نمایش 1–24 از 93 نتیجه

خرید دوربین مدار بسته امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. چرا که می‌توان در هر مکانی برای جلوگیری از سرقت از آن استفاده کرد. دوربین‌ های مداربسته در خانه‌های شخصی و مکان‌های عمومی استفاده می‌شوند تا بتوان به راحتی اتفاقاتی که در اطراف خانه یا محل کار می‌‌افتد را با دوربین ثبت و ضبط کرد.

خرید دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته

دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین مداربسته یک وسیله هوشمند است که در قسمتی از محل کار یا خانه و هر مکان دیگری نصب می‌شود تا بتواند از محیط اطراف اطلاعاتی مانند فیلم و تصاویر را ثبت کند. بعد از خرید دوربین مدار بسته می‌توانید آن‌ها را به چندین دستگاه وصل کنید و به هر جایی که تصمیم دارید تصاویر و فیلم را مشاهده کنید ارسال نمایید. راه اندازی دوربین مدار بسته در اماکن خارجی و داخلی انجام می‌شود و با توجه به شرایط محیطی در انواع مختلفی تولید شده است.

برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

انواع دوربین مدار بسته

‌قبل از خرید دوربین مدار بسته باید با انواع آن‌ها آشنایی پیدا کنید. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ برای فروشگاه‌ها، آپارتمان‌ها و منازل قابل استفاده است و به دلیل این که از امواج آنالوگ استفاده می‌کند تصاویر دوربین آن همراه با نویز است. دوربین‌های آنالوگ امروزه عملکرد خوبی دارند و برای انتقال صدا و تصویر در آن‌ها باید از کابل استفاده کرد. البته کابل‌هایی طراحی شده‌اند که از نویز تصاویر جلوگیری کنند.

قیمت دوربین‌های آنالوگ نسبت به دوربین‌های دیجیتال پایین‌تر بوده و نصب آن بسیار ساده و آسان است. همچنین کیفیت دوربین‌های آنالوگ به مراتب از دوربین‌های دیجیتال پایین‌تر است و به دلیل کابلی بودن نسبت به دوربین‌های دیجیتال امنیت پایین‌تری دارند.

  • دوربین‌های مداربسته بی سیم

دوربین‌های مداربسته وایرلس یا بی سیم قابلیت انعطاف پذیری دارند. در ضمن این دوربین‌ها امکان استفاده از تکنولوژی تحت شبکه را ندارند.

دوربین های مداربسته که روی دیوار نصب شده اند

دوربین مداربسته روی دیوار

  • دوربین‌های مداربسته AHD

 دوربین‌های AHD تصاویر را با نویز کمتر، وضوح بالاتر و با کیفیت تر از دوربین‌های آنالوگ قدیمی نشان می‌دهند و انتقال تصویر در این دوربین‌ها با استفاده از کابل BNC انجام می‌گیرد. از ویژگی‌های دوربین‌های ahd این است که تصاویر را با سرعت بالا دریافت می‌کنند.

  • دوربین‌های مداربسته دیجیتال

یکی نوع دیگر از دوربین‌ها که هنگام خرید دوربین مدار بسته با آن مواجه می‌شوید، مدل دیجیتالی است. مدل دیجیتالی یا دوربین‌های تحت شبکه که به آن دوربین‌های IP هم گفته می‌شود قیمتی بالاتر از دوربین‌های آنالوگ دارند و برای مکان‌هایی که نیاز به امنیت بالایی دارند، می‌توانند انتخابی مناسب باشند. اطلاعات دوربین‌های تحت شبکه با استفاده از پروتکل‌های شبکه و به صورت دیجیتال ارسال می‌شود و دارای قابلیت پردازش هوشمندانه بوده و کیفیت تصاویر آن بسیار بالا است.

  • دوربین‌های مداربسته سیم‌ کارت خور

این دوربین‌ها نیز می‌توانند بدون نیاز به کابل، تصاویر ضبط شده را ارسال کنند.

انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری

هنگام خرید دوربین مدار بسته احتمالا نام دوربین‌های دام DOME یا دوربین‌های مداربسته سقفی را شنیده‌اید. این مدل‌ها باید بر روی سقف نصب گردند و دارای انواع مختلفی است که عبارتند از:

  • دوربین‌های صنعتی

این دوربین‌ها از دیگر دوربین‌های مدار بسته هستند که به شکل مکعب مستطیل طراحی شده‌اند و برای آن‌ها قابلیت ویژه تعویض لنز در نظر گرفته شده و در مکان‌هایی که نیاز به فوکوس و زوم است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • دوربین‌های مینیاتوری

 دوربین‌های مینیاتوری که به آن دوربین‌های کوچک نیز گفته می‌شود؛ سایز کوچکی داشته و به عنوان دوربین مخفی کاربرد دارند. این مدل نیاز به سیم کشی ندارد و برای آن‌ها کیت وایرلس در نظر گرفته شده است. این دوربین‌ها در صورتی که به کارت حافظه microSD مجهز باشند نیازی به استفاده از کیت وایرلس برای انتقال اطلاعات ندارند. باطری‌های این دوربین‌ها ظرفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند برای مدت طولانی شارژ را نگه دارند و تصاویر را ضبط کنند.

دوربین های کوچک مداربسته

دوربین مداربسته در سایز کوچک

  • دوربین‌های IR

 دوربین‌های آی‌آر برای تشخیص تصاویر از نور مادون قرمز استفاده می‌کنند و در اطراف لنز دوربین تعدادی ال ای دی نصب شده است تا بتواند در تاریکی توسط یک حسگر نور روشن شود. همانطور که مشخص است این دوربین‌ها برای ضبط تصاویر در تاریکی قابل استفاده هستند که به آن‌ها دوربین‌های این فرارد می‌گویند.

  • دوربین‌های گردان

یکی دیگر از دوربین‌ها که هنگام خرید دوربین مدار بسته با آن مواجه می‌شوید، مدل گردان است. به آن‌ها اسپید دام PTZ نیز می‌گویند و در مواقعی که نیاز به نظارت همزمان تصاویر دوربین مداربسته باشد از این دوربین استفاده می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از این دوربین هر جا که می‌خواهید زوم کنید و دوربین را به هر جهتی بچرخانید. البته قیمت آن‌ها نسبت به سایر دوربین‌ها به دلیل داشتن موتور گران‌تر است.

انواع ضبط کننده تصاویر دوربین

حتما هنگام خرید دوربین مدار بسته با اصطلاحات مختلفی همچون NVR و DVR روبه رو شده‌اید.  NVR و DVR دستگاه‌هایی هستند که اقدام به فشرده کردن تصاویر ارسالی از دوربین می‌کنند و تصاویر را در هارد دیسک جانبی داخلی ذخیره می‌نمایند. تمام سیستم‌های مداربسته و ضبط تصاویر دارای هاردهای جانبی و داخلی هستند و تصاویر و اطلاعاتی که از دوربین‌های مداربسته ارسال می‌شود به فرمت H265 یا فرمت H 264 فشرده سازی خواهند شد.

در واقع این کار در سیستم‌های آنالوگ توسط دستگاه DVR انجام می‌شود. اما در دوربین‌‌های شبکه، کار فشرده سازی اطلاعاتی که از دوربین ارسال شده است، توسط خود دوربین‌های شبکه انجام می‌گیرد. در واقع فشرده سازی عمل مهمی است، چرا که دستگاه قدرت بیشتری برای ضبط می‌گیرد.

