مشاوره تخصصی:  ۰۲۱۷۸۱۴۵

راه اندازی دوربین مداربسته

  • راه اندازی دوربین مدار بسته با گئومات

    دوربین‌های مدار بسته از تجهیزات امنیتی مورد نیاز برای مکان‌های مختلف است. راه اندازی دوربین مدار بسته نیاز به مهارت و تجربه کافی در این زمینه دارد. امروزه با توجه به گسترش تنوع دوربین‌های مدار بسته، انتخاب یک دوربین مناسب و کارآمد، نیازمند دانش و تجربه افراد متخصص است.

     

    درخواست نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

    یکی از خدمات ارائه شده توسط فناوران آتیه گئومات، نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته است. این شرکت با دارا بودن کادری مجرب و متخصص، بهترین خدمات را با کیفیت مطلوب در زمینه نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته ارائه می‌دهد. به گونه‌ای که توانایی اجرای صحیح و اصولی این سیستم‌ها توسط تیم گئومات سبب رضایت صد درصدی مشتریان شده است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان تماس بگیرید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

    خرید دوربین مدار بسته

    دوربین‌های مدار بسته، دوربین‌هایی هستند که برای ضبط تصاویر از مکان‌های شلوغ و عمومی یا مکان‌های خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سازندگان دوربین‌های مدار بسته، امکانات و قابلیت‌های متفاوتی را به آن افزوده‌اند که سبب سردرگمی افراد هنگام انتخاب دوربین می‌شود. خرید و انتخاب دوربین مدار بسته تا حد زیادی به نیاز شما بستگی دارد.

    به عنوان مثال اگر قصد دارید از دوربین مدار بسته در فضای داخلی منزل استفاده کنید باید دوربین مناسب آن را خریداری کنید یا اگر قصد دارید دوربین را برای فضاهای خارجی خریداری کنید، دوربین‌های دید در شب بهترین گزینه برای شما هستند. در هنگام خرید دوربین مدار بسته به رزولوشن تصویر، میدان دید و سایر ویژگی‌های آن توجه نمایید. اگر قصد خرید دوربین های مدار بسته با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را دارید، می توانید از طریق سایت گئومات اقدام کنید. بعد از خرید و دریافت محصول می توانید به راحتی به تیم متخصص فناوران آتیه گئومات برای راه اندازی دوربین مدار بسته درخواست دهید.

    چرا گئومات

    تیم حرفه‌ای و متخصص گئومات، همواره بهترین حدمات رسانی را برای شما عزیران دارد

    انواع دوربین مدار بسته

    دوربین‌های مدار بسته از نظر نوع سیگنال به دو دسته دیجیتال و آنالوگ تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی انواع دوربین مدار بسته و بیان ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

    • دوربین مدار بسته آنالوگ

    یکی از محصولاتی که هنگام راه اندازی دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد، دوربین‌های آنالوگ هستند. دوربین‌های آنالوگ اولین سری تولید شده از دوربین‌های مدار بسته هستند. این دوربین‌ها تصاویر را از طریق سیگنال‌های آنالوگ ارسال می‌کنند. استفاده از این دوربین برای فضاهای داخلی و کوچک بسیار مناسب است. تصاویر ضبط شده توسط این دوربین به دستگاه DIGITAL VIDEO RECORDER یا همان dvr ارسال شده و پس از پردازش توسط این دستگاه، به فرمت دیجیتال تبدیل می‌شود.

    دوربین‌های آنالوگ معمولی نسبت به دوربین‌های دیجیتال از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند و رزولوشن آن‌ها حداکثر  582 *960‌ پیکسل است. امروزه دوربین‌های آنالوگ با کیفیت HD وارد بازار شده‌اند که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و رزولوشن بالاتری نیز دارند. قدرت رزولوشن در دوربین‌های مدار بسته آنالوگ HD، 1080 *1920 پیکسل است.

