مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

مقالات

آموزش انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک

انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک
  • انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک یک قابلیت ویژه برای سازمان دهی به تماس‌های ورودی است. انتقال تماس یا Call Forwarding در زمانی کاربرد دارد که شما پشت تلفن نیستید اما نمی‌خواهید هیچ تماسی را از دست بدهید. برای مثال اگر کسب و کار شما تلفنی باشد، ممکن است همواره داخل دفتر یا پشت میز خود حضور نداشته باشید. در این شرایط برای اینکه هیچ تماسی را از دست ندهید، می‌توانید از قابلیت انتقال تماس استفاده کنید.

    تنها لازم است، کار با سانترال را آموزش دیده باشید. در این مطلب به نحوه انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک می‌پردازیم.

    نحوه انتقال تماس ورودی از طریق تلفن سانترال

    انتقال تماس‌های ورودی از دو طریق امکان پذیر است: 1- از طریق تلفن سانترال 2- از طریق نرم افزار. در این قسمت به آموزش نحوه انتقال تماس ورودی از طریق تلفن سانترال می‌پردازیم. شما می‌توانید تماس‌های ورودی را به یک شماره داخلی یا شماره‌های خارج از شرکت منتقل کنید. تنها لازم است کد مربوطه را وارد نموده و شماره مورد نظر را وارد کنید. به این نکته توجه داشته باشید که انتقال تماس‌ها به یک شماره خارج از شرکت مانند تلفن همراه خود هزینه در بر خواهد داشت.

    تلفن پیشرفته سانترال

    انتقال تماس در سانترال

    انتقال تماس‌های خارج از شرکت

    اگر بخواهید تماس‌های ورودی که از خارج از شرکت هستند را منتقل نمایید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید. انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک به چهار صورت زیر امکان پذیر است:

    1. انتقال تمامی تماس‌های خارج از شرکت: برای این کار ابتدا گوشی را برداشته و سپس کد ستاره+7112 را وارد کنید. بلافاصله شماره مورد نظرتان برای انتقال تماس را وارد نموده و در نهایت کلید # را فشار دهید.
    2. انتقال تماس‌ها در زمانی که تلفن شما مشغول است: گوشی را بردارید و سپس کد ستاره+7113 را وارد کنید. بلافاصله شماره مورد نظرتان را وارد نموده و در نهایت کلید # را فشار دهید.
    3. انتقال تماس‌ها در زمانی که پاسخگو نیستید: گوشی را بردارید و سپس کد ستاره+7112 را وارد کنید. بلافاصله شماره مورد نظرتان را وارد نموده و در نهایت کلید # را فشار دهید.
    4. برای هر دو حالت اشغال بودن و عدم پاسخگویی: گوشی را بردارید و سپس کد ستاره+7112 را وارد کنید. بلافاصله شماره مورد نظرتان را وارد نموده و در نهایت کلید # را فشار دهید.

    انتقال تماس‌های داخلی شرکت

    برای انتقال تماس‌های دریافتی از داخل شرکت می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

    • انتقال تمامی تماس‌های داخلی: گوشی را برداشته و کد ستاره + 7122 را وارد نمایید. سپس بلافاصله شماره مورد نظر را وارد نموده و کلید # را فشار دهید.
    • انتقال تماس‌ها در زمانی که تلفن شما مشغول است: گوشی را برداشته و کد ستاره + 7123 را وارد نمایید. سپس بلافاصله شماره مورد نظر را وارد نموده و کلید # را فشار دهید.
    • انتقال تماس‌ها در زمانی که قادر به پاسخگویی نیستید: گوشی را برداشته و کد ستاره + 7124 را وارد نمایید. سپس بلافاصله شماره مورد نظر را وارد نموده و کلید # را فشار دهید.
    • انتقال تماس‌ها در هر دو حالت اشغال بودن و عدم پاسخگویی: گوشی را برداشته و کد ستاره + 7125 را وارد نمایید. سپس بلافاصله شماره مورد نظر را وارد نموده و کلید # را فشار دهید.
    شماره گیری با تلفن سانترال

    شماره گیری از تلفن سانترال

    انتقال تمامی تماس‌های داخلی و خارجی

    اگر شما قصد دارید تمامی تماس‌های داخلی و خارجی خود را منتقل کنید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده نمایید:

    1. برای انتقال تمامی تماس‌ها: تلفن را بردارید و کد ستاره + 7102 را شماره گیری نمایید. سپس شماره مورد نظر را وارد نموده و در نهایت کلید # را وارد کنید.
    2. برای انتقال تماس‌ها در زمانی که تلفن شما مشغول است: تلفن را بردارید و کد ستاره + 7103 را شماره گیری نمایید. سپس شماره مورد نظر را وارد نموده و در نهایت کلید # را وارد کنید.
    3. برای انتقال تماس‌ها در زمانی که پاسخگو نیستید: تلفن را بردارید و کد ستاره + 7104 را شماره گیری نمایید. سپس شماره مورد نظر را وارد نموده و در نهایت کلید # را وارد کنید.
    4. برای انتقال تماس‌ها در هر دو حالت اشغال بودن و عدم پاسخگویی: تلفن را بردارید و کد ستاره + 7105 را شماره گیری نمایید. سپس شماره مورد نظر را وارد نموده و در نهایت کلید # را وارد کنید.

    نحوه انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک از طریق نرم افزار

    شما می‌توانید برای انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک از طریق نرم افزار نیز اقدام نمایید. برای این کار ابتدا باید نرم افزار سانترال مورد نظر خود را نصب نموده باشید. سپس وارد محیط برنامه شده و گزینه چهارم یا Extension را انتخاب نمایید. سپس در منو باز شده اولین مورد یعنی Wired Extension را انتخاب کنید. پس از آن روی گزینه دوم یا FWD/DND کلیک نمایید. در قسمت FWD/DND تنظیمات مرتبط با انتقال تماس‌ها و مسدود کردن تماس‌ها وجود دارد. از قسمت FWD برای انتقال تماس و از قسمت DND برای مسدود کردن تماس‌های دریافتی می‌توانید استفاده نمایید.

    در صفحه باز شده دو حالت برای انتقال تماس‌ها وجود دارد: تماس‌های خارج از شرکت (Call From CO) و تماس‌های داخلی (Call From Extension). برای فعالسازی انتقال تماس در قسمت Call From CO که مربوط به تماس‌های بیرونی یا خارج از شرکت است مراحل زیر را طی کنید:

    • ابتدا گزینه FWD Status Availability به حالت ON تغییر می‌دهیم.
    • سپس در بخش FWD Mode، یکی از چهار حالت عدم پاسخگویی (N/A)، مشغول بودن (Busy)، هر 2 حالت مشغول بودن و عدم پاسخگویی (Busy N/A) یا تمامی تماس‌ها (All) را انتخاب نمایید.
    • در نهایت و در بخش FWD Destination، شماره مدنظر خود را وارد نمایید.
    دستگاه های سانترال و انتقال تماس در آن ها

    دستگاه سانترال

    کدهای کنسل کردن انتقال تماس در تلفن های سانترال

    اگر می‌خواهید انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک را قطع (کنسل) نمایید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

    1. برای کنسل کردن انتقال تماس‌های داخلی، گوشی را برداشته و کد ستاره + 7120 را وارد نمایید.
    2. برای کنسل کردن انتقال تماس‌های خارجی، گوشی را برداشته و کد ستاره + 7110 را وارد نمایید.
    3. برای کنسل کردن انتقال تمامی تماس‌های داخلی و خارجی، گوشی را برداشته و کد ستاره + 7100 را وارد نمایید.

    سخن پایانی

    انتقال تماس تلفن سانترال پاناسونیک هم از طریق تلفن سانترال و هم از طریق نرم افزار امکان پذیر است. انتقال تماس یک قابلیت بسیار کاربردی برای سازماندهی به تماس‌های دریافتی و همچنین عدم از دست دادن تماس‌ها می‌باشد. برای مثال در زمانی که شما پشت تلفن خود نیستید و یا تلفن شما مشغول است، تماس‌های دریافتی به شماره دیگری که شما تعیین کنید منتقل شده و بدین ترتیب دیگر شما تماسی را از دست نخواهید داد.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • چرا از قابلیت انتقال تماس در تلفن سانترال استفاده می‌کنیم؟

    قابلیت انتقال تماس در سانترال به ما کمک می‌کند تماس‌های دریافتی را در زمان‌هایی که قادر به پاسخگویی نیستیم، مدیریت نماییم. برای مثال در زمانی که شما قادر به پاسخگویی نیستید، تماس‌های ورودی به شماره دیگری که شما معین نموده‌اید منتقل خواهد شد و بدین ترتیب هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.

    • چگونه می‌توان تماس‌های ورودی را منتقل نمود؟

    انتقال تماس‌های ورودی به دو صورت انجام می‌گیرد: از طریق تلفن سانترال و از طریق نرم‌افزار سانترال.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.