دستگاه‌های ضبط کننده تصاویر وجود دارند که مشکلات ذخیره سازی دوربین‌ها را حل می‌‌کنند و ریسک کمتری دارند. ضبط دائمی تصاویر Cantino، ضبط تصاویر بر اساس زمان بندی یا Schedule، ضبط بر اساس تشخیص حرکت یا Motion Detection،  ضبط تصاویر بر اساس ورودی حسگر یا Alarm و ضبط تصاویر بر اساس هوشمندی Analytics. از انواع ضبط کننده‌های تصاویر دوربین هستند که هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند.

نصب دوربین های مداربسته روی دیوار توسط متخصص

نصب دوربین روی دیوار

نکات مهم هنگام خرید دوربین مدار بسته

اولین نکته‌ای که در خرید دوربین مدار بسته باید به آن توجه کنید، فناوری‌های جدید دوربین است. دوربین‌های تحت شبکه دیجیتال از فناوری جدید تبعیت می‌کنند و انتخاب مناسب‌تری نسبت به دوربین‌های آنالوگ به شمار می‌روند.

نکته دیگری که در خرید دوربین مداربسته مناسب باید به آن توجه داشته باشید قیمت و گارانتی محصول است. نباید صرفا بر اساس قیمت، خرید انجام دهید. بلکه باید متناسب با نیازی که دارید، محصول را خریداری کنید. البته اهمیت دادن به بودجه نیز به نوبه خود مهم است و باید متناسب با بودجه‌ای که دارید نیاز خود را بررسی کرده و گارانتی‌های محصول را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید خریدی به صرفه داشته باشید.

انتخاب بین انواع دوربین ممکن است کار سختی به نظر برسد اما باید در نظر بگیرید که، دوربین انواع مختلفی دارد و هر کدام برای استفاده در شرایط و موقعیت خاصی تولید شده‌اند. قبل از این که اقدام به خرید دوربین مدار بسته کنید، باید تحقیقی راجع به انواع آن‌ها داشته باشید و مدل دوربین مورد نظر خود را با توجه به نیاز خود و مکانی که قرار است دوربین را در آن نصب کنید انتخاب نمایید.

دوربین‌های مدار بسته با توجه به فناوری که در آن‌ها به کار برده شده دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. بنابراین شما باید ویژگی‌های مختلف دوربین را مانند سنسورهای حرکت، کیفیت تصویر و دسترسی از راه دور در نظر بگیرید. دستگاه ضبط از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. دوربین‌های مداربسته برای ذخیره تصاویر و ضبط آن‌ها از دستگاه nvr و dvr استفاده می‌کنند و باید برای استفاده از قابلیت های سیستم نظارت تصویری دستگاه DVR را نصب کنید. نکته بعدی روش نصب و راه اندازی آن است که باید دوربین متناسب با مکان و موقعیت نصب، انتخاب شود.

دوربین های لامپی

دوربین به شکل لامپ

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

برای نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در اولین گام باید مشخص کنید که در کدام مکان قرار است دوربین را نصب کنید و امنیت را بالا ببرید. تمام نقاطی که نیاز به کنترل بیشتر دارد را مشخص کنید و بررسی کنید که کدام نقطه می تواند مکان بهتری برای نصب دوربین مداربسته باشد. بعضی از دوربین های مداربسته دارای لنت های چسبنده ای هستند که دوربین را به دیوار متصل می کنند اما بهتر است دوربین را با کمک‌ پیچ به دیوار متصل کنید.

برای این کار باید محل پیچ ها را مشخص کنید سپس با استفاده از دریل محل پیچ را سوراخ کنید و دوربین را با ابزار به دیوار پیچ‌ کنید. یک آداپتور برق همراه با دوربین ها ارسال می شود که دوربین مداربسته را به برق معمولی متصل می کند‌.

از طریق فیش BNC تجهیزات دوربین مداربسته به یکدیگر متصل شده و باید پیچی که در انتهای BNC قرار دارد را بچرخانید. یک سر کابل را باید به دی وی ار متصل کنید و سر دیگر آن را باید به دوربین متصل نمایید. در مرحله بعد باید دوربین بیسیم را به کامپیوتر متصل کنید سپس باید نمایشگر را به دستگاه DVR متصل کنید.

برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

مزایای خرید دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته به دلایل مختلفی همچون ایجاد امنیت در منزل و محل کار نصب می‌شود تا بتوان از طریق آن از سرقت جلوگیری کرد. در واقع باید دوربین را در مکانی نصب کنید که دید کلی به اطراف خانه و محل کار داشته باشد تا بتوانید اطراف محل کار و خانه را به خوبی با دوربین مداربسته رصد کنید. زمانی که در محل کار یا منزل خود حضور دارید می‌توانید از دوربین برای کنترل کردن مکان استفاده کنید و با استفاده از آن دیگر هیچ نگرانی بابت سرقت نداشته باشید.

این دوربین‌ها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، بنابراین به راحتی می‌توانید با استفاده از موبایل یا رایانه‌های شخصی مکان را با استفاده از دوربین مشاهده کنید و حتی می‌توانید بر روی موبایل خود اپلیکیشن نصب کرده و تصاویر را به صورت آنلاین و زنده از راه دور ببینید. شما می‌توانید با خرید دوربین مدار بسته ، مدارک لازم برای اثبات جرم در محل وقوع را به دست آورید، به این صورت که اگر سرقتی در خانه اتفاق افتاد، می‌توانید از طریق تصاویر ضبط شده دوربین، جرم را اثبات کنید.

می‌‌توانید سیستم‌های بی سیم هوشمند را با وسایل امنیتی ادغام کنید. وجود وسایل امنیتی مانند دزدگیر می‌‌تواند ایمنی محل کار یا خانه شما را افزایش دهد. با انجام این کار زمانی که شخصی به منزل شما مراجعه کند هشداری از طریق برنامه موبایل به شما داده می‌شود، سپس می توانید بعد از شناسایی فرد، درب منزل را از طریق قفل‌های هوشمند باز کنید.

نمونه ای از دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته

بهترین برندها برای خرید دوربین مدار بسته

انتخاب برند و شرکت سازنده هنگام خرید دوربین مدار بسته بسیار مهم است. به همین جهت برخی از بهترین برندها را معرفی می‌کنیم.

  • هایک ویژن

هایک ویژن از برترین تولیدکنندگان دوربین‌های مداربسته بوده که محصولات آن در اکثر کشورهای جهان به فروش می‌رسد. این شرکت در ایران، هنگ کنگ، دبی، ایتالیا و… دفاتر فروش مستقیم دارد و محصولات آن بسیار متنوع هستند که شامل دوربین‌های تحت شبکه، دوربین‌های آنالوگ، دستگاه‌های ضبط تصاویر آنالوگ و دستگاه‌های ذخیره سازی تحت شبکه و سایر دستگاه‌های دیگر است.

  • هایلوک

از جدیدترین برندهای تولید دوربین، برند هایلوک است که توانسته با تولید دوربین‌های با کیفیت و پیشرفته و جدید جایگاه خود را قوی کند. محصولات این برند مانند برند هایک ویژن کیفیت عالی دارند و دوربین‎های مداربسته آن در دو سری IP و آنالوگ تولید شده‌اند. قیمت دوربین‌های مداربسته این برند بسیار مناسب است. این برند توسط کمپانی هایک ویژن معرفی شده است و یک برند کاملا اقتصادی و با کیفیت به شمار می‌رود.

  • داهوا

این برند از برندهای قدیمی چینی است که توانسته جایگاه عالی در بازار جهانی داشته باشد و به اکثر کشورهای جهان خدمات ارائه دهد. این برند انواع مختلف دوربین‌های مداربسته را تولید کرده و توانسته فروش خوبی در سطح جهان داشته باشد.

  • یونی ویو

از برندهای قدرتمند در جهان بوده که توانسته دوربینی تولید کند که پاسخگوی نیاز مشتریان باشد‌. دوربین‌های این برند خاصیت جستجو هوشمند، قابلیت تکنولوژی فشرده سازی PlUG & Play و پشتیبانی از +PoE و… را دارند.

