مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

روش‌های فعالسازی شماره گیری سریع در سانترال

شماره گیری سریع در سانترال
  • شماره‌ گیری سریع در سانترل یکی از قابلیت‌های کاربردی و بسیار کلیدی در تلفن‌های سانترال است. امروزه بیشتر این تلفن‌ها قابلیت ذخیره کردن شماره در تلفن را دارند؛ تنها لازم است این قابلیت را فعال نمایید. شماره گیری سریع، کار با تلفن سانترال را بسیار آسان نموده و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.

     موارد بسیاری وجود دارد که شما بخواهید با یک شماره تلفن یا یک داخلی خاص چندبار در روز تماس بگیرید. همین فرآیند گرفتن شماره تلفن، وقتی بارها و بارها تکرار می‌شود زمان زیادی را از شما می‌گیرد. به همین دلیل ما در این مطلب به آموزش نحوه فعالسازی شماره گیری سریع در سانترال می‌پردازیم.

    تعریف سیستم شماره گیری سریع

    بسیاری از تلفن‌های سانترال مجهز به قابلیتی هستند که با استفاده از آن، با فشردن یک کلید می‌توانید بدون نیاز به شماره‌گیری، با شماره‌های ضروری و پرتکرار خود تماس بگیرید. این کار توسط کلیدهای شماره‌گیر سریع که در انتهای سمت راست تلفن قرار گرفته، انجام می‌شود. تعداد این کلیک‌ها 10 عدد است که با شماره‌های 0 تا 9 نمایش داده شده‌اند. زمانی که به درستی این شماره را روی دکمه مورد نظر ذخیره نمایید، می‌توانید به راحتی ازقابلیت شماره گیری سریع در سانترال استفاده کنید.

    نمونه ای از سیستم سانترال و دکمه ها و صفحه نمایش آن

    کاربرد شماره گیری سریع

    شماره گیری سریع در سانترال چه کاربردی دارد؟

    در مواقع مختلف ممکن است شما بخواهید چندبار در روز با یک فرد تماس بگیرید. زمانی که شما بخواهید در طول روز چندبار با یک شماره تماس بگیرید، گرفتن شماره به صورت متوالی می‌تواند وقت زیادی را از شما بگیرد. به همین دلیل با استفاده از دکمه‌های شماره گیری سریع می‌توانید از اتلاف وقت جلوگیری کرده و سریع‌تر کارهای خود را انجام دهید. شما این کار را می‌توانید با استفاده از تلفن‌های سانترال قابل برنامه ریزی به راحتی انجام دهید. در برخی از تلفن‌ها تنها می‌توانید حداکثر 10 شماره را ذخیره نمایید. درحالی که برخی دیگر توانایی ذخیره 100 شماره را نیز دارند.

    فعالسازی شماره گیری سریع

    امروزه راه اندازی سانترال در سازمان‌های مختلف کاربرد بسیاری دارد، یکی از قابلیت‌های این تلفن‌ها، شماره گیری سریع است. برای راه اندازی شماره گیری سریع در سانترال، ابتدا باید شماره‌ها را روی تلفن ذخیره نمایید. در این قسمت ما دو روش برای ذخیره سازی شماره تلفن‌های مورد نیاز به شما می‌گوییم. فرقی ندارد که تلفن شما هایبرید باشد یا دیجیتال؛ می‌توانید از یکی از این دو روش برای ذخیره سازی شماره تلفن مورد نظر استفاده نمایید.

    روش اول

    در این روش ابتدا کلید Program را روی تلفن فشار می‌دهیم. سپس با استفاده از کلیدهای جهت بالا و پایین، نشانگر را روی قسمت “Save Speed Dial” برده و برای انتخاب دکمه OK را می‌فشاریم. یک نام برای شماره مورد نظر انتخاب می‌کنیم و مجددا دکمه OK را فشار می‌دهیم. این نام می‎‌تواند حداکثر 16 کاراکتر باشد. سپس شماره تماس مورد نظر را وارد کرده و کلید OK را فشار می‌دهیم. در نهایت یکی از دکمه‌های شماره گیری سریع را فشار می‌دهیم تا شماره مورد نظر روی آن دکمه ذخیره شود. پس از شنیدن صدای بوق ممتد، دوباره کلید Program را فشار می‌دهیم.

