مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

آشنایی با قابلیت Call Pickup سانترال

قابلیت call pickup سانترال
  • قابلیت Call Pickup سانترال این امکان را به شما می‌دهد که به تماس یک تلفن داخلی، از طریق تلفن خود پاسخ دهید. گاهی کارمندان قصد دارند تلفنی که در بخش دیگری در حال زنگ خوردن است را پاسخ دهند. در این حالت کارمند می‌تواند با وارد کردن کد مربوطه، تلفن داخلی مورد نظر را پاسخ دهد. با این کار اگر برای لحظه‌ای یک فرد قادر به پاسخگویی تلفن خود نبود، دیگران می‌توانند تلفن او را جواب بدهند تا هیچ تماسی از دست نرود. جواب دادن داخلی دیگران یکی از قابلیت‌های مهم هنگام کار با تلفن سانترال است که در برخی از دستگاه‌های سانترال فراهم شده است. در این مقاله به بررسی کامل قابلیت Call Pickup سانترال، حالت‌های مختلف و نحوه فعالسازی آن می‌پردازیم.

    قابلیت Call Pickup سانترال چیست؟

    یکی از ویژگی‌های جالب که با راه اندازی سانترال به آن دست پیدا می‌کنید؛ call pickup است. همانطور که گفته شد قابلیت Call Pickup سانترال باعث می‌شود تماس تلفنی یک داخلی توسط داخلی‌های دیگر پاسخ داده شود. به طور کلی این قابلیت دو حالت مختلف دارد. حالت اول با نام Direct یا مستقیم شناخته می‌شود و حالت دوم General یا عمومی نام دارد.

    در حالت اول (مستقیم یا Direct) هر داخلی می‌تواند به سادگی و بدون محدودیت، پاسخ تماس‌های سایر داخلی‌ها را بدهد. در این حالت فرقی ندارد که شما و داخلی که قصد پاسخ دادن به آن را دارید در یک گروه هستید یا خیر. شما می‌توانید به تمامی تماس‌های داخلی‌ متصل به سانترال خود پاسخ دهید. حالت Direct در پلن‌های مختلف کدهای متفاوتی دارد و بسته به پلنی که سانترال روی آن تنظیم شده است باید کد مشخصی را برای تماس دادن به داخلی‌های دیگر وارد نمایید.

    تلفن سانترال و قابلیت call pickup در آن

    تلفن های سانترال

    در حالت دوم (عمومی یا General) شما تنها می‌توانید به تماس‌ داخلی‌هایی پاسخ بدهید که با شما در یک گروه مشخص قرار گرفته باشند. به عبارت دیگر شما تنها می‌توانید پاسخ تماس‌ هم گروهی‌های خود را بدهید و قابلیت پاسخگویی به تماس‌های دیگر داخلی‌ها را ندارید. برای حالت عمومی نیز در پلن‌های مختلف سانترال نیاز به وارد کردن کدهای مختلفی برای پاسخ دادن به تماس هم گروهی‌های خود دارید.

    Automatic Call Pickup و فعالسازی آن

    اگر بخواهیم افراد حاضر در یک گروه بدون وارد کردن کد مخصوصی به تماس سایر داخلی‌های آن گروه پاسخ دهند، از قابلیت Automatic Call Pickup استفاده می‌کنیم. به عنوان نمونه اگر داخلی‌های 101، 102، 103 و 104 داخل یک گروه باشند، زمانی که به یکی از این داخلی‌ها مانند 101 یک تماس وارد شود، داخلی‌های 102، 103 و 104 بدون وارد کردن هیچ کدی و تنها با برداشتن تلفن می‌توانند به این تماس پاسخ دهند. به این قابلیت Automatic Call Pickup گفته می‌شود.

    برای فعالسازی این قابلیت تنها لازم است که وارد بخش برنامه ریزی تلفن سانترال شوید. این کار را می‌توانید با فشردن کلید Program و سپس فشردن کلیدهای ستاره و مربع و در نهایت وارد کردن رمز عبور انجام دهید. پس از وارد شدن به محیط برنامه ریزی کد 127 را وارد نمایید. با این کار قابلیت Automatic Call Pickup فعال خواهد شد.

