مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

بررسی جامع تفاوت کیس و مینی کیس

تفاوت کیس و مینی کیس و مقایسه جامع آنها
  • کامپیوترها امروزه راه خود را به تمامی مشاغل و منازل باز کرده‌اند. این کامپیوترها در انواع و ابعاد مختلفی ارائه می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. کیس و مینی کیس دو نوع کامپیوتر هستند که از نظر ابعاد و نوع قطعات با یکدیگر متفاوت دارند. مینی کیس چیست؟ مینی کیس همانطور که از نام آن پیداست، کوچک‌تر شده کیس می باشد که فضای کمتری را اشغال می‌کند و برای دفتر کار یا خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند مناسب است. کیس‌ها بیشتر در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه مقاله به شکل دقیق‌تر تفاوت کیس و مینی کیس را بررسی خواهیم نمود.

    تفاوت کیس و مینی کیس از نمای پشت

    با تفاوت های کیس و مینی کیس به طور جام آشنا شوید.

    تفاوت کیس و مینی کیس

    کیس در واقع به محفظه‌ای گفته می‌شود که برای نصب و قرار گیری قطعات کامپیوتر طراحی و ساخته شده است. کیس‌ها ابعاد مختلفی دارند و به نوع کوچک شده آن‌ها مینی کیس گفته می‌شود. تفاوت کیس و مینی کیس بسیار زیاد می باشد. این تفاوت‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند اندازه، قابلیت حمل، مصرف انرژی و نحوه نگهداری می‌باشند. در ادامه به بررسی دقیق تر از آنها می پردازیم.

    مقایسه اندازه مینی کیس و کیس معمولی

    اصلی‌ترین تفاوت کیس و مینی کیس در اندازه آن‌هاست. کیس‌های معمولی بسیار بزرگ هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند؛ در نتیجه اگر میز بزرگی داشته باشید فضای زیادی را به خود اختصاص داده و جایی برای دیگر وسایل شما باقی نمی‌ماند. از طرفی اگر میز شما کوچک باشد حتی ممکن است کیس عادی روی میز شما جا نشود. بهترین ویژگی مینی کیس‌ها این است که فضای کمتری را اشغال کرده و برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. همچنین شما می‌توانید برخی از مینی کیس‌ها را روی دیوار یا مانیتور نصب کرده و بیشتر در فضای خود صرفه جویی نمایید.

    تفاوت کیس و مینی کیس در قابلیت حمل

    تفاوت کیس و مینی کیس در زمینه قابلیت حمل و جا به جایی بسیار چشمگیر است. یکی از معایب کیس‌های معمولی این است که قابل حمل نیستند. این کیس‌ها به دلیل اندازه بزرگشان به راحتی در دست جای نمی‌گیرند و همچنین وزن بالایی نیز دارند. برعکس مینی کیس‌ها بسیار سبک بوده و همچنین ابعاد کوچکی دارد که جا به جایی آن‌ها را امکان پذیر می‌کند. به همین دلیل افرادی که نیاز دارند مدام کامپیوتر خود را جا به جا کنند، می‌توانند با خرید مینی کیس، از مزیت سبکی و امکان جا به جایی آسان آن بهره مند شوند.

    مقایسه مینی کیس و کیس معمولی از لحاظ مصرف انرژی

    کیس مینی کیس‌ها علاوه بر فشرده سازی، از تمامی جنبه‌های دیگر نیز بهینه سازی شده‌اند. در نتیجه عملکرد بهتر، بهره وری بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری دارند. این نوع از کیس‌ها، برق کمتری نیاز دارند و میانگین مصرف برق آن‌ها چیزی میان 10 الی 60 وات است. این در حالی است که یک کیس عادی با توجه به منبع تغذیه بزرگی که دارد، مصرف انرژی بسیار بالاتری داشته و چیزی میان 60 تا 200 وات می‌باشد. کیس‌های معمولی به دلیل مصرف انرژی بالا، گرمای بیشتری نیز تولید می‌کنند؛ گرمای بیش از حد ممکن است باعث سوختن قطعات شود و باعث می‌شود شما به فن‌های خنک کننده قوی نیاز دارید. این فن‌ها سرعت بالا و همچنین صدای زیادی نیز دارند که این موضوع هم جزو معایب کیس‌های معمولی است.

    تفاوت های کیس و مینی کیس از لحاظ نگهداری و مراقبت

    تفاوت کیس و مینی کیس از لحاظ نگهداری و مراقبت بسیار زیاد است. در داخل کیس‌های معمولی به سرعت گرد و غبار جمع شده و باید به صورت منظم آن‌ها را تمیز نمایید. اگر این کیس‌ها را به موقع تمیز نکنید، تجمع گرد و غبار، باعث ایجاد مشکلاتی از جلمه گرم شدن بیش از حد قطعات و کاهش قدرت پردازشی سیستم می‌شود. همچنین این موضوع باعث ایجاد مشکل برای منبع تغذیه و همچنین فن‌های خنک کننده کیس می‌شود. برعکس کیس‌های معمولی‌ نگهداری از مینی کیس‌ها بسیار راحت‌تر است. اندازه کوچک آن‌ها باعث می‌شود کمتر گرد و غبار داخل آن‌ها جمع شده و همچنین می‌توان آن‌ها را به راحتی تمیز نمود. به همین دلیل می‌توان گفت مینی کیس‌ها بسیار مقاوم‌تر و با دوام‌تر از کیس‌های معمولی هستند.

    نمای داخل کیس

    کیس و مینی کیس هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند.

