مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

نحوه قفل کردن تلفن سانترال و بازکردن آن

قفل کردن تلفن سانترال
  • قفل کردن تلفن سانترال یکی از امکانات کاربردی تلفن‌های سانترال است که برای کنترل مکالمات و جلوگیری از دسترسی افراد خاص به تلفن کاربرد دارد. با استفاده از این قابلیت تنها افراد خاصی می‌توانند از تلفن استفاده نموده و تماس بگیرند. قفل کردن تلفن برای مدیران بسیار کاربردی است؛ اگر مدیران بخواهند دسترسی به تلفن خود را محدود کنند، می‌توانند روی تلفن خود رمز بگذارند. در اینصورت تنها افرادی که این رمز را بدانند می‌توانند از تلفن استفاده کنند. این قابلیت به صورت پیشفرض روی تلفن‌های سانترال پاناسونیک وجود دارد. برای آشنایی با نحوه قفل کردن سانترال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

    دلایل قفل کردن تلفن های سانترال

    قفل کردن تلفن سانترال می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ برای مثال مدیران می‌توانند برای تلفن خود یک رمز خاص گذاشته و آن را تنها در اختیار افراد محدودی قرار دهند. همچنین جهت جلوگیری استفاده کارمندان از تلفن‌های یکدیگر، می‌توان برای هر کارمند یک رمز مخصوصی در نظر گرفت تا فقط او به تلفن مدنظر دسترسی داشته باشد. از طرفی هر کارمند نسبت به تلفنی که در اختیار او قرار می‌گیرد مسئول است؛ به همین دلیل او نیز باید از دسترسی سایر همکاران به تلفن خود جلوگیری کند. این دلایل باعث می‌شود هم کارمندان و هم مدیران نسبت به قفل کردن تلفن سانترال اقدام کنند.

    کد قفل کردن تلفن سانترال

    قفل کردن تلفن سانترال کار بسیار آسانی است. با این کار تنها شما می‌توانید به تلفنتان دسترسی داشته باشید و هیچ کس دیگری بدون دانستن رمز، نمی‌تواند از آن استفاده کند. قفل کردن تلفن شامل سه مرحله ساده است و در عرض چند ثانیه می‌توانید تلفن خود را قفل نمایید. در مرحله اول باید گوشی تلفن را برداشته یا دکمه SP-PHONE را فشار دهید. سپس در مرحله دوم شماره 77 را وارد نمایید؛ با این کار می‌توانید عددی چهار رقمی را به عنوان رمز استفاده از تلفن سانترال خود تعیین نمایید. در مرحله سوم و پایانی باید دکمه مربع را فشار داده و تلفن را بگذارید؛ اگر در مرحله اول دکمه SP-PHONE را فشرده بودید، حال باید مجددا این دکمه را فشار دهید تا تنظیمات به صورت کامل ذخیره شوند. با انجام این عملیات تلفن سانترال قفل شده و افراد برای استفاده از این تلفن و برقراری تماس باید رمز عبور را وارد کنند؛ به این صورت که هر بار پس از برداشتن تلفن و قبل از شماره‌گیری، باید عدد چهار رقمی رمز را وارد نمایید.

    تلفن سانترال

    تلفن سانترال

    باز کردن قفل تلفن سانترال

    باز کردن قفل تلفن سانترال نیز مانند قفل کردن آن بسیار ساده است. اگر بخواهید قفل تلفن سانترال را باز نمایید، باید همان مراحلی را که برای قفل کردن تلفن طی نموده‌اید؛ مجددا انجام دهید. یعنی ابتدا تلفن را بردارید (یا دکمه SP-PHONE را فشار دهید). پس از آن شماره 77 را بگیرید. سپس عدد چهار رقمی که به عنوان رمز وارد نموده بودید را مجددا وارد نمایید و دکمه مربع را فشار دهید. سپس تلفن را بگذارید (یا دوباره دکمه SP-PHONE را فشار دهید). دقت نمایید با این کار تلفن از حالت قفل خارج خواهد شد و دیگر نیازی نیست برای برقرار تماس رمز عبور را وارد نمایید. اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی قفل تلفن سانترال را غیر فعال نمایید، حتما توجه داشته باشید که پس از تمام شدن مدت مورد نظر، مجددا قفل آن را فعال نمایید.

    سخن پایانی

    قفل کردن تلفن سانترال یک اقدام مهم برای محدود کردن دسترسی و جلوگیری از استفاده افراد متفرقه از تلفن است. با نتظیم رمز روی تلفن سانترال، افراد پیش از شماره‌گیری، باید رمز را وارد نمایند، در غیر این صورت نمی‌توانند تماسی را برقرار کنند. این امکان هم برای مدیران و هم برای کارمندان کاربردی است. مدیران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، از دسترسی افراد متفرقه به تلفن خود جلوگیری کنند. همچنین هر کارمند در برابر تلفن خود مسئول است و برای جلوگیری از دسترسی دیگر کارمندان به تلفن خود می‌تواند از روش قفل کردن سانترال استفاده کند. در این مقاله به صورت کامل با مراحل قفل کردن سانترال و همچنین غیر فعال کردن قفل آن آشنا شدیم.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • قفل کردن تلفن سانترال چه کاربردی دارد؟

    این قابلیت توسط مدیران و کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، یک مدیر برای اینکه از دسترسی افراد متفرقه به تلفن خود جلوگیری کند، می‌تواند برای استفاده از تلفن یک رمز تعیین کند. همچنین با توجه به اینکه هر کارمند در قبال تلفنی که در اختیار او قرار داده شده است مسئول است، باید از دسترسی سایر کارمندان به تلفن خود جلوگیری کند. به همین دلیل می‌تواند روی تلفن خود رمز خاصی را قرار دهد تا دیگر کارمندان نتوانند از تلفن او استفاده کنند.

    • قفل تلفن سانترال باید چه ویژگی‌های داشته باشد؟

    رمزی که برای تلفن سانترال خود تعیین می‌کنید تنها باید یک ویژگی داشته باشد؛ رمز انتخابی شما باید یک عدد چهار رقمی باشد.

    • قفل کردن سانترال چگونه است؟

    برای قفل کردن تلفن سانترال پاناسونیک، چند مرحله آسان پیش رو داریم. ابتدا باید تلفن را برداشته یا دکمه SP-PHONE را فشار دهیم. سپس باید عدد 77 را شماره گیری نموده و پس از آن یک عدد چهار رقمی را به عنوان رمز استفاده از تلفن سانترال وارد نماییم. در نهایت باید کلید مربع را فشار داده و تلفن را بگذاریم یا دکمه SP-PHONE را مجددا فشار دهیم. پس از انجام این کار، هر فردی بخواهد از تلفن شما استفاده کند باید پیش از شماره گیری، رمز تعیین شده را وارد نماید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.