    البته لازم به ذکر است که این قابلیت تنها برای داخلی‌هایی کاربرد دارد که داخل یک گروه هستند. اگر داخلی که در حال زنگ خوردن است خارج از گروه شما باشد، همچنان برای پاسخ دهی به آن داخلی باید کد خاصی که برای قابلیت Call Pickup سانترال تعریف شده است را وارد نمایید. این کدها در پلن‌های مختلف سانترال متفاوت هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود.

    در صورتی که داخلی مورد نظر خارج از گروه شما باشد دو حالت برای پاسخگویی به آن دارید:

    پلن 1:

    اگر دستگاه سانترال روی پلن 1 تنظیم شده باشد، برای پاسخگویی به تماس یک داخلی دیگر، باید ابتدا کد 4 و سپس شماره داخلی مورد نظر را وارد نمایید. برای مثال ابتدا کد 4 را وارد نموده و سپس شماره 103 که مربوط به داخلی مورد نظر است را وارد می‌کنیم.

    شماره گیری و کار با تلفن سانترال

    شماره گیری با دستگاه سانترال

    پلن 2 و 3:

    اگر دستگاه سانترال روی پلن 2 یا 3 تنظیم شده باشد، برای پاسخگویی به تماس داخلی موردنظر، باید ابتدا کد #41 را شماره گیری نموده و سپس کد داخلی مورد نظر را وارد نمایید. برای مثال ابتدا کد #41 را وارد نموده و سپس کد 102 که مربوط به داخلی مورد نظر است را وارد می‌کنیم.

    اگر قابلیت Automatic Call Pickup فعال نباشد، برای پاسخگویی به تماس یک داخلی که با شما در یک گروه است، نیاز دارید کدهای خاصی را وارد نمایید. اهمیت Automatic Call Pickup اینجا مشخص می‌شود. با فعال سازی Automatic Call Pickup شما بدون فشاردادن حتی یک کلید اضافه تماس همگروهی خود را پاسخ خواهید داد. اگر تعداد این تماس‌ها در طول روز زیاد باشد فعالسازی این قابلیت می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کند. در صورت فعال نبودن Automatic Call Pickup باید از کدهای زیر برای پاسخگویی استفاده نمایید:

    پلن 1:

    اگر دستگاه سانترال روی پلن 1 تنظیم شده باشد، برای پاسخ به داخلی همگروهی خود، باید از کد 40 استفاده نمایید.

    پلن 2 و 3:

    اگر دستگاه سانترال روی پلن 2 یا 3 تنظیم شده باشد، برای پاسخ به داخلی همگروهی خود، می‌توانید از کد #40 استفاده کنید.

    انواع call pickup سانترال

    قابلیت Call Pickup سانترال انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها امکانات ویژه‌ای را در اختیار شما قرا ر می‌دهند. در این قسمت به معرفی انواع آن می‌پردازیم.

    group call pickup overview

    این قابلیت شما را قادر می‌سازد تا تماس‌ گروه‌های دیگر را نیز پاسخ دهید. برای مثال یک داخلی در گروه متفاوتی از گروه شما در حال زنگ خوردن است. شما با استفاده از قابلیت group call pickup می‌توانید تماس او را پاسخ دهید. برای این کار تنها نیاز است شماره گروه مورد نظر را وارد نموده و سپس تماس را پاسخ دهید. اگر چند تماس به صورت همزمان به یک گروه وارد شده باشند، پس از وارد کردن کد گروه مورد نظر تماسی به شما متصل خواهد شد که برای مدت طولانی‌تری پشت خط باقی مانده است.

