مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

تفاوت و مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن

مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن
  • داهوا و هایک ویژن جزو بهترین برندهای دوربین مداربسته هستند. همواره این سوال برای افرادی که قصد خرید دوربین مداربسته را دارند وجود دارد که کدام یک از این دو برند بهتر است. هر دو برند به تولید محصولاتی با کیفیت بالا و امکانات بی‌نظر معروف هستند و در بسیاری از ویژگی‌ها شباهت دارند. به همین دلیل مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن از اهمیت بالایی برخوردار است.

    خرید دوربین مدار بسته برای افرادی که می‌خواهند سیستم دوربین مداربسته راه اندازی کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید خواسته‌ها و قابلیت‌هایی که از دوربین مداربسته انتظار دارید را مشخص نموده و سپس با توجه به آن‌ها، دوربین مداربسته مورد نیاز خود را خریداری نمایید. در این مقاله به مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن می‌پردازیم و نقاط ضعف و قدرت آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

    مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن

    مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن کار بسیار سختی است. محصولات این دو برند شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. اما از برخی جهات نیز با یکدیگر تفاوت دارند. هر دو شرکت از سال 2001 کار خود را در تولید دوربین مداربسته آغاز کرده و محصولات زیادی را تولید نموده‌اند. شرکت داهوا تا سال 2016 بیش از 800 اختراع ثبت نموده و یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای دوربین مداربسته در دنیاست. برند هایک ویژن نیز یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های بازاریابی در جهان را دارد و دارای 66 شعبه در تمام جهان است. شرکت هایک ویژن محصولات متنوعی در زمینه امنیت و نظارت تصویری ارائه می‌کند. هر دو برند از مطرح‌ترین و معتبرترین برندهای تولید تجهیزات امنیتی در سراسر جهان هستند. در ادامه به مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن از جهات مختلف خواهیم پرداخت.

    دوربین مداربسته داهوا در مقابل هایک ویژن

    دوربین مداربسته از برند داهوا و هایک ویژن

    از نظر کیفیت تصویر

    کیفیت تصویر یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید دوربین مداربسته است. از نظر کیفیت تصویر شرکت هایک ویژن یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است. دوربین‌های این شرکت تصاویر را با جزئیات کامل و کیفیت بسیار عالی ثبت می‌کند. البته دوربین‌های داهوا نیز از کیفیت مناسبی برخوردار است اما کمی از هایک ویژن پایین‌تر است. هر دو برند دارای دوربین‌هایی از 1 تا 12 مگاپیکسل هستند اما در شرایط برابر، کیفیت دوربین‌های هایک ویژن کمی بیشتر از داهواست. در زمینه کیفیت تصویر، دوربین‌های هایک ویژن برنده میدان هستند؛ بنابراین اگر کیفیت برای شما حرف اول را می‌زند می‌توانید به سراغ دوربین‌های هایک ویژن بروید.

    از نظر کابل کشی

    دوربین‌های شرکت هایک ویژن از تکنولوژی آنالوگ استفاده می‌کنند و یکی از معایب آن‌ها کابل کشی پیچیده است. برای راه اندازی دوربین مدار بسته از شرکت هایک ویژن، شما نیاز به چندین کابل برای منبع تغذیه، دستگاه DVR و… دارید. هرچه سیستم دوربین مداربسته شما پیچیده‌تر باشد، کابل کشی آن نیز پیچیده‌تر بوده و حتی پس از راه اندازی نیز به راحتی قادر به جابه‌جایی موقعیت دوربین و دستگاه‌های خود نخواهید بود.

    در زمینه کابل کشی، دوربین‌های شرکت داهوا از کابل کشی آسان‌تری استفاده می‌کنند و این موضوع باعث برتری داهوا در برابر هایک ویژن می‌شود. دوربین‌های داهوا برای راه اندازی سیستم‌های کوچک‌تر و ساده‌تر مناسب هستند؛ مانند سیستم امنیتی داخل خانه یا ویلا. اما اگر به دنبال راه اندازی یک سیستم امنیتی بزرگ با ساختاری پیچیده هستید، مانند سیستم امنیتی ساختمان‌ها و مراکز مهم، می‌توانید از دوربین‌های هایک ویژن استفاده نمایید.