    نصب انواع دوربین مدار بسته

     

    • دوربین مدار بسته دیجیتال

    دوربین‌های دیجتال امروزه با نام‌های دوربین IP یا دوربین‌های تحت شبکه نیز شناخته می‌شوند. این دوربین‌ها برای ضبط تصاویر از سیگنال‌های دیجیتالی بهره می‌گیرند. دوربین‌های دیجیتالی برای راه اندازی نیاز به برقراری ارتباط بین دوربین و سیستم‌های اتصال به اینترنت دارند؛ بنابراین باید نصب و راه اندازی دوربین‌ مدار بسته دیجیتالی توسط افراد متخصص و کاربلد انجام شود.

    کیفیت دوربین‌های مدار بسته دیجیتال بسیار بیشتر از دوربین‌های آنالوگ است. علاوه بر این، دوربین‌های مدار بسته دیجیتال برای نصب نیاز به سیم کشی ندارند، اما فرایند نصب دوربین‌های آنالوگ با سیم کشی‌های زیاد انجام می‌شود.

    دوربین‌های دیجیتال برای ضبط تصاویر از دستگاه‌های شبکه‌ای مانند NVR استفاده می‌کند. امکان ارسال صدا و تصویر به صورت همزمان دوربین مدار بسته دیجیتال را به انتخابی مناسب و عالی تبدیل کرده است.

    تصب دوربین مدار بسته توسط متخصص

    قیمت راه اندازی دوربین مدار بسته

    قیمت تمام شده راه اندازی دوربین‌های مدار بسته به عوامل متعددی بستگی دارد. این قیمت پس از بررسی و بازدید کارشناس از محل نصب تعیین می‌شود. فاکتورهای زیر در قیمت راه اندازی دوربین مدار بسته موثر هستند:

    • تعداد دوربین‌ها

    مسلما هر چه قدر تعداد دوربین‌های مدار بسته شما بیشتر باشد، هزینه کابل کشی و راه اندازی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. البته در برخی موارد، افزایش این تعداد می‌تواند اجرت نصب را کاهش دهد، اما هزینه کابل‌ها و سایر تجهیزات مورد نیاز برای نصب همچنان افزایشی است.

    • نوع دوربین مدار بسته

    دوربین‌ها از لحاظ تکنولوژی ساخت در دو نوع دیجیتال و آنالوگ ارائه شده‌اند. دوربین‌های آنالوگ برای نصب، نیاز به کابل کشی دارند و همین امر سبب افزایش هزینه‌ی نصب آن‌ها می‌شود.

    • محل نصب دوربین مدار بسته

    بسته به اینکه دوربین‌های مدار بسته قرار است در کدام محیط نصب شوند، قیمت نصب نیز تغییر می‌کند. به عنوان مثال راه اندازی دوربین مدار بسته در فضای داخلی قیمت کمتری نسبت به نصب دوربین در فضاهای باز دارد.

    نمونه ای از دوربین مدار بسته
    • مسیر کابل کشی تا دوربین

    هر چه مسیر کابل کشی مورد نیاز برای دوربین مدار بسته کوتاه‌تر و ساده‌تر باشد، هزینه نصب آن نیز کمتر است. مسیرهای سخت که برای راه اندازی دوربین مدار بسته نیاز به زیر سازی دارند، هزینه نصب بالاتری را می‌طلبند.

    • موقعیت جغرافیایی

    یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار برای تعیین قیمت نصب دوربین مدار بسته، موقعیت جغرافیایی نصب آن است. اگر دوربین را برای مکان‌هایی دور و خارج از شهر می‌خواهید، باید هزینه بیشتری برای نصب بپردازید.