    روش دوم

    اگر روش قبلی روی تلفن شما کار ساز نبود، می‌توانید از این روش استفاده نمایید. این روش کمی با روش اول متفاوت است. در این روش پس از فشردن کلید Program باید کلید ستاره و سپس مربع را فشار دهید تا وارد محیط برنامه ریزی تلفن شوید. پس از آن باید رمز ورود به محیط برنامه ریزی را وارد نمایید. این رمز به صورت پیشفرض 1234 است. پس از وارد شدن به قسمت برنامه ریزی، کد 001 را وارد نمایید تا برروی صفحه تلفن، عبارت “Speed Dialing” نمایش داده شود. سپس دکمه SP-PHONE را فشار دهید تا وارد قسمت “Speed Dialing” شوید.

    در این مرحله باید ابتدا یکی از دکمه‌های شماره گیری سریع را انتخاب کنید. برای این کار باید شماره نوشته شده کنار دکمه را وارد نمایید. برای مثال اگر می‌خواهید شماره مورد نظر روی دکمه 8 ذخیره شود، باید در این مرحله شماره 8 را وارد نمایید. سپس برای اینکه به خط شهری متصل شوید دکمه 9 را فشار دهید. در نهایت شماره مورد نظر را وارد نمایید و دکمه Store را فشار دهید تا تنظیمات مورد نظر شما ذخیره شود.

    تلفن ویپ به همراه صفحه نمایش و دکمه های آن

    تعیین نام برای شماره های ذخیره شده در تلفن

    تعیین نام برای شماره ذخیره شده

    جهت تعیین نام برای شماره ذخیره شده مجددا باید وارد محیط برنامه ریزی تلفن سانترال شوید. برای این کار دکمه Program را فشرده و سپس کلیدهای ستاره و مربع را فشار دهید. حال باید رمز ورود به محیط برنامه ریزی را وارد کنید. پس از وارد شدن به محیط برنامه ریزی باید کد 011 را فشار داده و سپس دکمه SP-PHONE را فشار دهید تا وارد این بخش شوید. برای تعیین نام مخاطب باید در این مرحله کد کلید شماره گیر سریعی که در زمان ذخیره شماره تلفن مشخص کرده بودید را شمار گیری نموده و سپس با استفاده از حروفی که روی دکمه‌های تلفن نوشته شده، نام مورد نظر را وارد نمایید. سپس برای ذخیره شدن تغییرات مورد نظر، دکمه Store را فشار دهید.

    سخن پایانی

    شماره گیری سریع در سانترال یک قابلیت محبوب و به شدت کاربردی است که به شما امکان می‌دهد با یک کلیک، با شماره مورد نظر خود تماس بگیرید. با این کار شما در وقت و زمان خود صرفه جویی خواهید نمود. بسیاری از تلفن‌های سانترال در حال حاضر به چنین قابلیتی مجهز هستند. تنها لازم است وارد محیط برنامه ریزی تلفن خود شده و شماره مورد نظر خود را روی یکی از دکمه‌های شماره گیری سریع سمت راست تلفن ذخیره نمایید. از این به بعد هر زمان بخواهید با آن شماره تماس بگیرید تنها باید یک دکمه را فشار دهید. در این مطلب به طور کامل به نحوه ذخیره شماره تلفن در قسمت شماره گیری سریع آموزش داده و همچنین نحوه تعیین نام برای هر کدام از شماره‌ها را نیز بررسی نمودیم.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • شماره گیری سریع در تلفن سانترال چیست؟

    شماره گیری سریع یک ویژگی در تلفن‌های سانترال است که به کاربران اجازه می‌دهد تا شماره‌های تلفن را بر روی کلیدهای مخصوصی ذخیره کنند و به سرعت با فشار دادن یک کلید به جای شماره‌گیری کامل، تماس برقرار کنند.

    • آیا می‌توانیم برای شماره‌های ذخیره شده نام تعیین کنیم؟

    شما می‌توانید برای تمامی شماره‌های ذخیره شده در تلفن خود نام خاصی تعیین نمایید. به این صورت که با وارد شدن به قسمت برنامه ریزی و وارد کردن شماره، دکمه شماره گیر سریع مورد نظر، برای آن دکمه نام تعیین نمایید. بدین ترتیب هر زمان دکمه مورد نظر را فشار دهید، نامی که برای آن تعیین نموده بودید نیز نمایش داده خواهد شد.

    • چگونه می‌توان ویژگی شماره گیری سریع را در تلفن سانترال فعال کرد؟

    ابتدا باید به بخش برنامه‌ریزی تلفن وارد شوید. سپس با استفاده از کلیدهای دستوری، گزینه‌ی «ذخیره شماره گیری سریع» را انتخاب کنید و شماره مورد نظر را ثبت و ذخیره کنید. در نهایت، این شماره را به یکی از کلیدهای شماره‌گیری سریع اختصاص دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.