مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

مهم ترین عوامل موثر در تعرفه خدمات سانترال

عوامل موثر در تعرفه خدمات سانترال
  • سیستم تلفن مرکزی، یک بخش مهم و کلیدی در ساختار ارتباطات تلفنی سازمان‌ها و شرکت‌ها است. راه اندازی سانترال، به عنوان مرکزی که تمام تماس‌ها و ارتباطات تلفنی را مدیریت می‌کند، نه تنها وسیله‌ای برای اتصال داخلی اعضای یک سازمان می‌باشد، بلکه در بهبود ارتباطات خارجی و ارائه خدمات به مشتریان نیز نقش بسیار حیاتی دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، ما هم قصد داریم امروز در خصوص تعرفه خدمات سانترال و عوامل موثر بر آن صحبت کنیم.

    کابل کشی از عوامل موثر بر تعرفه خدمات سانترال

    کابل کشی در سیستم تلفن مرکزی

    عوامل موثر بر تعرفه خدمات سانترال

    هزینه خدمات سانترال‌ می‌تواند برای هر مجموعه کاملا متفاوت باشد. زیرا عوامل مختلفی در تعیین مقدار آن موثر هستند. اما به طور کلی موارد زیر نقش اصلی را دارند.

    ظرفیت سانترال

    برای نصب و راه اندازی سیستم تلفن مرکزی، انواع مختلف دستگاه‌های سانترال (در برندهای متعدد) وجود دارند. ممکن است شرکت اجرا کننده، بسته به نیاز یک مجموعه از سانترال کم ظرفیت یا پرظرفیت، سانترال VoIP یا سانترال NS استفاده نماید.

    به طور مثال: استفاده از یک سانترال پاناسونیک کم ظرفیت که حداکثر 8 خط شهری و 24 خط داخلی را می‌تواند پوشش دهد، برای یک شرکت کوچک با همین میزان نیاز مناسب خواهد بود. سازمانی که خطوط بیشتری دارد بایستی سانترال پرظرفیت را انتخاب نماید. هر کدام از اینها هزینه نصب متفاوتی دارند.

    کابل کشی

    کابل کشی نیز در هنگام راه اندازی سانترال از مراحل اصلی محسوب‌ می‌شود. بسته به شرایط و گستردگی سیستم اجرایی در یک مجموعه، میزان مصرف سیم و مبلغ پرداختی جهت آن متغیر است. همچنین در مواردی ممکن است سیم کشی‌های خاصی که از قبل وجود دارند، تعویض شوند، که این نیز منجر به هزینه مازاد می‌شود. اینکه قرار است کابل کشی روکار انجام شود یا توکار، قیمت متفاوتی به ازای هر متر خواهد داشت. همه این موارد روی هم رفته در تعرفه خدمات سانترال اثرگذار هستند.

    دستمزد نصاب سانترال

    علاوه بر موارد گفته شده در بالا، سرویس‌ها و برنامه‌هایی که با توجه به نیاز خاص هر مجموعه تعیین می‌شود و توسط نصاب به اجرا در می‌آید در قیمت خدمات سانترال نقش کلیدی دارد. اینکه یک سرویس از نو راه اندازی می‌گردد یا فقط تعمیراتی در سیستم تلفن مرکزی روی تجهیزات و برنامه‌های به کار برده شده اعمال می‌شود، دستمزد متفاوتی را برای نصاب سانترال رقم می‌زند.

    دست اول یا دست دوم بودن

    درست است که خرید تجهیزات سیستم سانترال در ابتدای کار مبلغ بیشتری نسبت به دستگاه‌های دست دوم خواهد داشت. اما از طرفی اگر تجهیزات تهیه شده از یک برند خوب و با کیفیت و با چشم انداز چند ساله نسبت به گسترش فعالیت سازمان انجام بگیرد در طول زمان مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

    با این حال افرادی نیز هستند که بنا به دلایل مختلف، تهیه دیوایس دست دوم را ترجیح می‌دهند که طبیعتاً هزینه کمتری دارد. این اشخاص حتما باید دقت کنند که از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهند وگرنه خرابی و عملکرد ضعیف سانترال و لوازم جانبی خریداری شده یک هزینه مجدد برایشان ایجاد می‌کند.

    هزینه نصب سانترال شامل چه مواردی می‌شود

    برخی از تجهیزات سیستم سانترال

    هزینه نصب سانترال شامل چه مواردی می‌شود؟

    هر آژانس اجرای کننده‌ای امکان دارد هزینه متغیری را برای نصب موارد مرتبط با سانترال دریافت نماید. البته باید اشاره کرد که در تعیین تعرفه خدمات سانترال، مجموعه‌های مجری بایستی بخشنامه اعلام شده از سمت اتحادیه مربوط را در نظر بگیرند.

    با توجه به پیچیدگی سیستم تلفن مرکزی و براساس تنوع خدمات مد نظر شما، همچون داکت کشی، کابل کشی، نصب پریز، نصب کروز مخابراتی و برنامه ریزی، هزینه اصلی و نهایی نصب سانترال مشخص خواهد شد.