    • شرکت‌های مختلف

    آخرین عامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی راه اندازی دوربین مدار بسته، شرکت‌های مختلف انجام دهنده هستند. هر کدام از این شرکت‌ها برای راه اندازی دوربین‌های مدار بسته، فاکتورهای متفاوتی را در نظر می‌گیرند. یکی از خدمات شرکت گئومات نصب و راه اندازی دوربین‌های مدار بسته است. شما عزیزان می‌توانید با کارشناسان مجموعه گئومات در تماس باشید و درخواست خود را در زمینه راه اندازی دوربین‌های مدار بسته ثبت کنید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان تماس بگیرید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

    تجهیزات لازم برای راه اندازی دوربین مدار بسته

    نصب دوربین مدار بسته نیازمند تجهیزات جانبی زیر است که به وسیله آن‌ها دوربین راه اندازی می‌شود:

    • دستگاه‌های DVR یا NVR

    دوربین مدار بسته برای پردازش داده‌ها نیاز به یکی از دستگاه‌های DVR یا NVR دارد. برای نصب دوربین‌های آنالوگ از دستگاه DVR و برای نصب دوربین‌های دیجیتال از دستگاه NVR استفاده می‌شود.

    • هارد دیسک

    ذخیره سازی تصاویر دریافتی از دوربین نیازمند دستگاهی به نام هارد دیسک است. توجه داشته باشید که هر چه کیفیت تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته بیشتر باشد، برای ذخیره آن‌ها به هارد دیسکی با ظرفیت بالا احتیاج دارید.

    انواع تجهیزات دوربین های مدار بسته
    • کابل مخصوص دوربین

    برای انتقال تصاویر به دستگاه‌های NVR یا DVR باید از انواع کابل دوربین مداربسته استفاده کرد. علاوه بر این برای راه اندازی دوربین‌ مدار بسته آنالوگ به سیم‌های متعددی نیاز است. خرید کابل‌های ترکیبی (تصویر و برق) نیز الزامی است.
    • آداپتور مخصوص

    دوربین‌های مدار بسته برای عملکرد صحیح خود به برق 12 ولت نیاز دارند؛ بنابراین در زمان نصب به آداپتور مخصوصی نیاز است که برق شهری (220 ولت) را به 12 ولت تبدیل نماید.
    • محافظ‌های برق

    اگر آداپتور متصل به دوربین را به صورت مستقیم به برق وصل کنید، با کمی اخلال در جریان برق شاهد خرابی و سوختن آن خواهید بود. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی حتما از محافظ‌های برق مخصوص لوازم دیجیتال هنگام راه اندازی دوربین مدار بسته استفاده کنید.
    • فیش ها و سایر اتصالات

    کوچک‌ترین وسایل موردنیاز برای نصب دوربین‌های مدار بسته، فیش‌ها و ورودی‌های مختلف برای اتصال به دستگاه‌های NVR یا DVR هستند. این اتصالات باید متناسب با نوع دوربین و صفحه نمایش خریداری شوند.
    • نمایشگر و میکروفن

    داشتن یک نمایشگر برای مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته، از تجهیزات مهم این سیستم محسوب می‌شود. علاوه بر این برای شنیدن صدا نیز نیاز به یک میکروفن قوی دارید.
    نصب دوربین مداربسته

    اقدامات لازم قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته

    اگر با نصب دوربین‌های مدار بسته آشنایی ندارید، بهتر است از افراد کاربلد در این زمینه کمک بگیرید تا فرایند نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته به صورت موفقیت آمیز انجام شود. اقدامات زیر باید قبل از راه اندازی دوربین انجام گیرد:

    • محل نصب دوربین باید از لحاظ آسان بودن دسترسی بررسی شود. این محل به گونه‌ای باشد که سیم کشی‌های مورد نیاز برای دوربین به راحتی انجام شود. علاوه بر این شما باید بتوانید به راحتی به دوربین دسترسی داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را برطرف کنید.
    • قبل از نصب دوربین مدار بسته باید تمامی تجهیزات مورد نیاز برای نصب ( کابل ها، آداپتور و… ) را خریداری کرده باشید.
    • قبل از نصب دوربین باید نیاز و اهداف خود را از نصب دوربین مشخص نمایید تا بر حسب آن بهترین مکان برای نصب را شناسایی کنید.
    • آموزش نحوه استفاده از دوربین مدار بسته و آگاهی از چگونگی دسترسی به تصاویر و اطلاعات نیز از دیگر اقدامات لازم قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان تماس بگیرید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

    مراحل نصب دوربین مدار بسته

    اولین گام برای نصب دوربین‌های مدار بسته، تهیه یک نقشه جامع از بهترین محل نصب دوربین مدار بسته و کابل کشی‌های آن است. بعد از آن باید ارتفاع و زاویه نصب دوربین را مشخص کنید. دوربین مدار بسته باید طوری قرار بگیرد که تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها را پوشش دهد.

