان‌تر هستند و تنها وظیفه آن‌ها تامین برق و پشتیبانی از بارهای الکترونیکی در زمان اضطراری است.

    یو پی اس آفلاین 600va

    یک نوع یو پی اس آفلاین

    لاین اینتراکتیو

    یو پی اس اینتراکتیو که به آن Line-interactive هم گفته می‌شود، یک نوع منبع تغذیه بدون وقفه است که در صورت بروز اختلالاتی مانند: قطع برق یا نوسانات ولتاژ، جریان برق مورد نیاز را به صورت پایدار و بدون اعوجاج فراهم می‌کند. این نوع UPS به طور معمول برای محافظت از تجهیزات حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ولتاژ باتری برای تامین بار در صورت نیاز استفاده می‌نماید.

    UPS اینتراکتیو دارای اتوترانسفورماتور است که قادر به تنظیم ولتاژ ورودی و خروجی است و در شرایط عادی و ولتاژ متعادل، جریان برق را به صورت مستقیم از ورودی به خروجی می‌دهد. در صورت وقوع اختلالات، این یو پس اس به صورت خودکار به باتری منتقل شده و ولتاژ و فرکانس خروجی را تنظیم می‌نماید تا تجهیزات متصل به آن در مقابل اختلالات برق محافظت شوند.

    یو پی اس لاین اینتراکتیو تک فاز پرسو با ظرفیت 700 وات

    یک یو پی اس لاین اینتراکتیو با ظرفیت 700 وات

    کاربرد یو پی اس خانگی

    راه اندازی ups خانگی در تامین برق اضطراری برای وسایل اساسی خانه، از جمله درب‌های کرکره‌ای، دستگاه‌های الکترونیکی، سیستم‌های امنیتی، پمپ‌ها، لوازم خانگی اصلی (مانند یخچال و…) و تجهیزات پزشکی (دستگاه‌های تنفس و تخت پزشکی) است. در صورت قطع برق، یو پی اس می‌توانند در مدت زمان مشخصی برق این دستگاه‌ها را تامین نمایند.

    نحوه عملکرد یو پی اس‌های خانگی

    به طور کلی یو پی اس‌های خانگی در صورت قطع برق یا نوسانات ولتاژ، باتری داخلی خود را فعال کرده و برق ذخیره شده در آن را به وسایل خانگی ارائه می‌دهند. زمانی که برق مجدد وصل شود یا ولتاژ به حالت عادی بازگردد، یو پی اس‌ به طور خودکار به شارژ مجدد باتری می‌پردازد. این عملکرد یو پی اس‌ خانگی، سبب می‌شود در شرایط اضطراری، دستگاه‌هایی همچون: یخچال، تلویزیون، کولر و… از برق بهره‌ ببرند. به این صورت از خسارات و آسیب‌های ناشی از نوسانات برق به آن‌ها نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

    نحوه عملکرد یو پی اس‌های خانگی

    دیاگرام عملکرد یک یو پی اس خانگی

    وظایف یو پی اس خانگی

    upsهای خانگی عمدتاً برای انجام وظایف زیر طراحی شده‌اند (البته موارد زیر به نحوی در تعیین آن‌ها به عنوان بهترین یو پی اس خانگی نیز موثر هستند).

    • تصحیح ولتاژ و محافظت از لوازم برقی: یو پی اس‌ها در زمان وجود برق شهری، ولتاژ را تصحیح می‌کنند تا از نوسانات و نویزهای برق شهری جلوگیری شود. در نتیجه ولتاژ مناسبی را برای دستگاه‌های الکتریکی فراهم کرده و آن‌ها را از آسیب‌های احتمالی حفظ می‌نمایند.
    • حذف صدا و نوسانات برق: یک ups خانگی از نفوذ صدا و تداخل ناشی از دستگاه‌های الکتریکی نیز جلوگیری می‌کند.
    • جبران کمبود برق و مدیریت آن: در صورت قطع برق، یو پی اس‌ها بلافاصله باتری خود را فعال می‌کنند و برق ذخیره شده در باتری را به صورت مدیریت شده به دستگاه‌های برقی ارائه می‌دهند تا کمبود برق را جبران کنند و عملکرد دستگاه‌های برقی را ادامه دهند.

    در زمان قطعی برق چه مدتی به یو پی اس نیاز داریم؟

    در زمان قطعی برق شهری، مدت زمانی که به یو پی اس نیاز داریم بستگی به ظرفیت باتری، نوع تجهیزات متصل و نیازهای خاص دارد. معمولاً یو پی اس‌های خانگی توانایی تامین برق حداقل چند دقیقه تا چند ساعت را دارند که این زمان به کاربر اجازه می‌دهد بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

    قیمت یو پی اس خانگی

    قیمت یو پی اس‌های خانگی، بسته به نوع‌، ویژگی‌ها، برند، ظرفیت و کیفیت آن‌ها فرق دارد. یک ups خانگی می‌تواند هزینه‌ای معادل بر چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان داشته باشد. بهترین کار؛ نیازسنجی و استعلام قیمت از منابع معتبر در قبل از تهیه آن‌هاست.

    سخن پایانی

    به طور خلاصه، مهمترین هدف در انتخاب بهترین یو پی اس خانگی، کسب اطمینان از تامین برق در زمان قطعی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به دستگاه‌ها است. با داشتن یک یو پی اس با ویژگی‌های مناسب، می‌توانید در مواقع اضطراری به سرعت و بدون نگرانی از افت ولتاژ یا قطعی برق، از تجهیزات خانگی‌تان استفاده نمایید.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • کار یو پی اس خانگی چیست؟

    وظیفه اصلی یو پی اس خانگی تامین برق پایدار و مدیریت شده دستگاه‎‌های متصل به آن، در صورت قطعی برق شهری است.

    • بهترین یو پی اس خانگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

    ویژگی هایی همچون: ظرفیت مناسب، زمان برق دهی مناسب، کیفیت باتری، حفاظت در برابر نوسانات و افزایش ولتاژ، سازگاری با لوازم خانگی، ساختار و طراحی مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش همگی در تعیین بهترین یو پی اس خانگی مهم هستند.

    • چند نوع یو پی اس خانگی وجود دارد؟

    یو پی اس‌ها به طور کلی در سه دسته؛ آفلاین، آنلاین و اینتراکتیو قرار می‌گیرند. هر کدام از آن‌ها می توانند بسته به نیازهای خاص اشخاص در خانه، به عنوان بهترین یو پی اس خانگی عمل کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.