    هزینه تعمیرات سانترال

    بررسی سیستم سانترال توسط کارشناس متخصص

    هزینه تعمیرات سانترال

    پس از نصب و بهره‌مندی از سیستم سانترال، ممکن است در طول زمان با مشکلات فنی مواجه شوید. برای رفع مشکل، نیاز است یک تکنسین متخصص به مجموعه شما مراجعه کند تا مشکلات را شناسایی و رفع نماید. هزینه خدمات سانترال در خصوص تعمیرات، بستگی به نوع مسائل برطرف شده دارد. بخشی از خدمات تعمیراتی شامل موارد زیر می‌شوند:

    • تعمیر یا تعویض باطری: بررسی و تعویض باطری‌های خراب یا ضعیف در سانترال جزو این گزینه است.
    • اتصالات و سیم‌کشی: شامل تست و رفع مشکلات مرتبط با اتصالات فیزیکی و کابل کشی در داخل سیستم سانترال می‌شود.
    • بررسی داکت‌ها: بازرسی و تعمیر داکت‌ها جهت اطمینان از سلامت سیم‌کشی و کارایی سیستم سانترال نیز شاید لازم باشد مورد بررسی قرار گیرد.
    • تعمیرات سخت‌افزاری: این بخش از تعمیرات می‌تواند جزو پرهزینه‌ترین موارد مطرح شده باشد. بسته به نوع دستگاه ممکن است، تعمیر یا تعویض صورت بگیرد. خود دستگاه‌های سانترال و تلفن‌ها جزو این بخش محسوب می‌شوند.
    • بررسی و تعمیرات نرم‌افزاری: نرم‌افزارهای مرتبط با سانترال هم ممکن است نیاز به بررسی و اعمال تغییرات یا به‌روزرسانی‌ داشته باشند.
    • رفع نویز صدا: شناسایی و رفع مشکلات نویز در صدا و اصلاح آن نیز می‌تواند جزء تعمیرات سانترال انجام پذیرد.
    • تعمیر یا تعویض سیم‌کشی: اگر سیم‌کشی سیستم سانترال خراب یا دچار مشکل شده باشد، بدون شک تعمیرات یا حتی تعویض بخشی یا تمام آن، در صورت نیاز باید انجام شود.

    با توجه به ماهیت مشکلات موجود، هزینه تعمیرات و تعرفه خدمات سانترال متغیر خواهد بود. برای اطلاع از قیمت دقیق بایستی در زمان وقوع مسائل فنی، بررسی توسط متخصصین این امر انجام شده و سپس برآورد هزینه صورت بگیرد.

    سخن پایانی

    در این مقاله به بررسی تعرفه خدمات سانترال پرداختیم، موضوعی که در راه اندازی سیستم تلفن مرکزی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. اما بدون شک، مدیریت بهینه و کیفیت ارتباطات تلفنی درون سازمان و مشتریان خارج از مجموعه با استفاده از سانترال، این هزینه را جبران خواهد کرد.

    همان‌طور که بالاتر بیان کردیم، موارد بسیاری در تعیین میزان تعرفه راه اندازی و تعمیرات سیستم سانترال نقش دارند. ظرفیت سانترال، کابل کشی، دستمزد نصاب، دست اول یا دست دوم بودن دیوایس‌ها، چهار عنصر اصلی موثر در این خصوص می‌باشند.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • عوامل موثر در تعرفه خدمات سانترال چیست؟

    4 عامل کلیدی؛ ظرفیت سانترال، کابل کشی، دستمزد نصاب و دست اول یا دست دوم بودن، در تعیین میزان هزینه خدمات سانترال موثر هستند.

    • هزینه نصب سانترال با توجه به چه مواردی مشخص می‌شود؟

    داکت کشی، کابل کشی، نصب پریز، نصب کروز مخابراتی، برنامه ریزی از جمله موارد مشخص کننده قیمت نصب سانترال می‌باشند.

    • مبلغ تعمیرات سیستم سانترال چقدر است؟

    مشکلات فنی به وجود آمده در سیستم تلفن مرکزی (سانترال)، ابتدا بایستی توسط افراد متخصص این حوزه بررسی شده و بعد برآورد هزینه صورت بگیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای

    دیدگاهی در مورد “مهم ترین عوامل موثر در تعرفه خدمات سانترال

    1. bahrami گفت:

      مفید و کاربردی. برای اطلاع از هزینه ها دقیقا چه کاری باید انجام بدم؟

    2. ساسان گفت:

      ممنون مطلب مفید و جامعی بود. خیلی وقت بود دنبال یه منبع خوب و کامل درباره شبکه و موارد مربوط به اون بودم

    3. هاشم زاده گفت:

      تعمیرات سانترال شامل چه مواردی می‌شود؟

    4. mostafa afzali گفت:

      تعرفه خدمات سانترال در سال جدید چقدره ؟

      1. khalaj گفت:

        سلام و درود
        برای کسب اطلاعات دقیق و دریافت راهنمایی های لازم درباره راه اندازی سانترال و هزینه آن با شماره های 02178145 و 02172455000 تماس بگیرید.

    5. محمد گفت:

      سلام. ممنون بابت مقاله خوبی که گداشتید. ولی به تعرفه راه اندازی سانترال اشاره نکردید. ممنون میشم به طور دقیق تعرفه راه اندازی سانترال در سال 1403 رو بگید

      1. khalaj گفت:

        سلام و درود
        به دلیل تغییر قیمت‌ها برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که درون سایت قرار گرفته با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

    6. Faeze گفت:

      مرسی مفید بود 🙂

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.