    مزایا و معایب استفاده از مینی کیس

    در مجموع می‌توان گفت مینی کیس‌ها در برخی از زمینه‌ها نسبت به کیس‌های معمولی برتری دارند؛ اما این موضوع دلیل بر بی نقص بودن مینی کیس‌ها نیست. این کیس‌ها نیز مانند کیس‌های معمولی مزایا و معایب مختلفی دارند که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

    مزایا مینی کیس

    درحال حاضر کاربران، انتظار دارند کامپیوتری که از آن استفاده می‌کنند، دارای ابعاد کوچکی باشد، به راحتی قابل حمل باشد و در عین حال قدرت پردازشی بالایی داشته باشد. مینی کیس‌ها دقیقا این ویژگی‌ها را دارند. این نوع از کامپیوترها هم جای کمی را اشغال می‌کنند، هم قدرت پردازشی بالایی دارند و هم بسیار سبک بوده و به راحتی می‌توان آن‌ها را جا به جا نمود. علاوه بر تمامی موارد فوق از نظر مصرف انرژی نیز بهینه هستند و برق بسیار کمتری نسبت به کیس‌های معمولی مصرف می‌کنند. در نتیجه استفاده از آن‌ها به صرفه‌تر است.

    معایب مینی کیس

    یکی از معایب اصلی مینی کیس‌ها این است که برای استفاده از کارت گرافیک کاربر را با محدودیت مواجه می‌کنند. این کیس‌ها به دلیل ابعاد کوچکی که دارند، فضای کمی برای کارت گرافیک وجود دارد و کارت گرافیک‌های محدودی قابلیت نصب برروی مینی کیس را دارند. از طرفی به دلیل ابعاد مینی کیس‌ها تنها قطعات مخصوصی در این نوع کیس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، که باعث می‌شود در هنگام ارتفاء سخت افزاری نیز با محدودیت‌هایی مواجه باشید.

    جهت خرید مینی کیس کلیک کنید.

    مزایا و معایب استفاده از کیس معمولی

    کیس‌های معمولی نیز مانند مینی کیس‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. این دستگاه‌ها از برخی جهات بهتر از مینی کیس‌ها بوده و از برخی جهات نیز با ضعف‌هایی رو به رو هستند. در ادامه مزایا و معایب کیس‌های معمولی را نیز بررسی می‌کنیم.

    مزایا کیس معمولی

    در کیس‌های معمولی برعکس مینی کیس‌ها شما می‌توانید از هر کارت گرافیکی با هر ظرفیتی استفاده نمایید. چراکه در این کیس‌ها فضای کافی برای قرار گرفتن کارت گرافیک وجود دارد. همچنین قطعاتی که در کیس‌های معمولی استفاده می‌شوند، جزو قطعات متداول تمامی کامپیوترهاست که باعث می‌شود در زمان ارتقاء سخت افزاری دست شما باز باشد.

    معایب کیس معمولی

    کیس‌های معمولی به دلیل ابعاد بزرگ و وزن زیادی که دارند به راحتی قابل حمل و نقل نیستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. همچنین مصرف برق بالاتری نسبت به مینی کیس‌ها دارند. همین مصرف انرژی بالا باعث شده که گرمای بیشتری تولید کنند؛ به همین دلیل نیاز به استفاده از فن‌های قوی و با سرعت بالا برای خنک کردن دارند که این فن‌ها معمولا صدای زیادی تولید می‌کنند. همچنین به دلیل تعداد فن‌‎های زیاد و گردش هوای بالا، مقدار زیادی گرد و خاک داخل این کیس‌ها جمع می‌شود. بزرگ بودن اندازه کیس‌های معمولی تمیز کردن آن‌ها را سخت‌تر می‌کند.

    برای مشاهده مدل های متنوع کیس به صفحه خرید کامپیوتر مراجعه کنید.

    یک کیس کامپیوتر سفید رنگ با یک کابل فلت

    با توجه به نیاز خود بین کیس و مینی کیس بهترین را انتخاب کنید.

    سخن پایانی

    در سال‌های اخیر به دلیل نیاز کاربران به کامپیوترهایی که سبک و قابل جا به جایی باشند، مینی کیس‌ها به وجود آمده‌اند. این نوع جدید از کامپیوترها، قدرت پردازشی بالا و تمامی قابلیت‌های کامپیوترهای معمولی را دارند. علاوه بر این به دلیل وزن سبک و ابعاد کوچک به راحتی قابل حمل و نقل هستند. از طرفی فضای کمی را اشغال کرده و به دلیل مصرف انرژی پایین گرمای کمتری تولید می‌کنند. البته این کیس‌ها معایب خود را نیز دارند. در این مقاله به بررسی تفاوت کیس و مینی کیس به صورت کامل پرداختیم.

    سوالات متداول

    • مینی کیس چیست؟

    مینی کیس نوعی از کامپیوتر است؛ قطعات این کیس‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که فضای کمتری را اشغال کنند و وزن سبکی داشته باشند. این نوع کیس‌ها در میان افرادی که مدام نیاز دارند کامپیوتر خود را جا به جا کنند بسیار محبوب شده است.

    • کیس و مینی کیس چه تفاوت‌هایی دارند؟

    اصلی‌ترین تفاوت کیس و مینی کیس در ابعاد و وزن آن‌هاست. مینی کیس‌ها به دلیل وزن کم، امکان جا به جایی را فراهم می‌کنند. از طرفی به دلیل مصرف انرژی کم، استفاده از آن‌ها بسیار مقرون به صرفه است. اما در عوض قطعات خاصی در مینی کیس‌ها استفاده می‌شود که باعث می‌شود در هنگام نصب کارت گرافیک و یا ارتقاء سخت افزاری با مشکل مواجه شوید.

    • از کجا می توان کیس یا مینی کیس خرید؟

    شما می توانید بسته به نیاز خود کیس یا مینی کیس را از سایت گئومات خریداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.