    پس از راه اندازی دوربین مدار بسته را به منبع تغذیه متصل کنید و بعد از آن کابل تصویر را به یکی از دستگاه‌های NVR یا DVR متصل نمایید. بعد از این انجام این مراحل باید نمایشگر را به دستگاه‌های NVR یا DVR متصل کنید. بهتر است انجام این مراحل را به یک نصاب دوربین حرفه‌ای واگذار کرده تا بهترین نتیجه را دریافت کنیم.

    مراحل نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

    چه مکان‌هایی برای نصب دوربین مدار بسته مناسب است؟

    دوربین مدار بسته برای نصب در انواع فضاهای داخلی مانند داخل خانه، ویلا، محل کار، پاساژها، مترو و … مناسب است. این دوربین‌ها برای نصب در مکان‌های خارجی و فضاهای باز نیز مناسب هستند. از جمله مکان‌های مورد نیاز برای راه اندازی دوربین مدار بسته می‌توان موارد زیر را نام برد:

    • ورودی‌های مجتمع‌های مسکونی
    • ورودی‌های پارکینگ‌های طبقاتی
    • درب‌های اصلی و پشتی ساختمان‌ها
    • راهروها یا راه پله‌های خروج اضطراری
    • اتاق‌های مربوط به تأسیسات و موتورخانه‌ها
    • انبارهای ذخیره سازی
    • سالن‌های تولید کارخانه‌ها
    • لابی هتل و اتاق‌های انتظار

    دفاتر ادارات و اتاق‌های نگهبانی

    نصب دوربین

    سخن پایانی

    نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته به تنهایی و بدون داشتن مهارت و تخصص در این زمینه ممکن نیست. دوربین‌های مدار بسته تجهیزات حفاظتی و امنیتی بسیار مهمی هستند که برای حفظ سرمایه افراد در مکان‌های مختلف نصب می‌شوند؛ بنابراین باید در نصب آن‌ها تمام اصول بدون کم و کاست رعایت شود.

    پس از انتخاب دوربین مدار بسته مناسب و خرید آن از گئومات، فرایند نصب آن مهم ترین مرحله است. نصب این دوربین‌ها باید بر اساس استانداردهای تعیین شده انجام شود تا انتظار کاربران به خوبی برآورده شود.

    شرکت فناوران آتیه گئومات با به کارگیری کادری مجرب و متخصص ارائه دهنده خدمات مختلف در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. خدمات گئومات با بهترین و مطلوب ترین کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می‌شود. به همین دلیل روز به روز به رضایت مشتریان ما افزوده شده و تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد.

    فناوران آتیه گئومات

    سوالات متداول

    • بهترین شرکت برای راه اندازی دوربین مدار بسته کجاست؟

    اگر قصد راه اندازی دوربین مدار بسته را دارید، می‌توانید از طریق شرکت فناوران آتیه گئومات اقدام نمایید. این شرکت با کمک تیم متخصص خود سال‌ها است در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات گوناگون همچون راه اندازی سرور و شبکه، راه اندازی دوربین‌های مدار بسته، پشتیبانی voip، پشتیبانی شبکه و سرور مشغول به کار است. همچنین به فروش تجهیزات جانبی سرور و کامپیوتر نیز مشغول می‌باشد.

    • قیمت راه اندازی دوربین‌های مدار بسته به چه عواملی بستگی دارد؟

    عوامل گوناگونی روی قیمت نصب دوربین مدار بسته اثرگذار است. این عوامل عبارتند از: تعداد دوربین‌ها، نوع دوربین مدار بسته، محل نصب دوربین، مسیر کابل کشی و …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    سبد خرید
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.