مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

تنظیم مودم فیبر نوری و کانفیگ آن از صفر تا صد

تنظیم مودم فیبر نوری
  • تنظیم مودم فیبر نوری یکی از مهم‌ترین مراحل اتصال به اینترنت پرسرعت فیبرنوری است. فناوری فیبرنوری یک راه جدید برای اتصال به اینترنت است که قابلیت انتقال داده‌ها با سرعت 10 گیگ بر ثانیه را فراهم می‌کند. اگر منطقه سکونت شما جزو مناطق تحت پوشش فیبر نوری است، شما می‌توانید با ثبت درخواست راه اندازی اینترنت فیبرنوری و خرید مودم آن به اینترنت متصل شوید. شما باید بهترین مودم را با توجه به نیاز خود خریداری نمایید. پس از خرید بهترین مودم فیبر نوری و تنظیم آن می‌توانید از اینترنت پرسرعت لذت ببرید. در این مقاله به توضیح کامل مراحل تنظیم مودم‌های فیبر نوری و بهترین نتظیمات آن می‌پردازیم.

    مودم فیبر نوری چیست؟

    مودم در واقع به عنوان رابط میان دستگاه‌های الکترونیکی (مانند موبایل و رایانه) با شبکه اینترنت شناخته می‌شود. اگر در منطقه سکونت شما، از کابل فیبر نوری برای انتقال اطلاعات استفاده شود، شما نیاز به مودم فیبر نوری دارید. این مودم به صورت مستقیم به کابل‌های فیبر نوری که توسط مخابرات ارائه شده است، متصل می‌شود و شما با استفاده از مودم فیبر نوری قادر خواهید بود به اینترنت ارائه شده بر بستر فیبر نوری متصل شوید. سرعت اینترنت فیبر نوری از تمامی روش‌های دیگر اتصال به اینترنت بیشتر است. راه اندازی و تنظیم مودم فیبر نوری بسیار آسان است و شما می‌توانید به راحتی پیکربندی‌های مربوط به آن را انجام دهید.

    مراحل تنظیم مودم فیبر نوری

    در این قسمت قصد داریم مراحل کامل تنظیم مودم فیبر نوری برای اتصال به این نوع اینترنت را به صورت کامل برای شما شرح دهیم. برای این کار چند مرحله پیش رو داریم. این مراحل عبارتند از:

    ورود به تنظیمات مودم: برای ورود به تنظیمات مودم خود، ابتدا باید از طریق یک  کابل  Lan، کامپیوتر و یا لب تاپ خود را به مودم متصل نمایید. سپس در مرورگر خود آدرس 192.168.1.1 را وارد کنید. این آدرس ورود به تنظیمات مودم است و می‌تواند با توجه به نوع مودم شما متفاوت باشد. به صورت معمول در قسمت پایین مودم روی یک برچسب، آدرس ورود به تنظیمات مودم به همراه نام کاربری و رمز عبور نوشته شده است. پس از وارد کردن آدرس، باید نام کاربری و رمز عبور مودم را وارد نمایید که به صورت معمول admin/admin است.

    مودم و پورت های آن

    پورت ها و اتصالات مودم

    ورود به سربرگ  Wan: پس از ورود به صفحه تنظیمات مودم و مشاهده پنل تنظیمات، باید سربرگ Wan را انتخاب نموده و روی گزینه Configuration کلیک می‌کنیم. در این قسمت روی دکمه New یا Add کلیک نمایید. سپس در بخش باز شده، ابتدا روی گزینه Enable Wan کلیک کنید. پس از آن در قسمت Encapsulation Mode گزینه PPOE را انتخاب نمایید.

