مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

آموزش ریست پسورد سانترال پاناسونیک

ریست پسورد سانترال پاناسونیک
  • جهت افزایش امنیت دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، می‌توان روی آن‌ها پسورد گذاشت. اگر این پسورد به هر دلیلی فراموش شده یا از دست برود، شما باید به ریست پسورد سانترال پاناسونیک خود بپردازید. دستگاه‌های سانترال پاناسونیک قابلیت ذخیره اطلاعات مهمی در مورد تماس‌های اخیر دارند و به همین دلیل امنیت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

    در حالت پیشفرض روی سانترال پاناسونیک رمز 1234 قرار دارد که امنیت آن پایین بوده و اکثر افراد از آن اطلاع دارند. به همین دلیل لازم است که برای آن‌ها پسوردی در نظر گرفته شود تا از دسترسی افراد متفرقه به این اطلاعات جلوگیری شود. در گذشته به صورت کامل درباره نحوه کار با تلفن سانترال صحبت کردیم اما اگر شما نیز روی سانترال خود پسورد گذاشته‌اید و این پسورد را فراموش کرده‌اید، در این مقاله به ریست پسورد سانترال پاناسونیک می‌پردازیم.

    اهمیت ریست پسورد سانترال پاناسونیک

    دستگاه سانترال در ادارات، سازمان‌ها و به خصوص در شرکت‌هایی که کار آن‌ها خدماتی است کاربرد بالایی دارد. این دستگاه به سازماندهی تماس‌های ورودی کمک نموده و همچنین امکان تماس با داخلی‌های مورد نظر بدون اعمال هزینه را فراهم می‌کند. اطلاعات ذخیره شده در سانترال از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ممکن است در مواقع خاصی مورد استفاده قرار گیرند؛ این اطلاعات شامل گزارش تماس‌های ورودی و خروجی با جزئیات می‌باشند. همچنین به دلیل محرمانه بودن برخی از این اطلاعات، نباید هر کسی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

    تلفن سانترال پاناسونیک و گوشی همراه آن

    تلفن سانترال

    به همین دلیل توسط ادمین شبکه روی سانترال پسورد جدیدی قرار داده می‌شود تا تنها افراد محدودی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. باید دقت داشته باشید که این پسورد ایمن باشد و کسی نتواند آن را حدس بزند. همچنین این پسورد از قسمت تنظیمات و برنامه ریزی دستگاه سانترال هم محافظت می‌کند تا افراد متفرقه قادر به تغییر تنظیمات دستگاه نباشند. حال ممکن است پسوردی که برای دستگاه در نظر گرفته شده است، توسط ادمین شبکه یا کاربران فراموش شده یا گم شود، در اینصورت دسترسی شما به بخش مدیریت سانترال از بین می‌رود. باید برای دسترسی دوباره به اطلاعات سانترال، عملیات ریست پسورد سانترال پاناسونیک را انجام دهید. در ادامه به توضیح نکات مهم و مراحل ریست پسورد سانترال می‌پردازیم.

    نکات مهم ریست کردن پسورد سانترال پاناسونیک

    ریست پسورد سانترال پاناسونیک موجب تغییراتی در بخش‌های مختلف می‌شود که نیاز است قبل از انجام این کار به آن‌ها دقت نمایید. با ریست کردن پسورد سانترال پاناسونیک، تمامی تنظیمات اعمال شده روی قسمت‌های مختلف سانترال از بین رفته و به حالت پیشفرض باز خواهند گشت. بنابراین بعد از ریست پسورد و تعریف یک پسورد جدید، باید مجددا پیکربندی‌ها و تنظیمات مربوطه را روی سانترال اعمال نمایید. همچنین پس از انجام ریست پسورد سانترال، تلفن گویا و راهنمای صوتی سانترال نیز از بین خواهد رفت که پس از ریست پسورد باید دوباره آن‌ها را راه اندازی نمایید. علاوه بر این تمامی اطلاعاتی که روی دستگاه ذخیره شده است نیز با ریست کردن از بین خواهند رفت.