  • سامسونگ

از دیگر تولیدکنندگان دوربین‌های با کیفیت و هوشمند، برند سامسونگ است که توانسته جایگاه خوبی را در بازار جهانی از آن خود کند. این دوربین‌ها قدرت دید در شب و کیفیت بالایی دارند. حال که با برندهای مختلف آشنایی پیدا کردید، می‌توانید برای خرید دوربین مدار بسته با بهترین قیمت و کیفیت از طریق شرکت فناوران آتیه گئومات اقدام کنید.

نمونه ای از دوربین مداربسته با سایز متوسط

قیمت دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته

اولین مواردی که هنگام خرید دوربین مدار بسته به آن توجه می‌کنید قیمت آن است. در واقع بسیاری از افراد متناسب با بودجه خود تصمیم می‌گیرند دوربین مناسبی خریداری کنند که بتواند نیاز آن‌ها را تامین نماید. این دوربین‌ها از فناوری‌های مختلفی تولید شده‌اند بنابراین از لحاظ قیمتی تفاوت زیادی با هم دارند. دوربین‌های مداربسته آنالوگ نسبت به سایر دوربین‌ها سیستم ساده‌تری دارند و قیمت آن بسیار ارزان و مناسب است.

دوربین‌های دیجیتال نسبت به آنالوگ کیفیت بهتری دارند بنابراین قیمت آن‌ها بیشتر از دوربین مداربسته آنالوگ است. یکی از مهم ترین عوامل در قیمت هنگام خرید دوربین های مداربسته نوع برند است. برندهای مختلفی در سطح جهان اقدام به تولید آن‌ها کرده‌اند. و هر برندی بسته به نوع تکنولوژی که در دوربین‌ها به کار برده قیمت متفاوتی بر روی محصولات خود گذاشته است.

خرید دوربین مدار بسته

  • همانطور که قبلا اشاره کردیم، امروزه از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای تامین امنیت محیط استفاده می‌شود، خرید دوربین مداربسته است. این دوربین‌ها می‌توانند به عنوان یک دستگاه مهم در فروشگاه‌ها و خانه‌ها به حساب بیایند. در صورتی که قصد خرید دوربین با بهترین قیمت را دارید می‌توانید از سایت گئومات اقدام به خرید کنید.

برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

سخن پایانی

دوربین‌های مداربسته به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و هر کدام دارای ویژگی و امکانات هوشمند متفاوتی هستند. خرید دوربین‌ مداربسته برای فروشگاه‌های بزرگ و حتی مغازه‌ها، خانه‌ها و ویلاها،‌ و در تمامی مکان‌های حفاظتی و امنیتی و حتی معابر عمومی، پاساژها و مجتمع‌های اداری، بانک‌ها و موسسات اداری و تجاری و تمام مکان‌هایی که اجناس با ارزش در آن نگهداری می‌شود مانند طلا فروشی‌ها و حتی رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نصب می‌شود.

فناوران آتیه گئومات

سوالات متداول

  • دوربین‌های مدار بسته به چند نوع تقسیم می‌شوند؟

اگر قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید، بهتر است با انواع آن ها آشنا شوید، انواع این دوربین ها عبارتند از: دوربین آنالوگ، دوربین دیجیتال، دوربین مدار بسته بی سیم، دوربین سیم کارت خور و …

  • دوربین های مدار بسته را از کجا خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید و راه اندازی دوربین مدار بسته را دارید، شرکت فناوران آتیه گئومات بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این شرکت سال ها است در زمینه ی فروش لوازم نظارت تصویری، فروش تجهیزات فیبر نوری، راه اندازی و پشتیبانی شبکه و سرور، راه اندازی سانترال و مجازی ساز فعالیت می کند و سابقه ی همکاری با شرکت های بزرگ را در رزومه خود دارد.