    شماره گیری با تلفن سانترال

    استفاده از دستگاه سانترال

    other group pickup overview

    قابلیت other group pickup این امکان را به کاربران می‌دهد که تماس‌های ورودی به داخلی‌های گروهی را پاسخ دهند که به گروه خود مرتبط است. برای مثال در تنظیمات سانترال تعیین شده است که گروه‌های A، B، C و D با یکدیگر مرتبط هستند. هنگامی که قابلیت other group pickup فعال شده باشد، در زمانی که یک داخلی از گروه A در حال زنگ خوردن باشد، افراد سایر گروه‌های مرتبط می‌توانند به این تماس پاسخ دهند.

    direct call pickup overview

    قابلیت direct call pickup به شما امکان می‌دهد تا با وارد کردن شماره یک داخلی که در حال زنگ خوردن است، تماس او را پاسخ دهید. البته شما زمانی می‌توانید از این قابلیت استفاده نمایید که هر دو داخلی در گروه‌های مرتبط باشند. در صورتی که داخلی در حال زنگ خوردن در یک گروه دیگری باشد که شما جزو آن گروه یا گروه‌های مرتبط با آن نیستید، نمی‌توانید تماس آن داخلی را پاسخ دهید. اما اگر همگروهی باشید یا در گروه‌های مرتبط باشید، با وارد کردن شماره داخلی مورد نظر می‌توانید به سرعت تماس او را پاسخ دهید.

    blf call pickup overview

    قابلیت blf call pickup به شما این امکان را می‌دهد که خود را به عنوان یک خط آزاد و در دسترس معرفی نمایید. زمانی که شما از این قابلیت استفاده می‌کنید، به کاربر تلفن اطلاع داده می‌شود که یک خط آماده پاسخگویی وجود دارد. اگر قابلیت Automatic Call Pickup فعال باشد، بلافاصله تماس به شما متصل خواهد شد؛ در غیر اینصورت کاربر باید دکمه BLF را فشار دهد تا شما بتوانید تماس را پاسخ دهید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت یک لیست معرفی کنید و در زمان در دسترس نبودن یکی از داخلی‌ها تماس بلافاصله به خط بعدی آزاد و در دسترس متصل شود.

    دستگاه سانترال و شخصی که در حال کار با آن است

    استفاده از امکانات سانترال

    سخن پایانی

    قابلیت Call Pickup سانترال یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های موجود در سانترال‌هاست. این قابلیت به خصوص در مواردی که برای چند لحظه کاربر پشت تلفن خود نیست و تلفن زنگ می‌خورد بسیار مهم است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید تماس ورودی تلفن داخلی دیگری را پاسخ دهید. این کار به دو صورت انجام می‌شود. حالت اول به صورت مستقیم است که شما باید با استفاده از وارد کردن یک کد مشخص و سپس کد داخلی مورد نظر تماس ورودی آن داخلی را پاسخ دهید. حالت دوم در زمانی کاربرد دارد که شما و داخلی مورد نظر در یک گروه باشید. در این حالت با وارد کردن کد کوتاه‌تری می‌توانید تماس او را پاسخ دهید. همچنین اگر قابلیت Automatic Call Pickup فعال باشد برای پاسخگویی به تماس همگروهی خود نیازی به وارد کردن کد ندارید.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • قابلیت Call Pickup سانترال چیست؟

    این قابلیت زمانی کاربرد دارد که تلفن یک داخلی در حال زنگ خوردن باشد و شما بخواهید تماس ورودی آن داخلی را پاسخ دهید. در این حالت با استفاده از قابلیت  Call Pickupسانترال می‌توانید تماس داخلی مورد نظر را پاسخ دهید. تنها نیاز است کد مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته شده است را وارد کنید. این کد در شرایط مختلف و همچنین پلن‌های مختلفی که روی دستگاه سانترال تنظیم شده است متفاوت است.

    • قابلیت Automatic Call Pickup چه کاربردی دارد؟

    با فعال کردن این قابلیت هنگامی که یک داخلی در حال زنگ خوردن است، سایر داخلی‌هایی که در آن گروه قرار دارند می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن کد خاصی، تنها با برداشتن تلفن خود، به تماس داخلی مورد نظر پاسخ دهند. اگر قابلیت Automatic Call Pickup فعال نباشد شما برای پاسخگویی به تماس ورودی داخلی همگروهی خود، باید از کد 40 یا #40 استفاده نمایید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.