    نحوه ریست پسورد سانترال پاناسونیک

    ریست پسورد سانترال پاناسونیک بسیار آسان است و در چند مرحله می‌توانید این کار را انجام دهید. تنها نیاز است یک تلفن سانترال پاناسونیک قابل برنامه ریزی داشته باشید که به دستگاه سانترال متصل شده باشد. جهت ریست پسورد سانترال، در مرحله اول باید دکمه PROGRAM  را فشار داده و بعد از آن دکمه‌های ستاره و مربع را بفشارید تا وارد محیط برنامه ریزی سانترال شوید. سپس در مرحله دوم باید در قسمت تنظیمات سانترال رمز جدید خود را وارد نمایید.

    برای این کار باید روی گزینه System password رفته و دکمه SP-PHONE را بفشارید تا وارد این قسمت شوید. حال باید رمز جدید را وارد نمایید. نکته مهم در مورد رمز سانترال این است که این این رمز باید حداقل 4 کاراکتر و حداکثر 7 کاراکتر داشته باشد. در مرحله سوم پس از وارد کردن رمز جدید دکمه STORE را فشار دهید تا تنظیمات به صورت کامل ذخیره شوند. در نهایت برای خروج از تنظیمات، می‌توانید دکمه HOLD را فشار داده و برای مدتی نگهدارید تا از قسمت برنامه ریزی دستگاه سانترال خارج شوید.

    نمونه ای از دستگاه سانترال

    تلفن سانترال

    سخن پایانی

     در این مقاله به طور کامل ریست پسورد سانترال پاناسونیک را آموزش داده و نکات مهم آن را بررسی نمودیم. ریست پسورد سانترال می‌تواند در مواقع مختلفی کارگشا باشد؛ یکی از این مواقع فراموشی رمز دستگاه می‌باشد. با توجه به اینکه در حافظه دستگاه سانترال اطلاعات و گزارشات مهمی از تماس‌های ورودی یا خروجی وجود دارد، به طور معمول برای آن پسوردی در نظر می‌گیرند تا تنها افراد خاصی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. اما در بعضی موارد ممکن است این پسورد توسط کاربران فراموش شود. اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد، نیاز است تا پسورد سانترال خود را ریست کنید.

     برای این کار طبق مراحل گفته شده در مقاله پیش بروید و پسورد جدیدی برای سانترال خود قرار دهید. ریست پسورد سانترال پاناسونیک بسیار آسان بوده ور در چند مرحله ساده قابل انجام است. تنها به یک تلفن سانترال پاناسونیک قابل برنامه‌ریزی نیاز دارید.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • برای افزایش امینت دستگاه سانترال چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

    شما می‌توانید برای جلوگیری از دسترسی افراد متفرقه به اطلاعات و بخش تنظیمات دستگاه سانترال، برای آن یک پسورد یا رمز عبور در نظر بگیرید. البته به صورت پیشفرض رمز 1234 روی این دستگاه قرار دارد اما به دلیل امنیت پایین آن توصیه می‌شود حتما رمز دستگاه را عوض کنید. دقت کنید رمزی که برای دستگاه قرار می‌دهید باید حداقل 4 کاراکتر و حداکثر 7 کاراکتر داشته باشد.

    • ریست پسورد سانترال در چه مواقعی کاربرد دارد؟

    در مواقعی که پسوردی روی این دستگاه قرار داده شده است توسط ادمین شبکه یا کاربران فراموش شده یا گم شده باشد. در این شرایط می‌توان از عملیات ریست پسورد سانترال برای بازگردانی دسترسی به اطلاعات دستگاه استفاده نمود. با این کار شما می‌توانید پسورد جدیدی را جایگزین پسورد قبلی نمایید و از این به بعد از پسورد جدید استفاده نمایید.

    • برای ریست پسورد سانترال پاناسونیک به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

    برای ریست پسورد سانترال پاناسونیک، تنها نیاز به یک تلفن سانترال پاناسونیک قابل برنامه ریزی دارید که به دستگاه سانترال متصل باشد. با استفاده از قسمت PROGRAM این تلفن می‌توانید نسبت به ریست پسورد سانترال اقدام نمایید. مراحل این کار بسیار آسان بوده و در چند دقیقه قابل انجام است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    1 نظر در “آموزش ریست پسورد سانترال پاناسونیک

    1. بهرام گفت:

      ممنون بابت مطالب مفید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.