    از نظر قیمت

    در مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن به این نتیجه رسیدیم که شرکت هایک ویژن در اکثر محصولات مشابه به صورت تقریبی 10 تا 20 درصد گران‌تر از داهوا می‌باشد. محصولات شرکت داهوا با توجه به امکانات و کیفیتی که ارائه می‌دهند، مقرون به صرفه‌تر بوده و به افرادی که قیمت برای آن‌ها در اولویت است توصیه می‌شود. به طور کلی شرکت هایک ویژن مایل به ارائه ویژگی‌های خاص و امکانات بالا در دوربین‌های خود است که این موضوع باعث شده تا قیمت دوربین‌های این شرکت بالاتر باشد؛ در صورتی که شرکت داهوا همواره به دنبال معرفی گزینه‌های ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر بوده است.

    مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن با قرار دادن آن ها کنار یکدیگر

    دوربین داهوا و هایک ویژن

    لنز دوربین

    لنز دوربین مشخص کننده میدان دید می‌باشد. هر دو برند لنزهایی با کیفیت بسیار بالا را ارائه می‌دهند؛ اما لنزهای دوربین‌های هایک ویژن از دامنه گسترده‌تری برخوردار هستند و انواع بیشتری نسبت به دوربین‌های داهوا دارند. شرکت هایک ویژن برروی دوربین‌های خود لنزهای 2.8 میلی متری، 4 میلی متری، 6 میلی متری، 8 میلی متری و 12 میلی متری را ارائه می‌دهد اما شرکت داهوا لنزهای 2.8 میلی متر، 3.6 میلی متر و 6 میلی متر را روی دوربین‌های خود ارائه داده است. بنابراین می‌توان گفت اگر بخواهید از دوربین‌های شرکت هایک ویژن خریداری نمایید، دستتان در انتخاب نوع لنز نسبت به برند داهوا بازتر است.

    اندازه سنسور و قابلیت دید در شب

    اندازه سنسور دوربین علاوه بر وضوح تصویر، قابلیت ضبط تصویر دوربین در نور کم را نیز مشخص می‌کند. در دوربین‌های سری Wizsense از سنسور CMOS اسکن پیشرفته 1/2.7 اینچی استفاده شده است؛ در حالی که در دوربین‌های سری Acusense هایک ویژن از سنسور CMOS اسکن پیشرفته 1/2.4 اینچی استفاده شده است. تفاوت دوربین داهوا و هایک ویژن در زمینه دید در شب این است که، به دلیل بزرگتر بودن سنسور دوربین‌های داهوا، قابلیت دید در شب بهتری دارند.

    همچنین برد مادون قرمز سری Wizsense داهوا 50 متر است؛ در حالی که برد مادون قرمز سری Acusense هایک ویژن 30 متر است. در نتیجه می‌توان گفت دوربین‌های Wizsense می‌توانند اشیاء و وسایل دورتر را در یک صحنه با جزئیات بیشتری در مقایسه با دوربین‌های Acusense هایک ویژن در طی شب ضبط می‌کنند. در مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن از نظر اندازه سنسور و قابلیت دید در شب، دوربین‌های داهوا عملکرد بهتری دارند.

    پشتیبانی از پروتکل ها

    پس از اضافه شدن ویژگی‌های نرم افزاری به دوربین‌های امنیتی، پروتکل‌‎ها اهمیت بالایی پیداکرده‌اند. از آنجایی که دوربین‌های داهوا و هایک ویژن هر دو از نوع دوربین‌های IP هستند، اتصال آن‌ها بدون پشتیبانی از پروتکل‌های ضروری دشوار است. دوربین‌های هر دوی این برندها، به صورت کامل از پروتکل‌های ONVIF و RTSP پشتیبانی می‌کنند و به آسانی می‌توانند به عنوان دوربین‌های IP مورد استفاده قرار بگیرند.

    ONVIF یک استاندارد جهانی است که بر نحوه ارتباط محصولات IP با یکدیگر نظارت دارد. با داشتن این استاندارد، می‌توان مطمئن بود که دوربین‌ها با سایر تجهیزاتی که استاندارد ONVIF را دارند، حتی اگر از برندهای متفاوتی باشند، سازگاری کامل دارند. پروتکل RTSP نیز به نرم افزارها و تجهیزات اجازه دسترسی به جریان ویدئویی دوربین را می‌دهد. در زمینه پشتیبانی از پروتکل‌ها هر دو برند داهوا و هایک ویژن عملکرد یکسانی دارند.