     در قسمت WAN Mode گزینه ROUTE WAN را انتخاب نموده و در قسمت Service Type گزینه INTERNET را انتخاب نمایید. سپس در قسمت Vlan Id باید اطلاعاتی که از مخابرات دریافت نموده‌اید را وارد نمایید. در قسمت نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password)، باید نام کاربری و رمز عبوری که از مخابرات دریافت نموده‌اید را وارد نمایید. در نهایت می‌توانید روی گزینه Apply یا Save کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

    تست اینترنت: در بخش نهایی شما می‌توانید با ورود به سربرگ Status و کلیک روی گزینه Wan Information، بررسی نمایید که ارتباط شما به درستی برقرار شده است و کانکشن تعریف شده توسط شما IP گرفته است یا خیر. اگر IP گرفته باشد یعنی تمام مراحل را به درستی انجام داده‌اید؛ اما اگر IP دریافت نشد، یعنی شما یکی از مراحل را به درستی انجام نداده‌اید.

    آیا مودم‌های قدیمی قابلیت استفاده به عنوان مودم فیبر نوری را دارند؟

    خیر. زیرا مودم‌های قدیمی از تکنولوژی‌های قدیمی برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. اما مودم‌های فیبر نوری تکنولوژی متفاوتی دارند که باعث می‌شود نحوه اتصال آن‌ها به اینترنت نیز نسبت به سایر مودم‌ها متفاوت باشد. به همین دلیل شما نمی‌توانید از مودم‌های قدیمی برای اتصال به اینترنت فیبر نوری استفاده نمایید.

    سخن پایانی

    تنظیم مودم فیبر نوری یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای راه اندازی فیبر نوری است که باید حتما آن را بلد باشید. برای اتصال به اینترنت فیبر نوری، پس از اطمینان از پوشش دهی منطفه سکونتتان، باید یک مودم فیبر نوری مناسب خریداری نمایید تا پس از ثبت درخواست و راه اندازی اینترنت از سمت مخابرات، شما بتوانید با استفاده از این مودم به اینترنت متصل شوید. برای عملکرد صحیح مودم فیبر نوری نیاز است تا پیکربندی‌های خاصی روی آن انجام گیرد. در واقع شما پس از خرید مودم مناسب باید تنظیمات مودم فیبر نوری را انجام دهید تا بتوانید به اینترنت متصل شوید. در این مقاله به صورت کامل با مودم فیبر نوری و تنظیمات آن آشنا شدیم.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • مودم فیبر نوری چیست؟

    مودم به صورت کلی دستگاهی است که به عنوان رابط میان شبکه اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی شناخته می‌شود. مودم با استفاده از تنظیمات مخصوص خود، با مرکز ارائه دهنده اینترنت ارتباط برقرار کرده و اینترنت را میان دستگاه‌های متصل پخش می‌کند. مودم فیبر نوری نوعی از مودم است که تنها با استفاده از تکنولوژی فیبر نوری کار می‌کند.

    • تفاوت اینترنت فیبر نوری با سایر اینترنت‌ها چیست؟

    اینترنت فیبر نوری از سرعت بالاتری نسبت به سایر روش‌های اتصال به اینترنت برخوردار است. به صورتی که قابلیت ارائه اینترنت با سرعت 10 گیگ را دارد.

    • مراحل تنظیم مودم فیبر نوری چیست؟

    وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم (از طریق آدرس 192.168.1.1)، وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ورود به تنظیمات مودم. رفتن به سربرگ Wan، کلیک روی گزینه Configuration و سپس گزینه New یا Add. در صفحه جدید ابتدا روی گزینه Enable Wan کلیک کنید. پس از آن در قسمت Encapsulation Mode گزینه PPOE را انتخاب نمایید. در قسمت WAN Mode گزینه ROUTE WAN را انتخاب نموده و در قسمت Service Type گزینه INTERNET  را انتخاب نمایید. سپس در قسمت Vlan Id باید اطلاعاتی که از مخابرات دریافت نموده‌اید را وارد نمایید. در قسمت نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password)، باید نام کاربری و رمز عبوری که از مخابرات دریافت نموده‌اید را وارد نمایید. در نهایت می‌توانید روی گزینه Apply یا Save کلیک نمایید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.