    دوربین های مداربسته از برند داهوا

    دوربین داهوا

    از نظر امنیت

    در مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن از نظر امنیت به نتایج یکسانی رسیده‌ایم. هر دو برند برروی محصولات خود از جدیدترین و بهترین پروتکل‌های امنیتی جهت جلوگیری از هک و نفوذ افراد غیر مجاز استفاده می‌کنند. همچنین دائما نرم افزارهای مخصوص خود را آپدیت نموده و آن‌ها را از نظر امنیتی ارتقاء می‌دهند. می‌توان گفت دوربین‌های هر دو برند از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هر دوی آن‌ها تمام تلاش خود را برای بالا نگهداشتن امنیت نرم افزار و سخت افزار دوربین‌های خود انجام داده‌اند.

    هایک ویژن بهتر است یا داهوا؟

    همانطور که در بررسی‌ها دیدیم، محصولات این دو برند از مشخصات تقریبا یکسانی برخوردار هستند. از مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن می‌توانیم نتیجه گیری کنیم که دوربین‌های داهوا اقتصادی‌تر بوده و بیشتر برای نصب داخلی مناسب هستند. همچنین این دوربین‌ها توانایی دید در شب بهتری دارند و کابل کشی آن‌ها نیز راحت‌تر از دوربین‌های هایک ویژن است.

    از طرفی شرکت هایک ویژن بازه گسترده‌ای از لنزها را روی دوربین‌های خود قرار داده و در این زمینه دست بازتری برای انتخاب دارید. علاوه بر این، از نظر کیفیت تصویر نیز دوربین‌های هایک ویژن کمی بهتر از دوربین‌های داهوا عمل می‌کنند. تفاوت دوربین داهوا و هایک ویژن در همین چند مورد است. در نهایت این تصمیم به شما بستگی دارد که با توجه به موارد بالا کدام دوربین را برای کار خود مناسب‌تر می‌دانید.

    دوربین های مداربسته هایک ویژن

    دوربین از برند هایک ویژن

    سخن پایانی

    در این مقاله به مقایسه دوربین داهوا و هایک ویژن از نظر امنیت، پشتیبانی از پروتکل‌ها، قابلیت دید در شب، لنز دوربین، قیمت، کابل کشی و کیفیت تصویر پرداختیم. هر دو این برندها از بهترین و با سابقه‌ترین برندهای تولید دوربین‌های مداربسته در جهان هستند. دوربین‌های ساخته شده توسط این برندها در بسیاری از مواقع ویژگی‌های مشابهی دارد و تفاوت دوربین داهوا و هایک ویژن در برخی موارد خاص است. به صورت کلی اینکه کدام دوربین برای شما مناسب‌تر است بستگی به نوع استفاده و قابلیت‌هایی دارد که شما از دوربین مداربسته انتظار دارید. برند هایک ویژن ویژگی‌های پیشرفته و امکانات بالایی را به مشتریان خود ارائه می‌کند؛ در حالی که شرکت داهوا به دنبال معرفی گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تری است.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • یک دوربین مداربسته خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

    یک دوربین مداربسته خوب باید ویژگی‌هایی مانند امنیت بالا، کیفیت بالای ضبط تصاویر، پشتیبانی از پروتکل‌ها و قابلیت دید در شب را داشته باشد.

    • کدام یک بهتر است؟ داهوا یا هایک ویژن؟

    دوربین‌های این دو برند تقریبا مشخصات و کیفیت یکسانی دارند و هر دو از بهترین دوربین‌های بازار هستند. مهم‌ترین تفاوت دوربین داهوا و هایک ویژن قیمت آن‌هاست. دوربین‌های داهوا مقرون به صرفه‌تر از دوربین‌های هایک ویژن هستند و اگر قیمت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است می‌توانید به سراغ دوربین‌های داهوا بروید. همچنین اگر به دنبال راه اندازی پروژه‌های بزرگ و پیچیده هستید، می‌توانید از دوربین‌های هایک ویژن استفاده نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.